Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Har du funderat på att läsa kurserna på distans? Det kommer troligen gå fortare än att läsa via komvux. Visserligen kanske det blir lite kämpigare eftersom man inte har riktigt samma lärarstöd men internet är fullt med material (t ex Khan academy).
Rörande hp-resultat tror jag du bör höja ribban till 1.8, 1.7 är att leva för mycket på hoppet som det ser ut i dag. Förvisso öppnar Örebro en läkarlinje nu till våren så det kanske sjunker lite, men hittills har det ju bara varit ett par reserver som kommit in med 1.7. Med andra ord inget man bör räkna med.
Hur som helst önskar jag dig lycka till!
Jag har funderat på att läsa kurserna på distans. A kurserna skulle jag klara galant, men i Matematik D och de resterade kurser kommer jag förmodligen behöva lärarstöd. För att dessutom få tilläggspoäng från Umeås AU (alternativa urval) måste jag klara MVG i två utav kurserna. Med andra ord, jag kommer att behöva läsa dessa på komvux. Jag har ganska bra med tid till ansökan inför komvux, så vi får se hur det utvecklar sig.
Borde ha omformulerat min text rörande högskoleprovet. Siktar såklart högt, men kommer förmodligen att landa på 1,7. Sista mot stjärna och kom till månen, som det sägs.
Kommer lägga ner ca 7-9 timmar i veckan på HP-plugg. Hur jag lägger upp det bestämmer jag runt nyår. Kan säga att jag redan gör allt för att höja mig i ord, vilket var mitt sämsta delprov med 27/40 iår. 22/40 första, 24/40 andra, så det går framåt.
Mvh