Hej! Jag vill till hösten söka in mig på ett program som komvux i en annan stad ordnar (ca 30 mil bort). Jag vill söka det programmet för att det är det mest kompletta och närmsta från min stad. Iaf så tog jag kontakt med skolan (Jag hade läst på innan att man måste vara folkbokförd i den kommun man söker) och förklarade min situation att jag bor i en annan kommun, förmodligen har ett sommarjobb på g, uppfyller alla kraven, när sista ansökningsdag, när programmet började osv samt med en liten slut kläm där jag frågade om hon visste hur jag kunde göra. Intrycket innan jag tog kontakt var en mysig liten med ändå kompetent skola. Hur som helst fick jag mejl tillbaka och jag hade aldrig kunnat tro att gensvaret skulle bli så kort och kallt.
Citat:
Sista ansökningsdag är 3/6 och du söker i den kommun du bor vid ansökningstillfället.
Utbildningen startar 24/8
Då jag fått svar från dem och kände att jag inte skulle få mera hjälp där så ringde jag upp min lokala SYV (dock för gymnasiet), för att där var jag mer säker på att jag kunde få hjälp. Hon var väldigt tillmötesgående och sa bland annat att komvux här i stan i VISSA fall kan tänka sig betala min utbildning men hon var inte så säker på mig och bad mig ta kontakt med SYVen på komvux här. Tackade för mig och ringde upp henne men hon hade gått för dagen. Skickade då mejl om min situation och om det var möjligt att få den betald och hon svarade med att vi skulle ha ett möte.
Här är jag nu.. jag är skitnervös över det mötet. Gillar henne definitivt inte då hon är så dryg, insnöad och hennes kompetens ligger ungefär i stil med en sjundeklassare. Varit hos henne förut och då har hon gett mig fel information, "glömt" att berätta saker osv.
Så nu ställer jag frågan till er flashbackare,
vilka alternativ har jag om jag vill studera på annan ort? Hjälp!!!