Citat:
Fast om man frågar Sverigedemokraternas ledning och företrädare i dagsläget så får man väl en liten annan bild och förklaring på tidigare Sverigedemokrater som senare bildade Hembygdspartiet och Nationaldemokraterna?
Ursprungligen postat av Gorillor
Frågeställningen är intressant, men lite missvisande. 99.9 % som röstade på SD (vilket inte nazisterna gjorde) ställde ju upp på partiets program,
Man är ju inte direkt återhållsama och sakliga vad gäller kritiken om personer som Tor Paulsson, Marc Abramsson, Vavra Suk eller Jimmie Windeskog, eller?
Citat:
Alla partier vill väl att alla ska rösta på dem, så det kan väl knappast klassas som något unikt? Finns det något parti som betackar sig från stödet från någon specifik väljargrupp?
SvP ber ju om att människor som är demokrater skall välja dem trots att de är motståndare till demokratin.
Citat:
Jag minns detta från en av de många närradiosändningar för Radio Islam Björkqvist medverkade i. Han var helt överrens med Achmed Rami om att SD styrdes av judar.
Det låter intressant, men som du säkert förstår kan jag inte bedöma ett radioprogram som jag aldrig har hört och som du inte verkar kunna länka till. Det vore intellektuellt oärligt av mig.
Citat:
Var det? Ja, det är möjligt. Åren går så fort och flyter ihop med varandra så det är inte så lätt att komma ihåg, men säger du det så.
Minns också att det var under Janssons tid man hade sitt mest "radikala" program. Idag är Björkqvist ansvarig för SvP:s tidning.
Ah, jag förstår. Gör det Tommy Hansson till en SD-ledare? Jag antar att det kan göra det beroende på hur man resonerar. Då föredrar jag nog ändå Björkqvist.
.Varenda MENA-Bidragssnabel skall amputeras från Moder Sveas nästan utsugna kadaver...