Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-01-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Är du allvarlig? Det är ju helt sinnessjuka siffror.
Oj, skrev fel. Enligt Dan i avsnitt 35 (30 minuter in i programmet) så har samtliga Radio Framåt avsnitt haft mer än hundratusen nedladdningar (exklusive live- och youtube-lyssnare). INTE ett enda avsnitt.

Men det är fortfarande jätte bra. Det betyder bara att vi måste fortsätta stödja dem. Det ger helt uppenbarligen resultat.
Senast redigerad av SFS 2013-01-19 kl. 00:43.
Citera
2013-01-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om jag var för SvP skulle jag känna hopplöshet för partiet. Hellre en röst på SD än ingen alls i så fall. Men det är ju såklart teorier om hur mycket partier kommer växa och inte växa, men som jag skrev högre upp, partiet behöver en tillväxt med över 1000% mellan varje val för att ha 1% av rösterna 2018.
Som jag tidigare skrev. Radio Framåt har haft hundratusen nedladdningar (exklusive live- och youtube-lyssnare) och Realisten har hundratusentals läsare varje månad. SvP når ut till en bred publik och allt fler svenskar kommer vilja ha ett parti som ser till deras intresse.
Citera
2013-01-19, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Som jag tidigare skrev. Radio Framåt har haft hundratusen nedladdningar (exklusive live- och youtube-lyssnare) och Realisten har hundratusentals läsare varje månad. SvP når ut till en bred publik och allt fler svenskar kommer vilja ha ett parti som ser till deras intresse.

Och vad kan det ge? 2000 röster? 1000 röster?
Citera
2013-01-19, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RodaLotta
Minst 10.000 naturligtvis. Det är ju det uppsatta målet, helst ska vi förstås passera det med råge.

Själv tror jag jag har passerat 150 rekryterade röster i nuläget genom Flashback och andra sajter, även om det förstås är svårt att veta exakt vad folk verkligen röstar på i slutändan. Men mitt personliga mål har uppgraderats något och jag tänkte att det för lilla enkla och ödmjuka mig kan vara rimligt att "ragga" 300 nya röster eller något sådant. 300 röster och 30 nya medlemmar? Det låter ju jämt och fint.
Citera
2013-01-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodaLotta
Minst lika många röster som lyssnar och tar del utav den information som visas. Det enbart genom masskommunikation vi kan påverka stora mängder människor. Genom media kan man ändra folk värderingar.

Sen är det inte säkert att alla som lyssnar på Radio Framåt eller läser på Realisten kommer rösta på SvP 2014, men det är naturligtvis inte helt omöjligt att de gör det.

Det finns massor av personer som röstar på SD och som är betydligt mer radikala än Åkesson och Co. De vill ha ett parti som arbetar för deras intresse, det partiet är SvP. Vill man som svensk att sitt folk ska få fortsätta existera är SvP det enda alternativet.

Allt eftersom SD liberaliseras och blir ett unket islamkritiskt parti så kommer de många se sig om efter ett nytt parti. Ett som inte bara kritiserar islam utan faktiskt vill göra något åt problemen.
Citera
2013-01-19, 01:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS

Skulle tro att det är en mycket liten del av lyssnarna tycker om SvP. Men men ... ska bli spännande att se hur det blir 2014.
Citera
2013-01-19, 01:12
Bannlyst
Citat:
Skulle tro att det är en mycket liten del av lyssnarna tycker om SvP. Men men ... ska bli spännande att se hur det blir 2014.
Men ändå sitter de och lyssnar på två-timmars program som drivs av tre partimedlemmar. Vecka ut och vecka in. Oavsett hur det ligger till med den saken är det förstås oerhört positivt att partiet når ut till hundratusentals svenskar varje månad. Och fler lär det bli, om vi får som vi vill.
Citera
2013-01-19, 14:32
Medlem
solindos avatar
SD är det enda vettiga valet i Sverige.

Med all respekt till övriga partier i Riksdagen och utanför !
Citera
2013-01-19, 17:37
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Skulle tro att det är en mycket liten del av lyssnarna tycker om SvP.
Det kan jag i och för sig tänka mig, kanske inte en mycket liten del men att det finns en andel av lyssnarna som inte alls håller med SvP det tror jag på. Det finns gott om heltidsanställda personer som har som enda uppgift att slå vakt om demokrati och mångfald etc. som sitter och avlyssnar de som inte tycker likadant som de själva. SÄPO, Expo, säkert någon paranoid tomte från Simon Wiesenthal Center och Mossad eller CIA också.

Fast det är ändå bra på sitt sätt också, måste vara jobbigt för dem att lyssna på några orädda personer som säger sanningen medan de själva lever i en livslögn. Innerst inne tror jag till och med Daniel Poohl själv inser att ett framtida Sverige som liknar Södertäljes förorter inte kommer vara trevligt för hans barn att växa upp i. Det är bara det att han sätter sin karriär först och skiter i sina barn.
Citat:
Ursprungligen postat av solindo
SD är det enda vettiga valet i Sverige.
Varför är Sd det enda vettiga om jag får fråga? Är det verkligen på den här låga kognitiva nivån det generella Sd-hejarklacksklientelet befinner sig? Total oförmåga att koppla ihop större skeenden med varandra, tänka analytiskt och långsiktigt. Inge sorts självkritik eller djupa bottnande resonemang. Bara ett gapande av tomma floskler, lika lätta för den hjärntvättade grå massan att ta till sig som lättsmält underhållning i form av skräpmat, industriellt framställt godis och såpoperor på kommersiell TV?

Jag kan ju ha en viss förståelse för att ni faktiskt tycker som ni tycker, även om det ska mycket till för att jag på ett mer holistiskt sätt ska kunna se hur ni får ihop pusselbitarna i er minst sagt populistiska världsbild. Men jag slutar aldrig att förvånas över den totala brist på argumentationsförmåga som ni Sd-are besitter. Är ni verkligen så här jävla dumma och intetsägande eller är det bara så att det är kommunister som sitter och skapar falska konton där de rapar ur sig enradare om "Sd 2014!" eller dylikt?

Jag förstår på ett sätt varför andra inte vill ta debatten med er, om det är på den här nivån ni tänker ta debatten så blir det liksom inte mycket till debatt...
Citera
2013-01-19, 17:49
Medlem
Citat:

Radio Framåt har tillsammans med alla kloka skribenter på Flashback förändrat min sin på SvP. Sen handlar det egentligen inte om att "tycka om" ett visst parti, gilla alla dess företrädare eller sympatisörer, utan om att ge sitt stöd till den idé man tror på.
Citera
2013-01-19, 18:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det kan jag i och för sig tänka mig, kanske inte en mycket liten del men att det finns en andel av lyssnarna som inte alls håller med SvP det tror jag på. Det finns gott om heltidsanställda personer som har som enda uppgift att slå vakt om demokrati och mångfald etc. som sitter och avlyssnar de som inte tycker likadant som de själva. SÄPO, Expo, säkert någon paranoid tomte från Simon Wiesenthal Center och Mossad eller CIA också.

Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Radio Framåt har tillsammans med alla kloka skribenter på Flashback förändrat min sin på SvP. Sen handlar det egentligen inte om att "tycka om" ett visst parti, gilla alla dess företrädare eller sympatisörer, utan om att ge sitt stöd till den idé man tror på.

Jag citar mig själv och HugoStieglitz i mitt svar till dig Manzanito. Precis som HugoStieglitz säger syftar jag på att om det är 100k lyssnare får man tänka med att SÄPO, Expo är en viss andel. Arga vänster- och miljöpartister. Några PK journalister och några vanliga 7-klövermänniskor som råkat snava in av misstag. Sedan hur många människor det är kvar som är beredda att rösta på SvP kan vi bara spekulera i.
Citera
2013-01-19, 19:36
Medlem
Citat:
Jag citar mig själv och HugoStieglitz i mitt svar till dig Manzanito. Precis som HugoStieglitz säger syftar jag på att om det är 100k lyssnare får man tänka med att SÄPO, Expo är en viss andel. Arga vänster- och miljöpartister. Några PK journalister och några vanliga 7-klövermänniskor som råkat snava in av misstag. Sedan hur många människor det är kvar som är beredda att rösta på SvP kan vi bara spekulera i.

Men det är ju knappast så att det är fler än några hundra stycken som är journalister, kosmopolitisk underrättelsetjänst och liknande skit som lyssnar. De stora majoriteten är nog vanliga, lite mer radikala SD-röstare som har börjat snegla lite nyfiket mot Svenskarnas Parti.

Hur som helst är det en hel del lyssnare. Om det nu är det så att många av lyssnarna består av miljöpartister och fri invandringsförespråkare så är det i så fall mest en bekräftelse på att arbetet görs korrekt. Är det inte på det viset så är det fortfarande mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in