2012-03-08, 21:26
Medlem
Jag har en position som gör att jag har säkra källor på att det planeras en kupp mot Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU. Sedan SDU tog ställning för palestinsk självständighet i höstas har Ted Ekeroth planerat hur han bäst kan byta ut hela styrelsen, i synnerhet Gustav Kasselstrand och William Hahne som var de två som skrev artikeln.

Ted, som är organisatören bakom kuppförsöket, jobbar nu febrilt med att rekrytera folk till sin sida. Eftersom Ted är för gammal för att vara medlem i SDU (åldersgräns 30 år) så är hans förbundsordförandekandidat en tjej vid namn Paula Bieler som i princip är Teds nickedocka. Bieler jobbar till vardags för SD på riksdagskansliet. Ted och Paula har nu långtgående planer för hur de ska byta ut hela den nuvarande förbundsstyrelsen och ta tillbaka SDU:s ställningstagande för en självständig palestinsk stat. Det finns även rykten om att vissa personer högt uppsatta i SD stöder konspirationen...

Jag kommer löpande att uppdatera den här tråden om jag får reda på mer information. Ställ gärna frågor.

Dessa uppgifter stämmer, kom ihåg var ni hörde det först.

[Denna tråd har med tiden utvecklat sig till en samlingstråd om förhållandet SDU/Sd, förutom det ursprungliga topic ovan.
Topic är alltså ordförandestriden i SDU, SDU:s organisation och kultur, Sd:s styrning av ungdomsförbundet o samt SDU:s kongress.
Allmänna diskussioner om Sd, judar i Sd eller Sdu och politik i allmänhet är OT. Sådana inlägg raderas utan förvarning.

/Mod]
Senast redigerad av Siegfrid 2012-10-04 kl. 09:10.
Citera
2012-03-08, 21:31
Medlem
Garneringsmannens avatar
Okej, lite reaktioner....

1.Varför har SDU snöat in på den här frågan för?
2. Varför är deras hållning viktig?
3. Varför bryr sig hr Ekeroth? Vad har han för intressen i det?
4. Hur vet vi att du inte är random gräsrotstattare? Varför behövs det insiders för att ta fram den här informationen?
Citera
2012-03-08, 21:47
Medlem
FlamingBacons avatar
Det är väl bara att kalla dessa ondskans hantlangare för antisemiter och dödsnazister och sedan utesluta dessa otäckingar ur partiet, sker ju för jämnan i moderpartiet.
Citera
2012-03-08, 21:55
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Oavsett vilket parti det gäller är det inte bra med interna stridigheter sinsemellan, och framförallt inte på så höga positioner.
Citera
2012-03-08, 21:59
Medlem
Herregud, vilket kaoz-parti...

Blev inte Kasselstrand vald förra året? När har SDU stämma nästa gång då? När kan Teddan genomföra sin palatskupp mot "anti-sionisterna"?

Underhållande, kul att FB är en del av slagfältet för partistrider inom SD/SDU. Tyder på att partiklimatet är sunt.
Citera
2012-03-08, 22:02
Medlem
Tercios avatar
Kan jag mycket väl tänka mig. Låter som något judarna i sd skulle kunna ta sig för. Det här visar ju också att det är stödet för Israel som är viktigast för ekerotharna, inte Sverige. Det är väl bara att sparka ut den där Paula då ur sdu? Kasselstrand verkar vara en riktigt bra kille och nationalist för övrigt. Någon jag gärna sett leda hela sd om några år.
Citera
2012-03-08, 22:03
Medlem
Varför kan de inte bara fokusera på det de blivit invalda för att göra (dvs att stoppa massinvandringen av socialfall och kriminella från u-länder)? Varför bråka internt om något som av de flesta väljarna ses som en ickefråga?
Citera
2012-03-08, 22:03
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Det är inte sunt att bråka inom ett parti i offentligt ljus. Konflikter sköter man i det dolda utan medias eller andra oberördas insyn.
Citera
2012-03-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekymradMedborgare
Det är inte sunt att bråka inom ett parti i offentligt ljus. Konflikter sköter man i det dolda utan medias eller andra oberördas insyn.
Ja, SD/SDU verkar ju ha problem med att hålla sina maktkamper internt. Det förekommer ju "kupper" inom andra partier (på lokal nivå iallafall), men det är sällan det hamnar i tidningar (eller på FB), men detta parti verkar verkligen vilja visa hur mycket interna problem de har. Det är underligt... Jag trodde att man som partiaktiv satte partiets bästa framför sina egna intressen.
Citera
2012-03-08, 22:48
Medlem
Ajaaxs avatar
Man får ju intrycket att sd/sdu håller på att krackelera, behövs styras upp en hel del i dessa partier.
Citera
2012-03-08, 22:52
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Varför bråka internt om något som av de flesta väljarna ses som en ickefråga?

Precis.
Hur många svenskar orkar bry sig om Palestinas självständighet när man avslutat sin arbetsdag?

Se till att sänka skatterna istället.
Citera
2012-03-08, 23:01
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Vad är Paula Bieler för skumraskfigur förresten? Hon ser inte direkt pursvensk ut.

Hon är polsk enligt en snabb googling. Hennes namn kan dock antyda på judiska rötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in