Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-26, 13:31
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Frågeställningen är intressant, men lite missvisande. 99.9 % som röstade på SD (vilket inte nazisterna gjorde) ställde ju upp på partiets program,
Fast om man frågar Sverigedemokraternas ledning och företrädare i dagsläget så får man väl en liten annan bild och förklaring på tidigare Sverigedemokrater som senare bildade Hembygdspartiet och Nationaldemokraterna?

Man är ju inte direkt återhållsama och sakliga vad gäller kritiken om personer som Tor Paulsson, Marc Abramsson, Vavra Suk eller Jimmie Windeskog, eller?

Citat:
SvP ber ju om att människor som är demokrater skall välja dem trots att de är motståndare till demokratin.
Alla partier vill väl att alla ska rösta på dem, så det kan väl knappast klassas som något unikt? Finns det något parti som betackar sig från stödet från någon specifik väljargrupp?

Citat:
Jag minns detta från en av de många närradiosändningar för Radio Islam Björkqvist medverkade i. Han var helt överrens med Achmed Rami om att SD styrdes av judar.

Det låter intressant, men som du säkert förstår kan jag inte bedöma ett radioprogram som jag aldrig har hört och som du inte verkar kunna länka till. Det vore intellektuellt oärligt av mig.

Citat:
Minns också att det var under Janssons tid man hade sitt mest "radikala" program. Idag är Björkqvist ansvarig för SvP:s tidning.
Var det? Ja, det är möjligt. Åren går så fort och flyter ihop med varandra så det är inte så lätt att komma ihåg, men säger du det så.

Ah, jag förstår. Gör det Tommy Hansson till en SD-ledare? Jag antar att det kan göra det beroende på hur man resonerar. Då föredrar jag nog ändå Björkqvist.
Citera
2012-09-26, 13:43
Medlem
Saoshyants avatar
En annan fråga (som Kakburk lite var inne på) är naturligtvis, hur kommer demokratin att fungera när/om Sverige består av en majoritet negrer, araber, somalier, hottentotter och asiater?

Kommer ni SD:are att fortsätta hylla demokratins förträfflighet när icke-svenskar helt demokratiskt kan börja rösta igenom att beslagta svenskarnas pengar och egendom eller att icke-svenskar ska kvoteras in på arbets- och utbildningsplatser?

Kommer ni i ett sådant läge att acceptera besluten eftersom de trots allt fattats enligt majoritetsprincipen? Var går gränsen för dumheterna och vansinnet någonstans? Finns där någon gräns?

Någon riktigt kul skribent några sidor tillbaka menade ju på fullaste allvar att demokratin var "det bästa som hänt världen någonsin".
Citera
2012-09-26, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Källa på detta? Jag och många med mig taktikröstade på SD.

Jag tror dessutom att du ska vara lite mer öppen för att se den skada som dagens demokratiska system åsamkar vårt samhälle.
Om Sverige varit homogent med en tydlig lagstiftning mot landsförräderi så hade vårt demokratiska system förmodligen fungerat ypperligt men som en annan skribent här stöddade sig med huruvida det stod till i Afrika och mellanöstern, i de länder med eftersatt demokrati, och drog då paralleller med SvP.

Motfrågan blir således: Fungerar demokratin när vi har en stor mängd från just Afrika och mellanöstern som använder vårt öppna system som vapen mot oss för att etablera sitt vansinne i våra länder?

Det var mest en uppskattning efter hur debatter och samtal går IRL och på nätet. Människor som idag är i SvP har ju som sagt angripit SD sedan de blev aktiva.

Sedan är det ju så att få av de som vill största demokratin sällan är några stjärnor själva. Jag anskyr Anders Borg men skulle inte vilja ersätta honom med tex Anders Ärleskog.
Citera
2012-09-26, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saoshyant
Fast om man frågar Sverigedemokraternas ledning och företrädare i dagsläget så får man väl en liten annan bild och förklaring på tidigare Sverigedemokrater som senare bildade Hembygdspartiet och Nationaldemokraterna?

Man är ju inte direkt återhållsama och sakliga vad gäller kritiken om personer som Tor Paulsson, Marc Abramsson, Vavra Suk eller Jimmie Windeskog, eller?

Visst, men främst rör det ju sig om efterhandskonstruktioner. Kritiken mot sådana har ju aldrig varit på ett politiskt plan när de jobbat ihop.

Citat:
Alla partier vill väl att alla ska rösta på dem, så det kan väl knappast klassas som något unikt? Finns det något parti som betackar sig från stödet från någon specifik väljargrupp?

Visst, men det är ändå anmärkningsvärt när man vill vära politiska motståndare.

Citat:
Det låter intressant, men som du säkert förstår kan jag inte bedöma ett radioprogram som jag aldrig har hört och som du inte verkar kunna länka till. Det vore intellektuellt oärligt av mig.

Du kan ju bläddra i några gamla nummer av Den Svenske om du inte liar på att nazister fördömt SD.

Var det? Ja, det är möjligt. Åren går så fort och flyter ihop med varandra så det är inte så lätt att komma ihåg, men säger du det så.

Citat:
Ah, jag förstår. Gör det Tommy Hansson till en SD-ledare? Jag antar att det kan göra det beroende på hur man resonerar. Då föredrar jag nog ändå Björkqvist.

Givetvis sitter Hansson i SD:s ledning.
Citera
2012-09-26, 14:56
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Det var mest en uppskattning efter hur debatter och samtal går IRL och på nätet. Människor som idag är i SvP har ju som sagt angripit SD sedan de blev aktiva.

Sedan är det ju så att få av de som vill största demokratin sällan är några stjärnor själva. Jag anskyr Anders Borg men skulle inte vilja ersätta honom med tex Anders Ärleskog.
Jag har noterat hur ni förkämpar för demokratin inte vill svara på den typ av frågeställning som behandlar demokratins funktion när vi har mängder med ickesvenskar boende i landet vilka tenderar till att använda den som vapen med stor samhällsskada som följd.

Kanske finns det en anledning till att ni smiter undan här.
Varför gör ni det? Orkar ni inte med, rent psykiskt, att tänka på hur framtiden kommer att bli under nuvarande demokratiska normer?
Senast redigerad av kakburk 2012-09-26 kl. 15:06.
Citera
2012-09-26, 15:17
Bannlyst
Citat:
Jag har noterat hur ni förkämpar för demokratin inte vill svara på den typ av frågeställning som behandlar demokratins funktion när vi har mängder med ickesvenskar boende i landet vilka tenderar till att använda den som vapen med stor samhällsskada som följd.

Kanske finns det en anledning till att ni smiter undan här.
Varför gör ni det? Orkar ni inte med, rent psykiskt, att tänka på hur framtiden kommer att bli under nuvarande demokratiska normer?

Så länge det inte läggs fram några alternativ finns det ju inget att kritisera.
Citera
2012-09-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?

Ja, det blir SD som vanligt. Till att börja med, kan tilläggas. Det behövs nog ett par, tre mandatperioder till för SD som ögonöppnare för Fårskocken innan man kan börja supporta SvP, som steg 2.

Dvs. först stoppa den värsta slödder-tsunamin via SD (förhoppningsvis), och i ett andra skede äntligen påbörja den makalöst kostsamma, men ack så efterlängtade Repatrieringen...

Orcherna ska UT ur Riket till varje pris. .Varenda MENA-Bidragssnabel skall amputeras från Moder Sveas nästan utsugna kadaver...

Men det är ju bara min åsikt...
Citera
2012-09-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Ja, det blir SD som vanligt. Till att börja med, kan tilläggas. Det behövs nog ett par, tre mandatperioder till för SD som ögonöppnare för Fårskocken innan man kan börja supporta SvP, som steg 2.

Dvs. först stoppa den värsta slödder-tsunamin via SD (förhoppningsvis), och i ett andra skede äntligen påbörja den makalöst kostsamma, men ack så efterlängtade Repatrieringen...

Orcherna ska UT ur Riket till varje pris. .Varenda MENA-Bidragssnabel skall amputeras från Moder Sveas nästan utsugna kadaver...

Men det är ju bara min åsikt...

Nu förutsätter du att SD kommer att vara både villiga och kapabla att faktiskt stoppa den värsta anstormningen av orcherna. SD har dock hittills visat sig vara villiga att krypa mer och mer närmare vad övriga etablissemanget tycker i olika frågor och man har misslyckats kapitalt med att använda sin vågmästarställning för att genomföra något konkret mot invandringen. Det mest sannolika är väl att det blir som i andra europeiska länder där SD kompromissar med passivt stöd åt regeringen i utbyte mot någon struntfråga som burkaförbud medan invandringen rullar på som vanligt.
Citera
2012-09-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot

Jo, för i Sdarens demokrativrumande hjärna finns det all tid i världen för sånt.
Citera
2012-09-26, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Jo, för i Sdarens demokrativrumande hjärna finns det all tid i världen för sånt.

Skyndar SvP fortare menar du?
Citera
2012-09-26, 16:47
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Så länge det inte läggs fram några alternativ finns det ju inget att kritisera.
Det visar sig att du både är klen och feg här.
Om jag skulle be dig att analysera vår demokratis förutsättningar att fungera under de förhållanden jag beskrev i tidigare inlägg, skulle du kunna se nackdelarna med vårt demokratiska system då?

Det där är en fråga som är isolerad från andra alternativ och går alldeles utmärkt att svara konkret på.
(För du vill väl inte vara som mångkulturalisterna och smita undan konkreta frågeställningar?)
Citera
2012-09-26, 16:52
Bannlyst
Citat:
Det visar sig att du både är klen och feg här.
Om jag skulle be dig att analysera vår demokratis förutsättningar att fungera under de förhållanden jag beskrev i tidigare inlägg, skulle du kunna se nackdelarna med vårt demokratiska system då?

Det där är en fråga som är isolerad från andra alternativ och går alldeles utmärkt att svara konkret på.
(För du vill väl inte vara som mångkulturalisterna och smita undan konkreta frågeställningar?)

Men vad skall då demokratin ersättas med? Och vilka människor skall styra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in