Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
BSS eller Sverigepartiet lyckades aldrig vinna några stora skaror dock så hade Sverigepartiet ett stöd som svP enbart kan drömma våta runkdrömmar om.
Fast nu pratar jag ju inte om Sverigepartiet som jag handen på hjärtat har ganska dålig koll på utan om just Sverigedemokraterna, att du inte känner till ditt eget partis bakgrund och politiska historia är förvisso sorgligt men inte särskilt förvånande.
Citat:
När SD bytte ledning och taktik och verklighetsanpassade sig så lyckades man.
Fast var det på grund av att man bytte "taktik" som man lyckades eller hade man lyckats ändå? SD har ju fördubblat sig i varje val någonsin oavsett vilken ledning de har haft eller vilken politik de har bedrivit.
Finns det några belägg av den mer seriösa varianten som stödjer den här tesen?
Citat:
Folk i gemen vill inte ha ett ariskt lyckorike utan leva i lag och ordning, frd och frihet där man tar seden dit man kommer.
Om folk i gemen vill leva i fred och frihet så borde de inte stödja partier vars politik kommer att leda till krig och slaveri. Det är kanske dags för människor att inse att vägen till utopin och drömsamhället inte är enkel och rak utan ofta tvärtom smal och krokig och kräver uppoffringar och stora förändringar.
Vad människor i "gemen" vill och inte vill leva i för samhälle för stunden är också det ganska ointressant eftersom det ändras ungefär vart femte år. Rent generellt så tror jag inte att "folk i gemen" vill så mycket över huvudtaget.
Det handlar inte om vad människor "vill" utan om att den absoluta lejonparten är för lata, korkade eller ointresserade för att överhuvudtaget engagera sig och sätta sig ner och analysera samhällsutvecklingen. Lejonparten vill att någon annan ska göra tänkandet åt dem, eftersom tänkandet är jobbigt, riskabelt och ibland leder till obehagliga upptäckter.
Citat:
Att stå med bombarjacka eller uniformliknande kläder och vifta med sköldar och fanor ger enbart assocoationer till nazityskalnd och folk o gemen hatar nazityskland långt mer än du och andra smygnassar hatar judar.
Uniforomsliknande kläder? Är det vindjackorna med SVP-loggor som du avser eller har jag missat något? Nyligen hörde jag Sveriges Radio prata om att Golden Dawn rev ner illegala invandrares affärsstånd "iklädda uniformliknande klädsel". I verkligheten handlade det ju om att de hade matchande t-shirts.
Men ja, i sak har du naturligtvis helt rätt. Klart att minsta antydan till kritik av det judiska inflytandet ger folk associationer till Nazityskland. Precis som pratet om att vi måste rädda vår nation och vårt folk från undergång. Även Sverigedemokraterna brukar jämföras ganska frekvent med Nazityskland vad jag kan tycka mig se, reaktionerna och de tiotusentals människor som demonstrerade mot deras intåg i riksdagen är ett sådant exempel.
Grejen är ju att man aldrig någonsin kan låta de dumma, okunniga och rädda styra debatten eller sätta agendan. Man behöver inte bjuda på onödiga subkulturella poäng, men att sluta prata om familjen Bonniers eller andra judars skadliga inflytande för att det ger klenbegåvade och hjärntvättade människor "dåliga associationer" låter sig naturligtvis inte göras.
Nu pratar ju SvP enligt mig betydligt mindre om judar än vad man borde och ordet jude nämns inte en enda gång i något officiellt partidokument, men min inställning är principiell.
Svenskarnas Parti ska öht inte räta sig efter denna typ av antiintellektuella kråkor som varken har mage eller förstånd nog att ta till sig den information som finns tillgänglig. Då är striden redan förlorad innan den startat.
Citat:
Således kommer ni aldrig komma någon vart förbi 4 % spärren förren er egen dumhet och kortsynhet och oförmåga till pragmatism har lett till ett kalifat i norden och då är det försent.
Din "pragmatism" går ju ut på att erkänna negrer, hottentotter, judar och zigenare som svenskar, att förneka vår genetiska särart eller vårt biologiska egenvärde. Det är inte pragmatism, det är defaitism, håll gärna i sär begreppen.
Citat:
Men jag är rätt övertygad om att du och andra nassar heller har kroknästa semiter som tror på allah än 20.000 assimilerade semiter som ägnar sig åt näringsverksmahet och betakar skatt och stöder ett sekulärt samhällsskick.
Du har inte studerat partiprogrammet va? Hur kan SvP anklagas för att "vurma för muslimska araber" när de vill kasta ut dem allihop från landet?
Jag tycker inte om att välja mellan böldpest och ebola, jag vill varken ha judar eller araber i mitt Sverige, tack så mycket.
Citat:
SD har genom sin retorik och invadringskritik redan börjat ändra samhällsdebatten, vilket kan ses i kvällspress och i tv. Att det går sakta absolut, dock fick man bara 5,7 %, vänta till 2014 när man når 9-10 % då kommer skällan pingla annorlunda hos övriga partier.
Själv väntar jag nog med att hoppa högt av glädje tills dess att repatrierings-färjorna börjar avgå och gränserna stängs. Jag håller inte andan medan jag väntar.
Citat:
Vi kommer få en restriktivare invandrignspolitik.
Ja, det hade vi på 90-talet också. Den var ändå värdelös och dålig på många sätt. Jag vill inte ha en "restriktivare invandringspolitik", jag vill ha ett fullständigt stopp på invandringen från de icke-vita länderna kombinerat med en mycket frikostig repatrieringspolitik av de som redan är här.
Citat:
Låter vi bombarjackorna få rösterna så kommer vi in i några kommunfllmäktige till och sen blir det stopp när de inte kan komma sams och delar sig i i diverse mindre grupperingar
Nu kastar du sten i glashus. Sverigedemokraterna har väl redan splittrats två gånger (tre om man räknar med grundandet) och är enligt ryktesvägen på god väg att splittras ännu en gång, då främst ungdomsförbundet.
Citat:
Svp eller dess föregångare har lett till där vi är idag, ni har inte lyckas med ett skit, er största seger sedan 1945 är att få in en person i kommunfullmätige
Tja, "vi" gav väl "er" er första partiledare, inte sant? Och er första ungdomsordförande? Och åtminstone ett par styrelseledamöter? Och en av era första talmän? Lite tacksamhet skulle kanske sitta på sin plats.
Vad är ditt mål med att ändra invandringspolitiken och annan sammanhängande politik om man får fråga? Vad är det du vill uppnå?
Vad jag vill uppnå är att svenskarna ska få vara herrar i sitt eget hus och finnas kvar inte bara om 100 utan även om 500 år. För mig handlar det inte om "assimilation", ekonomi, brottslighet, bidragsberoende eller ens allmän förkaosning, det handlar om mitt folks överlevnad. Det är det viktigaste för mig, jag har nämligen inget annat.
För övrigt tycker jag inte om att framstå som en så rabiat försvarare av ett enskilt parti som jag gör i den här tråden, men jag kan helt enkelt inte hjälpa det. Jag har nog en allergi mot dumheter, trams och okunskap som jag känner att jag måste bemöta i tid och otid.
Till de skribenter som skickat PM och frågat om Svenskarnas parti så kan jag bara säga att jag är helt fel person att vända mig till, jag har inte mer kunskap än vad ni själva kan få genom att googla och ställa frågor till företrädare.
Till den skribent som erbjöd mig en skrattretande struntsumma för jag skulle sluta skriva i tråden: Lägg på tre nollor till så är vi överens. Evilgrin39