Citat:
Ursprungligen postat av Josef.Mengele
Min fråga är nu alltså, hur många ämnen kan man pröva per termin på Komvux?
Jag har inte läst något om nån gräns för antalet prövningar/termin... men som Arzenik skrev så brukar det vara 2 officiella prövningstillfällen per termin.
Man kan göra prövningar varsomhelst i Sverige (och inte bara vid sitt lokala komvux).
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.Mengele
Skulle jag i teorin kunna pröva en hel gymnasieutbildning under en termin?
En vanlig gymnasieutbildning är på ca 2350-2500 poäng. Det skulle bli en jävla massa prövningar, och kanske för jobbigt. Men vill man så kan man. Frågan är dock om det finns någon smartare lösning på din situation.
Om du redan är godkänd i 1000p och ska så småningom fixa ett slutbetyg på komvux så fattas det över hälften av poängen. Nu till hösten kommer en ny kursplan och nya bestämmelser på hur många poäng man måste ha läst för att få ett slutbetyg (eller
gymnasieexamen som det ska börja kallas, se
länk).
Tillägg: Läs gärna tråden där man diskuterar grundläggande behörighet med högskoleprovresultat (
länk)