Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ordet är härlett från latinets nātĭō (stam nātiōn-) som betyder:[1]
födsel
födelsegudinnan Natio
avkomma
ras
stam eller
ett folk.
Jag vet vad nation betyder, men tack ändå.
Jag kanske inte förklarade mig tydligt nog? SD menar att enskilda personer tillhörande en annan nation kan uppgå i den Svenska. Naturligtvis så kommer dessa individers fenotypiska drag inte att ändras bara för det. SD ser inga problem med detta så länge det handlar om enskilda individer och att det sker övertid och på ett naturligt sätt. SD är alltså inte emot vad SVP skulle kalla för rasblandning i liten skala.
Är den Svenska ursprungsbefolkningen i absolut majoritet så gör det inget om enskilda individer upptas i nationen, det är bara att ta en miniräknare och räkna på det för att förstå att en person ur en annan nationalitet kommer att assimilera bort sina egenskaper över tid, så länge som det handlar om enskilda individer i mycket liten skala och att den Svenska ursprungsbefolkningen är i absolut majoritet.
Observera att detta är mina egna antaganden och uppfattningar och att de kan skilja sig något ifrån SDs officiella uppfattning i frågan även om resultaten blir det samma.
SD motsätter sig alltså inte en naturlig invandring i väldigt liten skala och att enskilda individer kan uppgå i den Svenska nationen.
Som nationalister så ser SD ett stort värde i att bevara nationen homogen och det är en omöjlighet med dagens massinvandring, särskilt när invandringen är av en sådan art att det blir svårt att assimilera de individer som kommer. SDs lösning på detta är en kraftigt begränsad invandring, i stort sett ingen invandring från kulturellt avlägsna länder ska förekomma samt en så stor frivillig återvandring som möjligt.