Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Jag lägger själv större vikt vid etnicitet än den officielle partilinjen och känner mig mer hemma med tidigare partiprogram än det aktuella.
Så trevligt. Hur långt kan SD gå innan du slutar känna dig hemma i partiet tror du? För du ger intrycket av att du accepterar lite vad som helst och skulle stanna i partiet oavsett vad.
Citat:
Men SD är fortfarande ett nationalistiskt parti annars hade jag som nationalist inte varit Sverigedemokrat.
Det är som sagt en definitionsfråga. Jag menar att de inte är nationalister i den klassiska bemärkelsen utan ligger betydligt närmare konservatismen. För mig har kultur- och statsnationalism ganska lite att göra med riktig sund och biologiskt förankrad nationalism utan bör ses som vapen i fiendens händer som används för att avväpna och avradikalisera verklig opposition och göra dem ofarliga.
Jag vet inte om kulturnationalismen är en judegrej i sig självt, men det hade inte förvånat mig särskilt.
Citat:
SD är även för närvarande det kraftfullaste verktyget för varje nationalist att få stopp på alt kraftigt begränsa invandringen.
Fast det är ju inte vårt mål. Vårt mål att göra Sverige svenskt igen och ta tillbaka det från de illasinnade och demoniska krafter som har kapat det. Du visar ju än en gång att SD bara vill putsa lite på fasaden och täta igen eventuella hål. Vi vill göra om systemet från grunden och bygga något nytt. Ser du skillnaden?
Citat:
Jimmie Åkesson med vänner är även de nationalister även om de mycket riktigt är kulturnationalister.
Ja, han kallar väl sig åtminstone för det, men det beror som sagt lite på hur man ser det.
Citat:
Den förra styrelsen med Mikael Jansson som partiledare log precis i linje med mina värderingar trots att även de var kulturnationalister, men de la en större vikt vid etnicitet än den nuvarande ledningen.
Då kan man snabbt konstatera att den förra ledningen var bättre än den nuvarande ledningen, men kanske ändå inte optimal.
Citat:
Vad menar du med rasmedveten?
Jag menar naturligtvis att man har hyfsad koll på de olika raserna och deras särarter, styrkor och svagheter och att man har förstånd nog att inse att dessa inte bör blandas utan gör sig bäst i sina naturliga habitat, inte bara för den biologiska mångfaldens skull utan även för värdfolkens bästa.
Sedan finns det förstås olika nivåer av det, man kan studera populationsgenetik och rasbiologi och en massa annat, men det är ingenting jag kräver.
Citat:
de flesta med någon form av intelligens kan väl erkänna att det finns olika etniciteter och olika folkslag som har olika egenskaper och särskilda fenotypiska drag.
Nej, de flesta erkänner inte alls detta. De flesta menar att det finns "en ras, och det är rasen människa" samt att "det är hudfärgen som skiljer oss åt". De flesta är rabiata rasförnekare, oftast beror det på okunskap och hjärntvättning, men även feghet är vanligt.
Citat:
Men bara för att man har kunskap om detta så behöver det inte betyda att man anser att det ena folkslaget är mer värt än ett annat eller att det ska bedrivas forskning för att hålla dem åtskilda med olika metoder.
Det handlar inte om "olika värde", det handlar om vad som är bäst för det egna kollektivet, och det är naturligtvis etnisk homogenitet där värdfolket slipper blandas med, trängas undan av och konkurrera med andra etniska kollektiv om samma resurser. Det handlar om att Sverige bör och ska vara svenskt så som det alltid har varit för att säkra en så bra framtid som möjligt åt vårt svenska folk.
Citat:
En liten naturlig invandring samt utvandring har alltid skett och det är inget konstigt med det.
Den har aldrig varit rasfrämmande. Skillnaden är helt avgörande. Negrer eller kineser i Sverige är inte naturligt på något sätt, det är dessutom ofantligt skadligt.
Citat:
Ur nationalistisk synvinkel så ser jag inga problem med att det förekommer, det som jag motsätter mig är massinvandringen som medvetet bedrivs av sju partier i Sveriges riksdag.
Det beror som jag skrev helt på vilken typ av människor det handlar om. Ädelvita kvalitetsmänniskor innebär inga större problem, det är riktigt.