2012-03-21, 20:42
Medlem
Flummigt mitt inlägg blev men ja. Har du läst över 2/3 av dina betyg på komvux så hamnar du i BI.
Citera
2012-03-21, 20:50
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Flummigt mitt inlägg blev men ja. Har du läst över 2/3 av dina betyg på komvux så hamnar du i BI.

Tack för snabbt svar. Du råkar inte ha någon länk till någon officiell källa där man kan läsa om det?
Citera
2012-03-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Tack för snabbt svar. Du råkar inte ha någon länk till någon officiell källa där man kan läsa om det?
Nej, men läste det på HP-guidens form och flera intyga det där.
Citera
2012-03-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Från antagning.se
Citat:
Grupp I: Här deltar du om du söker på ditt slutbetyg, utan kompletteringsbetyg. För att delta i gruppen måste slutbetyget innehålla minst 1 600 gymnasiepoäng från vuxenutbildningen. Betyg i kurser i ett samlat betygsdokument från vuxenutbildning, som är daterat senast samma dag som slutbetyget tillgodoräknas i grupp I om kurserna krävs för behörighet eller kan ge meritpoäng.
Citera
2012-03-22, 12:18
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Från antagning.se

Då var ju saken klar! Tack så mycket!
Citera
2012-03-22, 20:39
Medlem
ja det är precis som du skriver 1 nationellt prov men vad jag förstod det som så var det uppdelat på 2 provdagar.
ja ett standardiserat test tycker man borde räcka.
Citera
2012-03-25, 13:48
Medlem
Throughs avatar
Hur många komvux(försök) har man på sig för att nå önskad betyg?

Undrar om det finns en gräns för hur många gånger prövningar kan göras på komvux för att läsa upp ett gymnasiebetyg.

Om jag så att säga vill ha MVG (A, nya betygssystemet) i Eng B och får VG när jag ska läsa upp, kan jag då göra flertalet prövningar tills jag når MVG?

Over 'n out!
Citera
2012-03-25, 15:01
Medlem
Du kan nog hålla på tills dina 500:ingar tar slut

det dåliga är att du hamnar i speciell urvalsgrupp om du söker någon utbildning.
Citera
2012-03-25, 17:32
Medlem
Har du betyget godkänt eller högre i kursen kommer din kommun inte godkänna att du läser den.
Däremot kan du tenta av hur många kurser du vill, 500kr kostar det för varje försök.
Citera
2012-03-25, 18:06
Medlem
Mister-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raissac
Har du betyget godkänt eller högre i kursen kommer din kommun inte godkänna att du läser den.
Däremot kan du tenta av hur många kurser du vill, 500kr kostar det för varje försök.

Han pratar om att göra prövningar på den och inte tenta upp dem.

OnT: Som andra skrev så kan du göra om det hur många gånger du vill, men efter 10 prövningar och du fortfarande inte klarar det, då borde du sluta . För du är tydligen inte MVG typen
Citera
2012-03-26, 19:35
Medlem
Throughs avatar
jaha, men då äre lugnt! det här med urvalsgrupp är väl nästan samma sak som förstahandsgruppen, bara den att man behöver ett högre snitt.

Intagningen ser väl ut såhär, om jag minns rätt:

BI: 50%
BII: 30%
HP: 20%
Citera
2012-03-30, 18:43
Medlem
PlsbleDeniabilitys avatar
Komvux

Jag har bott utomlands i 7 år. Jag avslutade aldrig gymnasiet i Sverige.

Planerar nu att ta en massa sommarkurser för att arbeta mig mot ett slutbetyg.

Frågan är då kan jag söka till flera kurser i samma ämne under samma studieperiod?

Jag vill bl.a. söka till Engelska A, B och C nu under sommaren. Är detta möjligt? Och är det möjligt att studera alla dessa ämnena på samma skola.

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in