Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-27, 07:32
Medlem
Saturnuspojkens avatar
EDIT!

Judarna vinner INGENTING på ett EU-ARABIA!!

Dom snarare FÖRLORAR på det!

Så VAR står SvP i denna frågan???
Citera
2012-09-27, 09:40
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
EDIT: Oavsett vad man tycker om judar så är dom fortfarande KRISTNA!

Utan Judar så går ALLT åt HELVETE!!!

Dom har om något STÖRRE frihet i ISRAEL än i SAUDIARABIEN!!!
Hear hear!

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
EDIT!

Judarna vinner INGENTING på ett EU-ARABIA!!

Dom snarare FÖRLORAR på det!

Så VAR står SvP i denna frågan???
Vilken fråga? EU-Arabia? Vad är det för något?
Var SvP står i frågan har ju avhandlats tidigare i tråden flera gånger. Man vill varken ha något EU eller några araber på svensk mark. Så jag antar att man ställer sig ganska kritiska, eller vadå?
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-27 kl. 09:42.
Citera
2012-09-27, 14:44
Medlem
Kontaktpersons avatar
Hur kan man vara så dum att kasta bort sin röst på SvP nu när SD växer? SvP är säkerligen ett nyttigt parti. Men inte förrän SD har majoritet kan andra likasinnade partier komma och slåss om mandat. Totalt bortkastat och värdelöst att lägga sin röst på SvP 2014. Gör det om 12 år ist. Ser nu för fan till att få lite valuta för rösten i detta valet och rösta SD. Tiden rinner iväg för Sverige och ska skeppet ha en minsta chans att komma på köl så måste SD stärkas. Inte behöva konkurrera med andra småpartier om röster.
Citera
2012-09-27, 15:38
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontaktperson
Hur kan man vara så dum att kasta bort sin röst på SvP nu när SD växer? SvP är säkerligen ett nyttigt parti. Men inte förrän SD har majoritet kan andra likasinnade partier komma och slåss om mandat. Totalt bortkastat och värdelöst att lägga sin röst på SvP 2014. Gör det om 12 år ist. Ser nu för fan till att få lite valuta för rösten i detta valet och rösta SD. Tiden rinner iväg för Sverige och ska skeppet ha en minsta chans att komma på köl så måste SD stärkas. Inte behöva konkurrera med andra småpartier om röster.

Har du inte märkt av att SD liberaliseras mer och mer? Personligen så tror jag att om fler röstar på SvP så kommer SD att tvingas att bli mer nationalistiska och därmed få en bättre politik. Vad ska SD egentligen göra om de får egen majoritet i riksdagen om ungefär 12 år? Tror du att deras "öppna svenskhet" kommer att lösa problemet med miljontals icke-vita som ständigt blir fler i Sverige(även utan immigration)?
Citera
2012-09-27, 15:44
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Har du inte märkt av att SD liberaliseras mer och mer? Personligen så tror jag att om fler röstar på SvP så kommer SD att tvingas att bli mer nationalistiska och därmed få en bättre politik. Vad ska SD egentligen göra om de får egen majoritet i riksdagen om ungefär 12 år? Tror du att deras "öppna svenskhet" kommer att lösa problemet med miljontals icke-vita som ständigt blir fler i Sverige(även utan immigration)?

Ärligt talat så tycker jag att de hållit sin linje som de gick till val på. Vet inte vad detta snack om liberalisering kommer ifrån. Att de sedan har ändrat sig från vad de var i unga dagar ser jag endast som nyttigt.
Citera
2012-09-27, 16:05
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontaktperson
Hur kan man vara så dum att kasta bort sin röst på SvP nu när SD växer?
Hur kan man vara så dum att man inte läser igenom eller söker i den tråden man postar i när samma fråga har ställts åtminstone åtta gånger redan? Jättedumt.

Citat:
Men inte förrän SD har majoritet kan andra likasinnade partier komma och slåss om mandat
Aha, så inte förrän SD har egen majoritet ska vi nationalister och svensk-svenskar börja rösta på nationalistiska alternativ?
Vilket jävla nonsens. Ska vi stödja en politik som är vansinnig och som vi inte kan ställa oss bakom i 20 år eller mer bara för att det alternativet inte är lika dåliga som de sittande?

Jag vill ju ha ett svenskt Sverige, ett nationalistiskt Sverige och ett Sverige radikalt annorlunda från dagens Sverige, då är det naturligtvis att jag stödjer och försöker få fram ett sådant parti istället för att nöja mig med halvmesyrer och kompromisser.

Citat:
Totalt bortkastat och värdelöst att lägga sin röst på SvP 2014.

Naturligtvis inte. Det är inte mer bortkastat att lägga sin röst på SvP än på något annat parti. Tvärtom gör enskilda röster större skillnad hos små partier.

Citat:
Gör det om 12 år ist.
Jag röstade på SD redan 2002, och 2006 samma sak. Nu sitter du alltså här på fullaste allvar och menar att jag ska stödja dem i 12 år till? Trots att de gång på gång rövknullar mig och närmar sig sjuklövern för varje år som går?
Tack, men nej tack, jag tror jag avstår.

Citat:
den rinner iväg för Sverige och ska skeppet ha en minsta chans att komma på köl så måste SD stärkas.
Jag delar inte den uppfattningen. Ska vi öht komma på rätt köl så behövs ett nationalistiskt alternativ som förespråkar de lösningar som krävs och som utgår från ett etniskt perspektiv i sin politik.

En fråga: Hur vill du att Sverige ska se ut? Vad är de viktigaste orsakerna till att du vill minska invandringen?
Citera
2012-09-27, 16:15
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ärligt talat så tycker jag att de hållit sin linje som de gick till val på. Vet inte vad detta snack om liberalisering kommer ifrån. Att de sedan har ändrat sig från vad de var i unga dagar ser jag endast som nyttigt.

Jag syftade bland annat på hur de har nedprioriterat nationalismen för socialkonservatismen i partiprogrammet. Dessutom så försöker ju partiledningen få bort Gustav Kasselstrand till förmån för Paula Bieler - om inte det är en liberalisering (eller judaisering) så vet jag inte vad som är det. Det finns även mycket annat intressant att läsa om deras fulspel i tråden om kuppförsöket här på flashback, som kan vara en nyttig tråd att läsa om man vill veta mer om hur SD fungerar.

https://www.flashback.org/t1815926
Citera
2012-09-27, 16:19
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ja, det beror som sagt helt på vilken agenda och vilket mål man har. För dig som inte har någonting emot ett Kreol-Sverige befolkat av lattefärgade människor och där blonda svenskar bara finns i bilder på historieböcker så är det ju klart att att du ser det som "nyttigt".

Men för mig och andra som menar att svenskarna har rätt att finnas kvar och rätt till ett eget land - det land som deras förfäder byggt upp, kämpat och offrat sina liv för så är det inte fullt lika imponerande att se SD:s utveckling genom åren.

"Snacket om liberalisering" kommer från att man slopat en mängd krav man tidigare hade. Exempelvis 70-regeln och motståndet mot utomeuropeiska adoptioner. Tidigare ville man stoppa invandringen, nu vill man bromsa den. Tidigare verkade man för repatriering, nu ska de som redan har kommit hit istället få stanna kvar. Tidigare kallade man sig för nationalister - nu har man anammat uttrycket socialkonservativa. Innan pratade man om etnicitet - nu utesluts folk som pratar om etnicitet och så vidare.

Det handlar alltså om en utveckling där Sverigedemokraterna i nästan varje fråga sakta men säkert närmar sig de redan etablerade partierna. Och denna vänder sig naturligtvis många emot, helt enkelt eftersom vi vet att de etablerade partierna styrs av svenskfientliga och onda galningar.
Citera
2012-09-27, 17:37
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
En fråga: Hur vill du att Sverige ska se ut? Vad är de viktigaste orsakerna till att du vill minska invandringen?

så att Sverige får en chans att få bukt med problemen som vi har idag. Vi ska däremot ha en fortsatt invandring, kanske dock av lite mer utbildad och lättintegrerad art.

Men att rösta på SvP är bortkastat, tro inget annat. inga vill ha inavlade rasister i riksdagen och de skulle förstöra Sverige på dagar. undra hur vi skulle bli sedda internationellt.
Citera
2012-09-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som sagt 5,7 % och aktivt motarbetade av de övriga partierna som inte vill ha konkurrens vid grytorna, men ett väsentligt starkare stöd 2014 och med förhoppningsvis ett parti mindre i riksdagen så kommer landskapet ritas om. En allians triad som lutar sig på Mp kommer förtvina till valet 2018.
Långt före det så kommer skällan börjat ljuda för en annan immigrationspolitik även i S och M.

SD har redan en vågmästarställning i riksdagen och även om det förvisso är sant att man motarbetas av övriga partier som i fallet uppgörelsen mellan M och Mp om invandringen så hade man från SDs sida kunnat ställa till tillräckligt med besvär för regeringen på annat håll för att få dem att betala dyrt för den här typen av överenskommelse. Genom att använda sin vågmästarställning så hade man kunnat fälla den absoluta majoriteten av regeringens alla förslag och därigenom tvinga moderaterna att överge samarbetet med mp. Nu skedde inte det utan SD föredrog att agera stödparti åt regeringen som får igenom sin politik utan problem och glatt kan skratta åt de Sd väljare som satte sitt hopp till att partiet skulle kunna åstadkomma något av värde.
Citera
2012-09-27, 21:20
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
SD har redan en vågmästarställning i riksdagen och även om det förvisso är sant att man motarbetas av övriga partier som i fallet uppgörelsen mellan M och Mp om invandringen så hade man från SDs sida kunnat ställa till tillräckligt med besvär för regeringen på annat håll för att få dem att betala dyrt för den här typen av överenskommelse. Genom att använda sin vågmästarställning så hade man kunnat fälla den absoluta majoriteten av regeringens alla förslag och därigenom tvinga moderaterna att överge samarbetet med mp. Nu skedde inte det utan SD föredrog att agera stödparti åt regeringen som får igenom sin politik utan problem och glatt kan skratta åt de Sd väljare som satte sitt hopp till att partiet skulle kunna åstadkomma något av värde.

Om SD skulle börja sätta sig emot precis allt så skulle de uppfattas som ett pajasparti i stil med Ny demokrati och inte ha en chans att klättra i opinionen. Strategi kallas det.

För övrigt så är SD inte ett enfrågeparti vilket många vill ge sken av. Att rösta emot alla förslag (även de som är bra för samhället/som stämmer överens med sin egen syn) pga illvilja är verkligen inte att ta ansvar.
Citera
2012-09-27, 23:24
Medlem
Citat:
Om SD skulle börja sätta sig emot precis allt så skulle de uppfattas som ett pajasparti i stil med Ny demokrati och inte ha en chans att klättra i opinionen. Strategi kallas det.

För övrigt så är SD inte ett enfrågeparti vilket många vill ge sken av. Att rösta emot alla förslag (även de som är bra för samhället/som stämmer överens med sin egen syn) pga illvilja är verkligen inte att ta ansvar.

Åh ja, en strategi av att inte göra någonting alls

Den enda anledningen att SD kom in i riksdagen var att vanliga människor ville ha en ändrad invandringspolitik, inte att SD skulle agera stödparti åt moderaterna. SD däremot har inte brytt sig ett dugg om detta utan fortsätter nöjt att arbeta för ickefrågor. Visst är det så att det med det nuvarande demokratiska systemet är svårt för ett parti som SD att göra något även om de skulle vilja då de andra partierna samarbetar över blockgränserna men man hade kunnat utöva utpressning mot regeringen på ett betydligt effektiva sätt än vad man redan gjort och därmed försökt tvinga fram en uppgörelse. Visst, en uppgörelse kanske inte hade blivit av ändå men man hade åtminstone kunnat få regeringen att betala för detta.

Jag tycker inte att det är att ta ansvar att stödja regeringen när Sverige står inför sin förmodligen största utmaning någonsin som kommer att avgöra Sveriges öde och svenskarnas framtid och fortlevnad, nämligen invandringen och den åtföljande demografiska utvecklingen i landet. Att i ett sånt läge välja att inte göra något och kalla det ansvar är för mig oförsvarbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in