Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
När du säger det så blir man ju nyfiken och jag måste ställa en öppen fråga till SDare:
Ser ni nuvarande sverigedemokratiska politik som ett delmål och när det är uppnått så går man in i fas2 och stänger invandringen helt och börjar slänga ut dem?
Eller är ni nöjda med att släppa in 5000-10000 rasfrämlingar per år och anser att politiken då är uppnådd?

SD vill minska invandringen med 90% i ett första skede. Invandringen från kulturellt avlägsna länder ska minskas till ett absolut minimum.
Återvandring ska främjas och underlättas på alla sätt inte minst genom kraftigt höjda återvandringsbidrag. Utvisning ska vara regel vid grov kriminalitet och endast temporära uppehållstillstånd ska beviljas.
Någon fas 2 finns det ingen politik för i dagsläget men det förutsätter jag att det kommer att tas fram verktyg för att klara upp den nuvarande situationen om SD får tillräckligt inflytande.

Citat:
Liten rättelse: På samma årsmöte som Åkesson blev partiordförande beslutades att ändra inriktning från etnonationalistisk till kulturnationalistisk.
Detta betyder att Jansson endast var partiordförande i ett uttalat etnonationalistiskt parti.

Jag känner inte igen detta, har du något som kan styrka ditt påstående?
Senast redigerad av Blue-tie 2012-10-21 kl. 21:01.
Citera
2012-10-21, 21:40
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
SD vill minska invandringen med 90% i ett första skede. Invandringen från kulturellt avlägsna länder ska minskas till ett absolut minimum.
Återvandring ska främjas och underlättas på alla sätt inte minst genom kraftigt höjda återvandringsbidrag. Utvisning ska vara regel vid grov kriminalitet och endast temporära uppehållstillstånd ska beviljas.
Någon fas 2 finns det ingen politik för i dagsläget men det förutsätter jag att det kommer att tas fram verktyg för att klara upp den nuvarande situationen om SD får tillräckligt inflytande.
Men om man inte kommer att inleda denna fas 2 då?
Ska man som SD-väljare anse sig som lurad eller nöjd då?

I nuläget talar SD endast om en minskning av invandringen. 10% ska fortfarande kunna komma in och i övrigt har man tonat ned återvandringen och talar hellre om assimilering (vilket betyder att man ska sprida ut rasfrämlingarna bland svenskarna).

Ska man då, som du, hoppas på en hemlig agenda eller ska man vara nöjd med att landet går åt helvete lite långsammare än vad sjuklövern planerat?

Citat:
Jag känner inte igen detta, har du något som kan styrka ditt påstående?
Det där är inte precis några statshemligheter. Säkerligen finns det protokoll från tidigare årsmöten men detta är något som jag med säkerhet vet eftersom till och med media rapporterade om det.
Citera
2012-10-21, 22:21
Avslutad
Citat:
Liten rättelse: På samma årsmöte som Åkesson blev partiordförande beslutades att ändra inriktning från etnonationalistisk till kulturnationalistisk.
Detta betyder att Jansson endast var partiordförande i ett uttalat etnonationalistiskt parti.

Nej, det stämmer inte. Jag sympatiserade med SD en gång i tiden och det kan vara bra att påpeka att förräderiet mot etnonationalismen började redan under Jansson.

1998 pågick det en debatt mellan Åkesson och den liberale infiltratören Jens Leandersson i SD-kuriren om etnicitetens betydelse i den nationella identiteten. Det slutade med att Åkesson ändå tyckte att den skulle vara en faktor att ta hänsyn till. Leandersson borde ha blivit utkastad ur partiet redan där och då men SD:s ledning hade inga problem med grova ideologiska avvikare åt "det andra hållet".

När SDU återigen blev ett självständigt förbund började Leandersson, Windeskog och Åkesson utforma ett principprogram som innehöll flera oacceptabla formuleringar. Man förordade en återvandring på "frivillig basis" och dessutom skulle de utomeuropeiska invandrare som "inte kunde" återvända till sina hemländer "assimileras, d.v.s. bli svenskar med allt vad det innebär". Programmet antogs på SDU:s andra kongress i juli 2000. På nästa kongress 2001 skrev SDU i principprogrammet att man nu kunde tänka sig "viss utländsk" alltså utomeuropeisk adoption till Sverige.

Det löjliga i sammanhanget är att Windeskog utropade SDU som en "garant mot liberalisering" av SD. Men partiledningen med Jansson i spetsen rentav välkomnade den. Redan när han tillträdde posten som ordförande 1995 blev hans uttalade mål att göra SD till en "vanligt" parti. I alla fall, runt 2001 hade SD inte bara slopat tanken på repatriering utan även tanken på etnisk homogenitet. I början av 2002 hyllade Jansson förhållandet mellan den hedersmördade kurdiskan Fadime Shahindal och en svensk man och tyckte att det kunde bli ett exempel på "lyckad assimilation".

Sedan gick förändringarna i rask fart. I december 2002 strök man punkten om stoppet mot utomeuropeisk adoption och i maj 2003 antogs det nya principprogrammet (inspirerat av SDU:s principprogram). I principprogrammet föreslog man två möjliga "lösningar" på den mångkulturella problematiken: återvandring (frivillig) och "assimilering" av de utomeuropeiska invandrarna. Det nya skitprogrammet antogs enhälligt av RÅ i Trollhättans stadshus.

Windeskog hängde inte med i svängarna och blev själv utesluten hösten 2005 när han kritiserade partiets vice ordförande för att ha en indisk adoptivdotter. Han tyckte att Wiklander borde ha talat om att han "bidragit till mångkulturen" innan han blev vald. Åkesson förklarade för riksmedia att Windeskog hade "en annan uppfattning om svenskhet" än partiet. Det blev droppen för mig. Jag hade redan svängt mellan SD och uttalad etnonationalism och skickade genast in min medlemsavgift till NSF. Annars hade det blivit ND om partiet inte kollapsade året innan.
Senast redigerad av Nasse-Sosse 2012-10-21 kl. 22:25.
Citera
2012-10-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Finns det någon gräns för när sverigedemokraternas allt mer tilltagande övergivande av tidigare åsikter blir allt för långtgående enligt dig? Finns det någon gräns där du helt enkelt slutar att stödja partiet?

Jag kommer att stödja partiet så länge man avser att bedriva en nationalistisk politik.
Kraftigt reglerad/stoppad invandring och återvandring samt stärkande och främjande av den Svenska kulturen.
Så länge som det inte finns ett annat invandringskritiskt alternativ av jämförbar storlek så finns det ingen anledning att tänka på att överge partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Så du värderar inte dina egna mer än vad du värderar andra folkslag? Hur kan du då samtidigt kalla dig nationalist? I så fall så är ju frågan varför du överhuvudtaget ens bryr dig om att motsätta dig massinvandringen då det rimligtvis borde vara mycket lättare för dig som värdeneutral i frågan att bara flytta någon annanstans istället för att engagera dig för folkets överlevnad.

Jag anser att alla folk är lika mycket värda och att alla folk har rätt till fred och frihet.
Men det betyder inte samtidigt att alla folk har rätt att bosätta sig i Sverige, Sverige är Svenskarnas land.
Citera
2012-10-21, 22:24
Bannlyst
Citat:
Jag lägger själv större vikt vid etnicitet än den officielle partilinjen och känner mig mer hemma med tidigare partiprogram än det aktuella.
Så trevligt. Hur långt kan SD gå innan du slutar känna dig hemma i partiet tror du? För du ger intrycket av att du accepterar lite vad som helst och skulle stanna i partiet oavsett vad.

Citat:
Men SD är fortfarande ett nationalistiskt parti annars hade jag som nationalist inte varit Sverigedemokrat.
Det är som sagt en definitionsfråga. Jag menar att de inte är nationalister i den klassiska bemärkelsen utan ligger betydligt närmare konservatismen. För mig har kultur- och statsnationalism ganska lite att göra med riktig sund och biologiskt förankrad nationalism utan bör ses som vapen i fiendens händer som används för att avväpna och avradikalisera verklig opposition och göra dem ofarliga.
Jag vet inte om kulturnationalismen är en judegrej i sig självt, men det hade inte förvånat mig särskilt.

Citat:
SD är även för närvarande det kraftfullaste verktyget för varje nationalist att få stopp på alt kraftigt begränsa invandringen.
Fast det är ju inte vårt mål. Vårt mål att göra Sverige svenskt igen och ta tillbaka det från de illasinnade och demoniska krafter som har kapat det. Du visar ju än en gång att SD bara vill putsa lite på fasaden och täta igen eventuella hål. Vi vill göra om systemet från grunden och bygga något nytt. Ser du skillnaden?

Citat:
Jimmie Åkesson med vänner är även de nationalister även om de mycket riktigt är kulturnationalister.
Ja, han kallar väl sig åtminstone för det, men det beror som sagt lite på hur man ser det.

Citat:
Den förra styrelsen med Mikael Jansson som partiledare log precis i linje med mina värderingar trots att även de var kulturnationalister, men de la en större vikt vid etnicitet än den nuvarande ledningen.
Då kan man snabbt konstatera att den förra ledningen var bättre än den nuvarande ledningen, men kanske ändå inte optimal.

Citat:
Vad menar du med rasmedveten?
Jag menar naturligtvis att man har hyfsad koll på de olika raserna och deras särarter, styrkor och svagheter och att man har förstånd nog att inse att dessa inte bör blandas utan gör sig bäst i sina naturliga habitat, inte bara för den biologiska mångfaldens skull utan även för värdfolkens bästa.
Sedan finns det förstås olika nivåer av det, man kan studera populationsgenetik och rasbiologi och en massa annat, men det är ingenting jag kräver.

Citat:
de flesta med någon form av intelligens kan väl erkänna att det finns olika etniciteter och olika folkslag som har olika egenskaper och särskilda fenotypiska drag.
Nej, de flesta erkänner inte alls detta. De flesta menar att det finns "en ras, och det är rasen människa" samt att "det är hudfärgen som skiljer oss åt". De flesta är rabiata rasförnekare, oftast beror det på okunskap och hjärntvättning, men även feghet är vanligt.

Citat:
Men bara för att man har kunskap om detta så behöver det inte betyda att man anser att det ena folkslaget är mer värt än ett annat eller att det ska bedrivas forskning för att hålla dem åtskilda med olika metoder.
Det handlar inte om "olika värde", det handlar om vad som är bäst för det egna kollektivet, och det är naturligtvis etnisk homogenitet där värdfolket slipper blandas med, trängas undan av och konkurrera med andra etniska kollektiv om samma resurser. Det handlar om att Sverige bör och ska vara svenskt så som det alltid har varit för att säkra en så bra framtid som möjligt åt vårt svenska folk.

Citat:
En liten naturlig invandring samt utvandring har alltid skett och det är inget konstigt med det.
Den har aldrig varit rasfrämmande. Skillnaden är helt avgörande. Negrer eller kineser i Sverige är inte naturligt på något sätt, det är dessutom ofantligt skadligt.

Citat:
Ur nationalistisk synvinkel så ser jag inga problem med att det förekommer, det som jag motsätter mig är massinvandringen som medvetet bedrivs av sju partier i Sveriges riksdag.
Det beror som jag skrev helt på vilken typ av människor det handlar om. Ädelvita kvalitetsmänniskor innebär inga större problem, det är riktigt.
Citera
2012-10-21, 22:28
Avslutad
Citat:
Jag anser att alla folk är lika mycket värda och att alla folk har rätt till fred och frihet.
Men det betyder inte samtidigt att alla folk har rätt att bosätta sig i Sverige, Sverige är Svenskarnas land.

Jag håller med dig. Men varför anser du att alla utomeuropéer som erhållit svenskt medborgarskap ska få bo kvar i Sverige? Begriper du inte att vi inte kan "assimilera" dem utan att begå etniskt självmord?
Citera
2012-10-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasse-Sosse
Text.

Tack för ditt intressanta inlägg, det är alltid trevligt med SD historia.

Visst, det finns mycket berättigad kritik mot SD och hur saker och ting har utvecklats.
Jag kände mig betydligt mer hemma i SD så som partiet var i slutet på 90 och början av 00-talet än vad jag gör idag. Men partiet har vuxit och utvecklats väldigt mycket sedan dess och det är nödvändigt att attrahera nya väljarskaror. Partiet har mognat och blivit ett växande riksdagsparti istället för en liten intresseklubb som det var före valet 2006.

Personligen så känner jag att så länge som partiet avser att bedriva en nationalistisk politik dvs minskad/stoppad invandring samt främja återvandring i kombination med ett stärkande av den svenska kulturen så är i alla fall jag bredd att ha överseende med det mesta.
Det finns inga alternativ till SD idag, ND kommer att vara dött efter valet 2014 och SVP är ett mikroskopiskt parti som dessutom vill bedriva en politik som jag inte kan sympatisera med.
Citera
2012-10-21, 22:47
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Jag sympatiserade med SD en gång i tiden och det kan vara bra att påpeka att förräderiet mot etnonationalismen började redan under Jansson.

Jo, det stämmer. Det är sant det du säger att etnonationalismen var under attack tidigare men man ändrade "etnicitet" till "kultur" först under årsmötet -05, samma möte som Åkesson tog Janssons plats som partiordförande.
Således var man uttalat etnonationalister fram till dess. På pappret varje fall. Naturligtvis föregicks beslutet av en hel del internt spel men efter vad jag har hört så kuppades etnonationalismen och föregicks inte av någon vidare öppen diskussion i partiet utan poppade bara upp i förbifarten och antogs på årsmötet.
Citera
2012-10-21, 22:55
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Men varför anser du att alla utomeuropéer som erhållit svenskt medborgarskap ska få bo kvar i Sverige? Begriper du inte att vi inte kan "assimilera" dem utan att begå etniskt självmord?

Om alla utomeuropéer med Svensk medborgarskap kommer att assimileras så ja då kommer den Svenska befolkningssammansättningen att förändras i grunden.

SD vill att alla som erhållit medborgarskap på falska grunder ska kunna få dem återkallade.
Hur många dessa är eller hur man skulle kunna göra en sådan bedömning/genomgång vet jag inte, men punkten är viktig ur ett nationalistiskt perspektiv och får mig att se med tillförsikt på hur den kan användas i framtiden.
SD vill även få till stånd en så stor frivillig återvandring som möjligt. Kraftigt höjda återvandringsbidrag och andra medel kanske även kan få dem som erhållit medborgarskap att börja blicka hemåt igen.
Citera
2012-10-21, 23:11
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Men partiet har vuxit och utvecklats väldigt mycket sedan dess och det är nödvändigt att attrahera nya väljarskaror. Partiet har mognat och blivit ett växande riksdagsparti istället för en liten intresseklubb som det var före valet 2006.
Snarare förlorat sina ideal, blivit korrupt, sålt sin själ och blivit ett grått karaktärslöst kulturmarxistiskt riksdagsparti i mängden.

Ni är liksom besatta av siffror "KOLLA ÅÅÅH HERREGUD DET VÄNDER HERRREGUUD SD HAR 20% DJÄVLAR VI HAR VUNNIT NU, NU KOMMER ALLA BLATTAR FÖRSVINNA ÅKESSON TJALLALALLALA" och sedan kan ni inte ta in att ett SD med 20% redan har blivit ett riksdagsparti i mängden som fullständigt skiter i svenskarnas överlevnad utan bara bryr sig om icke-frågor som vindkraftverk, kommunalskatt och riksdagslönen såklart. Samma fenomen finns även på andra plan när det gäller siffror som skatten och bidragen till invandrarna. Rasblandning och totalförintelse av det svenska folket etniskt är liksom "ööh ingen big deal, svenskhet är la inte hudfärg lr? " men när man får betala skatt till blattarnas bidrag då låter det såhär "NU DJÄÄVLAR SKALL APADJÄVLARNA UT, NU RÄCKER DET... JAG ÄR INTE RASIST MEN JAG BLIR SÅ AAAARG UT!!! MED ALLA BLATTAR SOM INTE SKÖTER SIG RÖRÖöRÖÖRÖRÖRHAHAGAHGJG!!!!!!!!!!!!!!".

Det är inte siffrorna i politiken som avgör hur bra politiken är utan just precis politiken, orka tänka som ett autistiskt barn liksom.

Citat:
Personligen så känner jag att så länge som partiet avser att bedriva en nationalistisk politik dvs minskad/stoppad invandring samt främja återvandring i kombination med ett stärkande av den svenska kulturen så är i alla fall jag bredd att ha överseende med det mesta.
Men det där är ju ingen nationalistisk politik, snarare typ folkpartiet/KD de luxe.

Citat:
Det finns inga alternativ till SD idag, ND kommer att vara dött efter valet 2014 och SVP är ett mikroskopiskt parti som dessutom vill bedriva en politik som jag inte kan sympatisera med.
SD är inget alternativ, det är typ som KD fast bättre. Minst dåligt alltså.

Kan du inte sympatisera med ett parti som vill bevara det svenska folkets existens, kanske KD/folkpartiet är ett bra alternativ i alla fall?
Citera
2012-10-21, 23:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När du säger det så blir man ju nyfiken och jag måste ställa en öppen fråga till SDare:
Ser ni nuvarande sverigedemokratiska politik som ett delmål och när det är uppnått så går man in i fas2 och stänger invandringen helt och börjar slänga ut dem?
Eller är ni nöjda med att släppa in 5000-10000 rasfrämlingar per år och anser att politiken då är uppnådd?

Jag ser SD som ett verktyg att ändra den totala opinionen i samhället åt "rätt" håll. Partiet som sådant är egentligen inte så intressant. Det mest intressanta är att dessa frågor kommer upp på bordet och diskuteras flitigt i TV, radio och annan media.

Flygbladsutdelningar och lite aktiviteter på Internet i all ära, det som räknas dock är att man syns i de stora medierna. Ofta och regelbundet. Det är då det kan bli effekt. Det här leder till att sakerna diskuteras i stor skala i folks hem och på fikaborden på jobben. Visserligen har folk klagat länge på svartingar osv, men det nya är att man nu även törs säga att man faktiskt kan göra något åt saken. Att det faktiskt finns politiska krafter som vill stoppa utvecklingen. Det kommer att sätta igång folks tankar, och den snöboll som nu satts i rullning kan växa till att bli hur stor som helst.

Folk kommer att bli allt mer immuna mot den mångkulturpropaganda som förmedlas via media, skolor och annat håll. Stora delar av befolkningen kommer att skratta åt den. För det är så, när man synar deras argument närmare, så förefaller de att vara på dagisnivå ibland.

Men just SD är inget självändamål. Det mest intressanta är att alltfler svenskar vågar tänka "förbjudna" tankar och rösta "förbjudet". Sedan om de väljer att rösta på SD eller SvP eller annat parti spelar ingen roll. Det viktigaste är att den invandringskritiska/nationella rörelsen växer varje år och så småningom hotar den politiskt korrekta makten på allvar. Det viktiga är att en riktig opposition bildas, som är trogen och växande.

På sikt måste även PK-mediernas monopol på informationsflödet brytas. Visserligen har Internet (hemsidor, bloggar, sociala medier mm) hjälpt till att komma runt monopolet, men det riktiga genombrottet kommer när folk hellre läser en nationell nyhetstidning framför Aftonbladet. Då har man möjligheter att omvända väldigt stort antal människor med tiden.

Du kanske tycker att jag svävade från målet, men poängen är att när man kommit så här långt så kan man föra en väldigt restriktiv invandringspolitik utan att dagens politiskt korrekta kan göra så mycket åt saken. Ja, är opinionen med på noterna så kanske man kan stoppa helt och även börja skicka hem stora grupper. Men det beror på opinionsläget just då. Så länge demokratin består måste man ju ta hänsyn till sådana här saker, för annars kan man ju vara utröstad valet därpå.

Ett problem i sammanhanget är förstås att massinvandringen är så groteskt stor idag, att det är en extrem kapplöpning mot tiden. Så det är svårt att veta hur det kommer att sluta. Men man måste försöka i alla fall.
Citera
2012-10-21, 23:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Det är inte siffrorna i politiken som avgör hur bra politiken är utan just precis politiken, orka tänka som ett autistiskt barn liksom.

Nej. Siffrorna är av stor betydelse. Väldigt stor betydelse. Ibland är siffrorna helt avgörande.

Vad kan påverka mest i svensk politik:

1. Att tänka 100% "rätt" och ha 0,00001% av rösterna?
2. Att tänka 30% "rätt" och ha 20% av rösterna?
3. Att tänka 5% "rätt" och ha 51% av rösterna?

Just det. Antingen alternativ 2 eller 3. Vill det sig riktigt illa så krävs det alternativ 3. Även om det partiet bara tänker 5% "rätt" så är det ändå mer än 0% som fallet är med alternativ 1. Har man rätt politik men inte folket bakom sig, så är det som om man inte existerade alls.

Om vi antar att SvP når 10 000 röster, men inte växer däröver. Hur kan de då genomföra sitt program eller ens delar av sitt program (förutom via en statskupp eller dylikt)?

Sedan är det så, av vad jag förstått, att vissa helt struntar i dagens demokrati och ser SvP som en organisation som ska rycka in i framtidens Sverige när allt kraschar. Det är möjligt att SvP har en viktigt roll att spela då, men SD är tänkt att verka inom dagens demokratiska värld. Och då är förstås partiet lite bakbundet i vissa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in