Ekonomi4life: Precis. Funderar på att åka till England något år och göra mitt examensarbete där. Är det inte någon regel som säger att universitetet/högskolan man skriver sitt examensarbete på är den skola som man officiellt har tagit examen från? Isåfall så borde man ju t.o.m kunna vara med på den engelska ceremonin, som brukar vara rätt så fin... (Har en bekant från England, var med på hans ceremoni förra året.)
pausonKhand: Examen är det ju jag tar, det spelar ingen roll om man går Komvux eller på gymnasium. : ) Jag är inte klar med Komvux förrän nästa år, men efteråt så vill jag nog studera biologi eller bioteknik. Jag gillar skolan och att lära mig så jag ser verkligen fram emot det.

Vilken skola gick du på? Min syo har nämnt möjligheten att fixa in mig i en vanlig gymnasieklass trots att jag är över 20 år, men mitt lokala gymnasium är absolut ingen "prestigeskola", är nog mer prestige att ta examen från Komvux isåfall... (Gissar att 50% av de som tar studenten från det gymnasiet inte har fullständiga betyg.)
Cereus: Avskaffades de inte på 60-talet?
Marten: Bjudning ska jag absolut ha. Och antagligen så ska jag och min pojkvän åka på semester någonstans.
Regndroppe: Jag gick i en specialskola, så hjälp har jag alltid fått, fast det hjälpte inte så mycket när det gällde gymnasiestudierna. De var väldigt slapphänta och sa att jag skulle studera i min egen takt (gick på en specialskola.) vilket fick till följd att jag dök upp varannan dag och åkte hem vid lunch. Får ingen hjälp nu, utan min motivation är nog med drivkraft.
Aktivitetsersättning har jag fått sedan jag var 19, så jag är helt "inom systemet" så att säga. Dock så måste jag ta lån som alla andra efter "studenten" om jag vill läsa på universitet, vilket är synd men väldigt rättvist.
Skönt att höra att du inte tycker att jag är för gammal, känner mig som det ibland pga det här. Men jag ska inte klaga. : )