2009-04-13, 20:15
Medlem
Okej tack

Som jag har förstått det nu ska jag skicka in betyget jag fick 30/3 till VHS senast den 15 april.
Mao måste jag springa iväg imorgon och skicka det till dom så dom får in den med en gång.

Fyfan va tur att man kom på det idag, annars hade man fått vänta ett år till.

Stort tack Socrates.

En sista fråga, det här med 2 underskrifter, kan t ex brorsan morsan intyga?
Citera
2009-04-13, 21:46
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homerg88
Okej tack

Som jag har förstått det nu ska jag skicka in betyget jag fick 30/3 till VHS senast den 15 april.
Mao måste jag springa iväg imorgon och skicka det till dom så dom får in den med en gång.

Fyfan va tur att man kom på det idag, annars hade man fått vänta ett år till.

Stort tack Socrates.

En sista fråga, det här med 2 underskrifter, kan t ex brorsan morsan intyga?
Hehe, den 18 juni är det datum som gäller.. Du kan skicka iväg dina betyg senare. Det går bra att morsan och brorsan vidimerar.
Citera
2009-04-13, 22:36
Medlem
Citat:
"Dokumenten ska vara märkta med ditt personnummer. Du ska alltid skicka in kopior av dina handlingar. Dessa ska vara underskrivna av två personer som intygar att uppgifterna är korrekta".

Så här står det på Studeras hemsida.
Betygen som man får från Åsö VuxenG finns det en underskrift på och sen en stämpel. Vafan gör man nu då. Att dom ska krångla så mycket.

Jag har letat som en tok nu på studera.nu, kan inte hitta den där formuleringen om att betygen ska vara underskrivna. Var står det att handlingen måste vidimeras? När jag kollar på https://www.studera.nu/studera/574.html står det bara:

"Personnummer måste finnas på alla handlingar som du skickar in. Du ska skicka in kopior av dina handlingar!"

Var är det ni hittar att de ska vidimeras?

För övrigt skickade min kompis i höstas in tre betyg från Åsö som INTE var vidimerade och dessa betyg är enligt honom registrerade under "Mina Meriter" på studera.nu
Citera
2009-04-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Hehe, den 18 juni är det datum som gäller.. Du kan skicka iväg dina betyg senare. Det går bra att morsan och brorsan vidimerar.

Då har ja gjort allting rätt, fy fan va skönt det känns nu, nästan bättre känsla än de va när Chelsea slog Foolsen förra veckan. Men det ska vi inte diskutera nu.

Tack!
Citera
2009-04-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATRA
Jag har letat som en tok nu på studera.nu, kan inte hitta den där formuleringen om att betygen ska vara underskrivna. Var står det att handlingen måste vidimeras? När jag kollar på https://www.studera.nu/studera/574.html står det bara:

"Personnummer måste finnas på alla handlingar som du skickar in. Du ska skicka in kopior av dina handlingar!"

Var är det ni hittar att de ska vidimeras?

För övrigt skickade min kompis i höstas in tre betyg från Åsö som INTE var vidimerade och dessa betyg är enligt honom registrerade under "Mina Meriter" på studera.nu

Jag bad morsan och brorsan gör det för att inte ta någon risk alls, skicka iväg ett vid kl 2 utan underskrifter och ett till vid 8 med underskrifter. Skitsamma tänkte jag, nåt utav dom måste ju gå igenom.
På åsö får man ju skolassistentens underskrift och en stämpel där det står skolans namn.
Det borde ju räcka och det har det gjort tidigare för andra.

Prova denna länk, om den funkar så ska du kunna se att det måste vidimeras.
https://www.studera.nu/aw/credentialReceivedHelp.do

Annars gör såhär.

www.studera.nu
Logga in
Tryck på "Dina Meriter"
Sedan, "Läs mer om dina meriter "
Citera
2009-04-14, 11:13
Medlem
Socratess avatar
Morsan och brorsan fungerat utmärkt att be signa dina kopior!
Citera
2009-04-14, 11:49
Medlem
Ringde nyss till Studera.nu, de hade tydligen inte ens fått mina kompletteringshandlingar som jag skickade in för två veckor sedan. Tur att man skickade iväg nya igår. Men det känns ändå lite sådär konstigt, jag menar, hur ofta gör posten av med brev egentligen?

Gör de av med brev nummer två också så vet jag inte vad jag gör...

Har någon här någon erfarenhet av hur lång tid det tar innan det står på studera.nu's hemsida att "Handlingarna har mottagits" ?
Citera
2009-04-14, 12:31
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffie
Ringde nyss till Studera.nu, de hade tydligen inte ens fått mina kompletteringshandlingar som jag skickade in för två veckor sedan. Tur att man skickade iväg nya igår. Men det känns ändå lite sådär konstigt, jag menar, hur ofta gör posten av med brev egentligen?

Har någon här någon erfarenhet av hur lång tid det tar innan det står på studera.nu's hemsida att "Handlingarna har mottagits" ?

Två veckor kan du nog få räkna med nu runt 15 april då det ramlar in massor av handlingar i Strömsund.

Gällande handlingar som kommer bort så kan du ju alltid skicka rek.
Citera
2009-04-14, 12:34
Medlem
Japp, skickade brev nummer två som rekommenderat brev.
Citera
2009-04-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffie

Har hänt för mig också en gång att mina handlingar försvann någonstanns. Dock så verkar det som dom är erfarna att det händer för det var inga större problem att fixa till det.

Jag har väntat bra mycket längre än 2 veckor och ingenting har kommit upp än....
Citera
2009-04-14, 15:14
Medlem
Ska man skicka in den med brev SENAST 15 april eller ska den vara inne hos dom senast 15 april?
Citera
2009-04-14, 16:03
Medlem
Jan-gustavs avatar
Citat:
Ska man skicka in den med brev SENAST 15 april eller ska den vara inne hos dom senast 15 april?

Det ska vara inne hos dem senast 15:e april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in