Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-21, 22:12
  #1
Medlem
vonmansteins avatar
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?
Citera
2012-09-21, 22:14
  #2
Medlem
Rösta på SvP. Enda som kan hjälpa oss
Citera
2012-09-21, 22:24
  #3
Medlem
steveharrisffss avatar
Svenskarnasparti? Ni är ju förihelvete störda. SD , ja okej. Jag kan förstå varför folk röstar på SD. Men SvP, totalt hjärndöda.
Citera
2012-09-21, 22:36
  #4
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?

Vad menar du? Om man läser SvP's partiprogram rakt av, vilket jag har gjort, så framgår det att de vill förstatliga egendom, inga andra än "etniska svenskar" ska kunna äga något av värde osv.

Och du frågar om "rösta via hjärtat på SvP" ??

Går kraftfullt bort för mig. Däremot kommer jag till 110% stödja SD, i kampen för ett rimligt och Svenskt Sverige.
Citera
2012-09-21, 22:39
  #5
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Rösta på SvP. Enda som kan hjälpa oss


Vad gör Svp:arna åt saken? Inte ett skit de hänger här på FB i stället för de vågar inte gå ut och kämpa.
Citera
2012-09-21, 22:43
  #6
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?

SD om du vill småfisa lite åt massinvandringen och flyktingarna!

SvP om du vill lägga av en riktig brakare så 7-klövern börjar att lyssna!
Citera
2012-09-21, 22:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad gör Svp:arna åt saken? Inte ett skit de hänger här på FB i stället för de vågar inte gå ut och kämpa.

Du missade tydligen vad som hände första maj ser jag.
Citera
2012-09-21, 22:49
  #8
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
SD om du vill småfisa lite åt massinvandringen och flyktingarna!

SvP om du vill lägga av en riktig brakare så 7-klövern börjar att lyssna!

Vem lyssnar på ett "parti" som får 500 röster i valet 2010, obetydlig över Kalle Anka-partiet och diverse lokala släktpartier? Knappast ett alternativ som vi bör spendera tid om på Flashback.
Citera
2012-09-21, 22:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vem lyssnar på ett "parti" som får 500 röster i valet 2010, obetydlig över Kalle Anka-partiet och diverse lokala släktpartier? Knappast ett alternativ som vi bör spendera tid om på Flashback.

SvP fick mer än 500 röster. Ungefär lika många som Sd fick första gången de ställde upp.
Citera
2012-09-21, 22:57
  #10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
SvP fick mer än 500 röster. Ungefär lika många som Sd fick första gången de ställde upp.

Du har rätt, de fick 681 röster. 181 fler än 500.

Sverigedemokraterna fick 339 610 röster. Idag ligger de på en opinionsnivå som motsvarar 500 000 röster eller fler.

Vad ska vi diskutera?
Citera
2012-09-21, 23:00
  #11
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Om man läser SvP's partiprogram rakt av, vilket jag har gjort, så framgår det att de vill förstatliga egendom

Tycker du att det är kontroversiellt? I dag är mycket verksamhet i samhället statlig. Tidigare var det mer. Personligen anser jag att både tågtrafik (dvs hela järnvägen och driften) och telefonnätet skall vara statlig.

Citat:
, inga andra än "etniska svenskar" ska kunna äga något av värde osv.

Med "värde" menas i detta fallet företag, mark och fastigheter. Naturligtvis skall de inte det. Vill de äga sådant, får de göra det i sina egna länder. Att utländska företag/personer profiterar på svenskar, i Sverige finns det inget positivt med. Genom internationell affärsverksamhet går det alltid att föra ut resurser från länder, så att folket boende i dessa blir lidande. Sådant skall inte tillåtas.


Citat:
Och du frågar om "rösta via hjärtat på SvP" ??



Citat:
Går kraftfullt bort för mig. Däremot kommer jag till 110% stödja SD, i kampen för ett rimligt och Svenskt Sverige.

Men SD vill ju inte ha ett svenskt Sverige! De vill ju inte bara ha den mängd utlänningar som redan finns i landet, utan ännu fler. En rimligare hållning är ju att man konstaterar att invandringen fungerar skitdåligt, varpå man drar slutsatsen att invandrarna skall ut ur landet och inga nya skall hit. DET vore en politik som vore för svenskarnas bästa.

/JTS
Citera
2012-09-21, 23:03
  #12
Medlem
Durzons avatar
SVP kommer aldrig komma in riksdagen och har nog inte förmågan att vara ett fungerande riksdagsparti.
Så för att vara realistisk så gör du nog dig själv en tjänst i att rösta på SD.

SVP är ett nazi-parti. Det spelar ingen roll vad dom själva säger, alla har sin bakgrund i NSF etc.
Många svenskar är intresserade av nazism i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback