2013-01-09, 12:12
  #2593
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Namnleken är höjdpunkten av kursen.
Du slipper det dock, men inte på universitetet när ni ska presentera er.

Hehe, tyvärr så blev det lite namnlek ändå igår på samhäll .
Men det kändes bra, mycket nysvenskar men det är jag lite van vid. Jag bestämde mig dock för att avbryta kursen ( som jag igentligen inte ens påbörjat ) i etik, livsvillkor. Kändes mer eller mindre rätt när jag valde kursen men nu bara helt fel. Ser hellre att någon som verkligen vill får min plats ( någon som kanske vill bli läkare t ex ) än jag som bara sitter o läser den för mitt slutbetyg utan att igentligen bry mig. Jag är ändå väldigt intresserad av IT, så då känns det bättre att jag försöker att byta till programmering t ex och kanske läsa fler steg inom det så får jag liksom en del utbildning inom området SAMTIDIGT som jag får mitt slutbetyg .... Hoppas att jag kan ansöka om programmering till april på distans, att det inte är för sent. O jag hoppas att jag inte får arga blickar i receptionen elr av läraren imorn när jag lämnar in lappen.

Känns mycket bättre dock, som att jag blivit av med en tung vikt som tynger ner mig.
Citera
2013-01-11, 09:12
  #2594
Medlem
Adgos avatar
Plugga komvux samtidigt som man pluggar på högskola

Är det möjligt?
Citera
2013-01-11, 10:01
  #2595
Medlem
Möjligt beror väl på, tillåtet är det i alla fall. Jag har gjort det och det gick alldeles utmärkt
Citera
2013-01-11, 10:09
  #2596
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cophe
Möjligt beror väl på, tillåtet är det i alla fall. Jag har gjort det och det gick alldeles utmärkt

Hur gick det då?
Citera
2013-01-11, 14:36
  #2597
Medlem
King-Elviss avatar
Yrkesutbildningar på komvux

Jag vet att sökande med minst utbildning sedan tidigare prioriteras först.
Jag själv har samlatbetygsdokument och inte blivit antagen fyra gånger i rad då jag sökt yrkesutbildningar på komvux.

Lite hänsyn får dom ju ta .
Kan man köpa en yrkesutbildning själv?
Vad kan jag göra då jag tycker jag har blivit orättvist behandlad?
Kan jag anmäla detta till DO!?
__________________
Senast redigerad av King-Elvis 2013-01-11 kl. 14:40.
Citera
2013-01-11, 14:45
  #2598
Medlem
Babben87s avatar
Vad har du för utbildning sen innan då? Lite bakgrundfakta måste du ju ge innan vi kan uttala oss om du ska börja anmäla din hemkommun.
Citera
2013-01-11, 14:47
  #2599
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Är det möjligt?
Det är många som gör det, särskilt Matte 3 och 4, eller C, D och E som kurserna hette innan just för att vissa kurser de ska läsa kräver det.

Så ja, det är möjligt. (Av egen erfarenhet)

Sen beror det ju på hur Komvux ser ut i just din kommun. Kan tänka mig att vissa kommuner har jättebra komvux (som min) och andra har helt värdelösa.
Citera
2013-01-11, 16:01
  #2600
Medlem
King-Elviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Vad har du för utbildning sen innan då? Lite bakgrundfakta måste du ju ge innan vi kan uttala oss om du ska börja anmäla din hemkommun.
Jag gick samhällsvetenskapliga programmet ock saknar 800poäng.
Detta gäller Botkyrka kommun.
Citera
2013-01-11, 18:49
  #2601
Medlem
Har för mig att man ska ha klarat gymnasiet? eller iaf har vissa specifika kurser klarade. rätt mig om jag har fel men tror det är så i min kommun iaf.
Citera
2013-01-11, 19:49
  #2602
Medlem
King-Elviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkason
Har för mig att man ska ha klarat gymnasiet? eller iaf har vissa specifika kurser klarade. rätt mig om jag har fel men tror det är så i min kommun iaf.

Jag tror att du blandar in KY vilket är en fter gymnasial utbildning
För yrkesutbildngar på gymnasial nivå så måste man ha G i sv A minst vilket jag har.
Citera
2013-01-12, 20:07
  #2603
Medlem
King-Elviss avatar
Någon mer som kan ge råd!???
Citera
2013-01-13, 00:47
  #2604
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-Elvis
Jag vet att sökande med minst utbildning sedan tidigare prioriteras först.
Jag själv har samlatbetygsdokument och inte blivit antagen fyra gånger i rad då jag sökt yrkesutbildningar på komvux.

Lite hänsyn får dom ju ta .
Kan man köpa en yrkesutbildning själv?
Vad kan jag göra då jag tycker jag har blivit orättvist behandlad?
Kan jag anmäla detta till DO!?
Du kan väl höra av dig till de som har hand om utbildningen och fråga om det alltid är fullsmockat? Det är ju inte din studievägledare som kollen egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in