Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-24, 22:30
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1samvargen
Ärligt talat ni som röstar på SVP, skulle ni inte bara kunna förklara hur ni tänker? Jag har inget emot att ni röstar på partiet, för ni får rösta på vafan ni vill. Men kan ni inte förklara er? Varför skulle ni vilja leva i ett etniskt homogent Sverige med _BARA_ svenskar och personer med den västerländska kulturen?

Anser ni att ni är nazister? För SVP är samma organisation som NSF, fast i annan kostym bara.
Nu förstår jag nog inte riktigt ändå. Ett svenskt Sverige bestående av vita människor är ju det naturliga och normala tillståndet. Det är ju importen av rasfrämmande invandrare och diverse folkslag från tredje världen som är onaturlig och extrem.
Ska jag behöva motivera varför jag vill att Svensk-Sverige ska finnas kvar även i framtiden och varför jag ser ett större värde i att Sverige består av svenskar än av negrer, araber, judar och zigenare?

Svaret är lika enkelt som det är logiskt: Därför att jag är jag, jag är ingen neger, jude, hottentott eller arab. Jag är en vit svensk, formad till den jag är genom årtusenden av evolution, därför vill jag också att mitt eget folk ska få finnas kvar även i framtiden och styra över sina egna öden.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Utan demokrati så blir det skit av allt i alla fall. Men det fattar tydligen inte du.
Fast såhär med facit i hand så verkar ju inte demokratin som sådan vara någon garanti för att det inte blir skit av allt ändå. Demokratin stod handfallen och maktlös när kulturmarxister och främmande minoriteter infiltrerade hela vårt samhälle. Svenska folket har väl aldrig någonsin bett om multikulti, queerteori, Pridefestivaler, lösaktighet, Förintelsedagar, feministiska dagis och annat strunt, eller?
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-24 kl. 22:33.
Citera
2012-09-24, 22:36
Medlem
Uberfuhrers avatar
TS) Jag tror du är ute och cyklar. Vi behöver andra vita eu-medborgare till att börja med, för att rensa upp, stoppa invandringen och återställa ordningen. Du diskvalificerar polacker, ryssar, juggar, ungrare, tyskar och ja... alla. Svenskarna är FÖR FÅ för att kasta ut alla. Ungrare är de mest extrema åt höger idag av samtliga länder. Där är man helt öppen med sin högerextremism, det vill säga man ligger ljusår före Sverige i det avseendet.

De få svenskarna som är så pass extrema som SvP utgör någon promille av en redan liten befolkning. Jag tror du får lägga din röst på SD istället och där genom vara taktisk.

Det går ungefär 6 polacker på varje svensk, majoriteten är agressiva, lågutbildade lycksökare. Du behöver dem. De tycker också som du.Många bor här. Men de är diskvalificerade från att lägga en röst på ditt ariska SvP.
Senast redigerad av Uberfuhrer 2012-09-24 kl. 22:38.
Citera
2012-09-24, 22:36
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Utan demokrati så blir det skit av allt i alla fall. Men det fattar tydligen inte du.
Ja eller nej?
Demokrati eller svenskar?

Om demokrati, gå och rösta på SD eller varför inte MP med sitt nya trendliga "hen"?
Om svenskar, rösta på SvP, varför har jag redan förklarat tusen gånger.

Jag är en ganska frisinnad person som ofta kommer i konflikt med auktoriteter (aina tycker inte om mig* kan jag lova ) och jag hade suttit i läger i Nazityskland helt klart, men det skiter jag i, för mitt folks överlevnad är det viktigaste!

*Och jag är inte med i SvP för att klargöra, jag är bara en random person som stödjer partiet eftersom jag är svensk nationalist som vill ha kvar mitt folk och SvP gör det bäst!
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-24 kl. 22:41.
Citera
2012-09-24, 22:38
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag har dock fortfarande inte sett en enda SVP-are som tar avstånd från nazismen.
Och någon sådan hoppas jag innerligt att du heller aldrig kommer att träffa. Hur urbota korkad och sjuk i huvudet måste man vara om man som etnisk nationalist känner något slags förvirrat pk-behov av att ta avstånd från andra etniska nationalister bara för att dessa förlorade ett krig för 75 år sedan?
Citera
2012-09-24, 22:40
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Hade SD bara vågat röra ras och judefrågan (de två viktigaste) hade vi inte behövt splittras.

Är SvP så många att SD kommer åka ut riksdagen helt plötsligt?

Detta tål att sägas igen: Vad tror du kommer påverka samhälls- och debattklimatet mest? SD 13,79% (alla kommer säga typ 13-14% och ingen djävel kommer minnas att det faktiskt är 13,79%) eller SvP med säg 0,79% och stadigt växande? Vet du själv att SD fick 5,70% och inte 6%? Det visste faktiskt inte jag om förrens jag googlade nu, så lätt glömmer man. Men ett växande SvP, det glömmer man inte!

Bra att de inte rör judefrågan. Jag tror inte alls på någon konspirationsteori. De är få till antalet och lika trevliga som asiater. Jag ser inte dem som ett hot även om de har en del mediamakt.

Nej de är inte så många att SD åker ut. Men om tusen röstar på dem istället för SD så är det tusen förlorade röster och kanske något mandat. Jag är övertygad om att 0,79% till SD påverkar mer, framför allt gällande invandringen. En röst på Svp är bortkastad. Folk spottar på Svp så länge de inte går samma väg som SD och blir "nästan" rumsrena med liknande åsikter.
Citera
2012-09-24, 22:41
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:

Det var en intressant iakttagelse. Du får gärna berätta lite mer om tiden innan demokratin kom till Sverige. Var det någon gång som svenska folket riskerade att gå under på grund av aktiva beslut av de som då styrde Sverige? Sedan kan du gärna berätta lite mer om demokratin som finns idag. Där man kan hamna i fängelse om man "hetsar" mot alla existerande (och icke-existerande) folkgrupper förutom svenskar. Fråga Germar Rudolf och David Irving om deras "demokratiska rättigheter" i Tyskland och Österrike.
Citera
2012-09-24, 22:49
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Problemet med att försöka föra nåt som helst vettigt resonemang med SvP:s internetkrigare på Flashback är att dom resonerar som sektmedlemmar.

Det vill säga..: "du förstår inte judefrågan för du har inte läst på tillräckligt mycket. När du satt dig in i judefrågan så kommer du förstå att hela svenska folket blivit hjärntvättade av judisk media. Vi SvP:are kan judefrågan och därför är vi lite smartare än andra.."

Klockrent sektbeteende.
Allt jag frågade var huruvida du hade studerat dessa frågor djupare exempelvis genom att läsa David Duke, William Pierce, Meister Eckehart eller Kevin MacDonald.
Jag vill minnas att du mumlade någonting jakande till svar.

Menar du att jag på något sätt ska tillmäta dessa skribenters inlägg något som helst värde när de glatt och villigt erkänner att de är dåligt pålästa, okunniga och dessutom för lata för ta till sig den informationen som finns tillgänglig?
Det kommer jag naturligtvis inte att göra, precis som jag inte aldrig kommer att fästa någon större vikt vid de stollar som menar att Sverige tjänar ekonomiskt på invandringen eller att vi behöver ta emot hundratusen människor årligen för att säkra våra svenska pensioner.

Här premieras kunskap och bildning, inte tyckande och fantasier.
Citera
2012-09-24, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vad skulle det vara, menar du?

Jag tror inte att någon har de förutsättningarna under överskådlig tid.
Citera
2012-09-24, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Visst, det finns många definitionsryttare. Sen kan ni i framtidens misär sitta på soptippen som en gång var en välfungerande nation och grubbla över graderna av nazism.

Eller så kan ni sitta där och tycka att ni var duktiga som kämpade mot demokratin och inte fick det minsta stöd.
Citera
2012-09-24, 23:05
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Bra att de inte rör judefrågan. Jag tror inte alls på någon konspirationsteori. De är få till antalet och lika trevliga som asiater. Jag ser inte dem som ett hot även om de har en del mediamakt.
Mhmmm! Låt det sjunka in så kommer du se sambanden i sinom tid. Alla har varit i din situation. Innan skrattade jag med åt judefrågan och skakade på huvudet åt alla galningar...men sedan en dag (ja det gick över en natt) år 2010 så kom det och jag blev antisemit eller ja..judemedveten.

Citat:
Jag är övertygad om att 0,79% till SD påverkar mer, framför allt gällande invandringen. En röst på Svp är bortkastad.
Har redan förklarat att SD inte påverkar förrens de får 51% och kan bromsa på allvar, och inte ens det är tillräckligt på långa vägar.

Och förändra debattklimatet som SD gör idag trots att de inte åstadkommer ett skit riksdagen? Ja, det gör SvP med om folk skulle rösta på dem!
Tänk aftonbladet exempelvis:
"Hatchock: Nynazisterna i SvP får 10000 röster i riksdagsvalet! " och sedan världens mest bajsnödiga och hysteriska ledare i tidningen på det? Det vore något det...och den dagen är inte så långt borta om alla radikalare SDare skärper sig och går över till SvP!

Citat:
Folk spottar på Svp så länge de inte går samma väg som SD och blir "nästan" rumsrena med liknande åsikter.
Det handlar ju om att förändra rummet i grunden!

Sedan kan man inte spotta och nonchalera SvP om de växer utan man måste ta partiet på allvar, och se vad som hänt med debatten här på Flashback där folk tvingats ta till sig radikala nationalistiska åsikter? Jo SvP reagerar!

Och flashback är inte bara hatgalningar utan riktiga människor, jag är liksom en vanlig svenne som aldrig träffat någon med mina åsikter i verkligheten och det är nog faktiskt de flesta här skulle jag gissa, SvP är urdåliga på att representera sig själva förutom typ i en tråd på flashback så det är inte direkt deras nätkrigare som huserar här.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-24 kl. 23:10.
Citera
2012-09-24, 23:10
Medlem
Måste bara säga att intresset är ju superstort med tanke på att den här tråden närmar sig 500 svar på bara några dagar!

och TS var ju bar en väldigt enkel fråga så intresse finns!

Svp 2014!
Citera
2012-09-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Tänk aftonbladet exempelvis:
"Hatchock: Nynazisterna i SvP får 10000 röster i riksdagsvalet! " och sedan världens mest bajsnödiga och hysteriska ledare i tidningen på det? Det vore något det...och den dagen är inte så långt borta om alla radikalare SDare skärper sig och går över till SvP!

Njääe du, ND fick nästan 10 000 röster i valet 2002 och inte blev det den typen av rubriker för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in