Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du? Om man läser SvP's partiprogram rakt av, vilket jag har gjort, så framgår det att de vill förstatliga egendom
Tycker du att det är kontroversiellt? I dag är mycket verksamhet i samhället statlig. Tidigare var det mer. Personligen anser jag att både tågtrafik (dvs hela järnvägen och driften) och telefonnätet skall vara statlig.
Citat:
, inga andra än "etniska svenskar" ska kunna äga något av värde osv.
Med "värde" menas i detta fallet företag, mark och fastigheter. Naturligtvis skall de inte det. Vill de äga sådant, får de göra det i sina egna länder. Att utländska företag/personer profiterar på svenskar, i Sverige finns det inget positivt med. Genom internationell affärsverksamhet går det alltid att föra ut resurser från länder, så att folket boende i dessa blir lidande. Sådant skall inte tillåtas.
Citat:
Och du frågar om "rösta via hjärtat på SvP" ??
Citat:
Går kraftfullt bort för mig. Däremot kommer jag till 110% stödja SD, i kampen för ett rimligt och Svenskt Sverige.
Men SD vill ju inte ha ett svenskt Sverige! De vill ju inte bara ha den mängd utlänningar som redan finns i landet, utan ännu fler. En rimligare hållning är ju att man konstaterar att invandringen fungerar skitdåligt, varpå man drar slutsatsen att invandrarna skall ut ur landet och inga nya skall hit. DET vore en politik som vore för svenskarnas bästa.
/JTS