2008-10-06, 19:26
Medlem
-J-s avatar
Vad är mest lämpligt som break i 2,5" sfäriska bomber?
Citera
2008-10-06, 21:52
Medlem
zoccers avatar
H3, tjutblandning eller flash har jag använt. Snabbt svartkrut på risskal boostat med visselmix fungerar också bra. Det beror litet på hur många lager papper du lindar på bomben också.
Citera
2008-10-07, 14:08
Medlem
zalimoons avatar
Jag var ner på granngården i dag och skulle köpa en säck med n34 alltså ammoniumnitrat. Men dom sa att dom aldrig hörttalas om det. Så jag ringde till kundservic i malmö och frågade där. Dom hittade ingenting dom heller.

Har dom tagit bort det från sortimentet eller bytt namn på det?
Citera
2008-10-07, 15:13
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zalimoon
Jag var ner på granngården i dag och skulle köpa en säck med n34 alltså ammoniumnitrat. Men dom sa att dom aldrig hörttalas om det. Så jag ringde till kundservic i malmö och frågade där. Dom hittade ingenting dom heller.

Har dom tagit bort det från sortimentet eller bytt namn på det?

Fråga efter AXAN
Citera
2008-10-07, 17:39
Medlem
zalimoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Fråga efter AXAN

Ja dom sa att jag skulle kolla på det. Men ja tyckte det stog att det bara var 15% ammonium och annat.

Men är det det jag ska ha då?
Citera
2008-10-07, 18:22
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ja dom sa att jag skulle kolla på det. Men ja tyckte det stog att det bara var 15% ammonium och annat.

Men är det det jag ska ha då?

Det funkar. du får rena det lite men det duger till ANFO. Annars får du gå till inter sport och och hämta kylpåsar, de kostar cirka 15kr styck och innehåller runt 300g väldigt rent (cirka 95%) AN
Citera
2008-10-07, 20:23
Medlem
zalimoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Det funkar. du får rena det lite men det duger till ANFO. Annars får du gå till inter sport och och hämta kylpåsar, de kostar cirka 15kr styck och innehåller runt 300g väldigt rent (cirka 95%) AN

ÄR det bara att göra som vanligt att lösa upp i vatten och filtrera och sedan torka i ugnen då?
Citera
2008-10-07, 20:41
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
ÄR det bara att göra som vanligt att lösa upp i vatten och filtrera och sedan torka i ugnen då?

Till ANFO behöver du bara blanda i diesel. Inte rena eller nått. För du hade ju gubbar till booster. Rena det behöver du bara om du ska göra egen booster (ANNM)
Citera
2008-10-07, 20:51
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Till ANFO behöver du bara blanda i diesel. Inte rena eller nått. För du hade ju gubbar till booster. Rena det behöver du bara om du ska göra egen booster (ANNM)

Alltså borde han köpa en säck AXAN att ha till ANFO och sedan någon påse rent AN i kylpåsar för att ha till booster.
Du hade väl runt 200 tänd hattar?
Citera
2008-10-07, 22:14
Medlem
Tur-Buddas avatar
An

Jag såg en rulle på youtube där de hävdar att de detonerar AN med en gevärskula. Är det fejk? Jag har fått uppfattningen från forumet att det i princip inte smäller för mindre än en dynamitgubbe och att det är totalsafe att kapls in det å värma som tusan eller pressa det i en industripress eller hur man nu vill misshandla det.
http://www.youtube.com/watch?v=kn6hb3kZ2NI
Citera
2008-10-07, 22:26
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Jag såg en rulle på youtube där de hävdar att de detonerar AN med en gevärskula. Är det fejk? Jag har fått uppfattningen från forumet att det i princip inte smäller för mindre än en dynamitgubbe och att det är totalsafe att kapls in det å värma som tusan eller pressa det i en industripress eller hur man nu vill misshandla det.

Det framgår inte av filmen men det innehåller till stor del amoniumperklorat och Al med.
Citera
2008-10-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda

http://en.wikipedia.org/wiki/Tannerite

Rätt otroligt vad som får säljas fritt i USA, trots rådande terroristskräck...

Mvh,
Kaj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in