Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-21, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag menade naturligtvis sedan valet. Och byt ut röster mot sympatisörer om du vill. Att SvP fick få röster sitt första val är jag medveten om och inget som är särskilt konstigt, dels var partiet helt nytt och dels så "taktikröstade" många nationalister in SD i riksdagen. Jag var exempelvis en av dem.

Men det är klart, exakt hur stor ökningen blir är ju omöjligt att säga innan nästa val.

Det är väl teoretiskt möjligt att SvP skulle ökat sedan valet, men jag ser inget som tyder på det.
Citera
2012-10-21, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Det är väl teoretiskt möjligt att SvP skulle ökat sedan valet, men jag ser inget som tyder på det.
Nej, du menar det, och jag menar på motsatsen och ser en hel del goda tecken. Dels vår medlemsökning förstås, dels vår ökade popularitet på sociala medier och dels att vi syns betydligt mer ute i verkligheten än vad vi gjorde innan. Annat som bidrar är ju att Radio Framåt och Realisten.se ständigt går framåt.

Annars kan du ju bara kolla här på Flashback där SvP i olika undersökningar har mer än tiodubblat sitt resultat från 2010 och tidigare. Så nog finns det en hel del som tyder på en kraftig ökning.
Citera
2012-10-21, 08:15
Bannlyst
Citat:
Nej, du menar det, och jag menar på motsatsen och ser en hel del goda tecken. Dels vår medlemsökning förstås, dels vår ökade popularitet på sociala medier och dels att vi syns betydligt mer ute i verkligheten än vad vi gjorde innan. Annat som bidrar är ju att Radio Framåt och Realisten.se ständigt går framåt.

Annars kan du ju bara kolla här på Flashback där SvP i olika undersökningar har mer än tiodubblat sitt resultat från 2010 och tidigare. Så nog finns det en hel del som tyder på en kraftig ökning.

Jag tror inte FB är en bra indikator, i sådana fall skulle partier som S och M inte ha något stöd alls. Hemliga medlemssiffror kan man ju hänvisa till, några radioprogram också - det brukar SKP också göra, ett av de få partier som har ännu färre röster än SvP. Så nej, inget tyder ännu på att SvP skulle öka.
Citera
2012-10-21, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Jag tror inte FB är en bra indikator, i sådana fall skulle partier som S och M inte ha något stöd alls. Hemliga medlemssiffror kan man ju hänvisa till, några radioprogram också - det brukar SKP också göra, ett av de få partier som har ännu färre röster än SvP. Så nej, inget tyder ännu på att SvP skulle öka.
Tja, där tycker och tror vi olika helt enkelt. Och vi lär väl se vad det lider vem som har rätt och vem som har fel.
Citera
2012-10-21, 08:36
Bannlyst
Citat:
Tja, där tycker och tror vi olika helt enkelt. Och vi lär väl se vad det lider vem som har rätt och vem som har fel.

Givetvis. Men jag tycker mig ha sett detta förut med mer eller mindre radikala grupper som menar att de växer så det knakar. Jag minns när ND påstod att de tagit över 75 % av SD:s medlemmar.
Citera
2012-10-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ordet är härlett från latinets nātĭō (stam nātiōn-) som betyder:[1]
födsel
födelsegudinnan Natio
avkomma
ras
stam eller
ett folk.

Jag vet vad nation betyder, men tack ändå.

Jag kanske inte förklarade mig tydligt nog? SD menar att enskilda personer tillhörande en annan nation kan uppgå i den Svenska. Naturligtvis så kommer dessa individers fenotypiska drag inte att ändras bara för det. SD ser inga problem med detta så länge det handlar om enskilda individer och att det sker övertid och på ett naturligt sätt. SD är alltså inte emot vad SVP skulle kalla för rasblandning i liten skala.
Är den Svenska ursprungsbefolkningen i absolut majoritet så gör det inget om enskilda individer upptas i nationen, det är bara att ta en miniräknare och räkna på det för att förstå att en person ur en annan nationalitet kommer att assimilera bort sina egenskaper över tid, så länge som det handlar om enskilda individer i mycket liten skala och att den Svenska ursprungsbefolkningen är i absolut majoritet.

Observera att detta är mina egna antaganden och uppfattningar och att de kan skilja sig något ifrån SDs officiella uppfattning i frågan även om resultaten blir det samma.

SD motsätter sig alltså inte en naturlig invandring i väldigt liten skala och att enskilda individer kan uppgå i den Svenska nationen.
Som nationalister så ser SD ett stort värde i att bevara nationen homogen och det är en omöjlighet med dagens massinvandring, särskilt när invandringen är av en sådan art att det blir svårt att assimilera de individer som kommer. SDs lösning på detta är en kraftigt begränsad invandring, i stort sett ingen invandring från kulturellt avlägsna länder ska förekomma samt en så stor frivillig återvandring som möjligt.
Citera
2012-10-21, 14:07
Medlem
infidels avatar
Ni som försöker hävda att SD är nationalister, ge upp. Klicka på länkarna i min signatur om ni vågar. SD är ett parti som har judar, syrianer, folk med mulattbarn, folk med köpefru från thailand osv osv på olika poster i partiet. Det som SD är emot är muslimsk invandring för muslimer gillar inte judar. SD däremot gillar judar och Israel väldigt mycket.
Citera
2012-10-21, 14:32
Medlem
Kvillebacken1s avatar
SvP kommer inte ens få ihop 20 personer som vågar kandidera för dom i olika småkommuner 2014.

Gå in på deras hemsida och titta, det finns max 7-8 personer som är några slags företrädare för partiet, utöver det finns det några få SvP:are som har bloggar och dyker upp i kommentatorsfälten med sina riktiga namn.

Hur i helvete har dom tänkt få ihop några kandidater när alla deras fanboys består av anonyma 20-åriga internetkrigare som vrålar om "vit revolution" och annat patetiskt skitsnackande på Flashback och Nationell.nu ?
Citera
2012-10-21, 14:58
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
SvP kommer inte ens få ihop 20 personer som vågar kandidera för dom i olika småkommuner 2014.

Gå in på deras hemsida och titta, det finns max 7-8 personer som är några slags företrädare för partiet, utöver det finns det några få SvP:are som har bloggar och dyker upp i kommentatorsfälten med sina riktiga namn.

Hur i helvete har dom tänkt få ihop några kandidater när alla deras fanboys består av anonyma 20-åriga internetkrigare som vrålar om "vit revolution" och annat patetiskt skitsnackande på Flashback och Nationell.nu ?
Så sa man om sverigedemokraterna också en gång i tiden så vad är din poäng?
Citera
2012-10-21, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ni som försöker hävda att SD är nationalister, ge upp. Klicka på länkarna i min signatur om ni vågar. SD är ett parti som har judar, syrianer, folk med mulattbarn, folk med köpefru från thailand osv osv på olika poster i partiet. Det som SD är emot är muslimsk invandring för muslimer gillar inte judar. SD däremot gillar judar och Israel väldigt mycket.

Det är skillnad på nationalism och rasnationalism.

Vi ser nationalism som något gott, kärlek osv. Ni ser nationalism som ett verktyg att hata med.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-21, 15:10
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så sa man om sverigedemokraterna också en gång i tiden så vad är din poäng?

Denna tråd handlar inte vad man sa om SD på 1990-talet så vad är din poäng ?

Denna tråd handlar om valet 2014.

För att ta det en gång till. Vad SD har gjort är att dom övertagit Ny Demokratis väljare från 1990-talet. Det är väljare som gillar anti-invandring, anti-byråkrati och anti-etablissemang. Dess andel av väljarkåren är ungefär samma i alla västländer, från 5-20%.
Hade Ny Demokrati däremot överlevt hade det inte funnits någon plats för SD i riksdagen. Då hade dom varit som Nationaldemokraterna ungefär.

SvP har helt enkelt inga breda väljargrupper som attraheras av deras nazibakgrund. Det finns ingen bas att stå på. Nazistiska och fascistiska partier lockar inte folk i något nordvästeuropeiskt land. Tuffa fakta möjligen för alla SvP:s 20-åriga internetkrigare men så är läget.

Case Closed.
Citera
2012-10-21, 15:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det som SD är emot är muslimsk invandring för muslimer gillar inte judar.

Det finns väl ingen vid sina sinnes fulla bruk som gillar muslimer? Detta är inget unikt för judar. Ingen gillar muslimer, förutom enstaka kulturmarxister och lite andra stollar. Enligt undersökningar så är ju Islam Sveriges mest impopulära religion.

Inte så konstigt med tanke på att Islam förknippas med terrorism, massmord, halshuggningar, intolerans, extremism, extremt kvinnoförtryck, diktatur, skrikande fanatiker ... Ja, listan kan göras lång.

Så att fiska röster i dessa vatten är ju fullt naturligt. Där finns mest att hämta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in