Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Men det finns en liten detalj i detta med språngmarschen som stör mig lite...
Ska se om jag lyckas formulera mina tankar rätt ..
Att hitta på en språngmarsch borde ju leda till att man vill komma till något som i sin tur kan ge en lite cred ...
Jag skulle inte hitta på något enbart för att hitta på något som vittne...Alltså ska jag ändå "ljuga" så varför inte ljuga till något som ger mig cred...
Den här språngmarschen är på gränsen till idiotisk och märklig ..
1 Någon kan ju faktiskt avslöja honom och då framstår han som en fåntratt i hela Sverige..
2 Springa efter polisen och sen tappa bort dom redan vid Luntmakargatan...Jaha så om det är en påhittad historia så ska den leda till ingenting !
3 Har man så stark uppmärksamhet att man gör "vadsomhelst" så lite märkligt att han inte bemöder sig vänta tills media dyker upp efter han fått reda på att det är Olof....Eller vandra dom 60m efter sin kaffe på Skandia
Ville Engström eg istället springa efter GM ? För då pratar vi om lite cred med en lögn ?
Det är ju en enda soppa kring SEs många uttalanden, samt i kombination med vad han säger under förhör. Lägg till de storys han drar för vänner och kollegor, och hur de får liv och muterar. Det går inte att få någon egentlig klarhet om i det närmaste någonting gällande SE. Man får vackert plocka körsbär. Och hur denna plockning sker, är ju ytterst individuellt, om detta vittnar ju inte minst denna tråd. Egentligen har ju alla rätt och alla fel? Facit saknas.
Anledningen att han inte inväntar media kan ju bero på fler saker, exempelvis visste han ju inte om de ens skulle dyka upp? När mordet skedde visste ju ingen vem/vilka som låg bakom, ingen visste om de var en större kupp främmande makt (Ingvar Carlsson tänkte ju tanken, som bekant), om, så vore det ju inte uppåt väggarna att anta att fler attentat skulle ske, kanske rent av i stadskärnan? Var de ett gäng galningar kunde de ju återvända till platsen och skjuta "oskyldiga"? Rätt vågat av media att ens våga sig dit, om än det gått dryga halvtimmen innan de var på plats? Även vågat av flera vittnen att dröja sig kvar, även smått udda av polisen att inte snabbt sjasa bort folk efter att de tagit uppgifter. Så, egentligen inte konstigt att SE återvände snabbt till arbetsplatsen. Lägg till att han hade en skidresa planerad (han var redan sen), samt ville informera frun om ytterligare sen hemkomst? SE lär ju ha varit tämligen skärrad vid ankomsten till arbetet, inte konstigt i sig, inte omöjligt att han snabbt ville lämna platsen pga de anledningar jag nämnt?
Men visst, springer man enbart efter den ramplustörstande linslusen-SE, kan man så klart tycka att han borde blåst upp sig likt en påfågel och stannat kvar på platsen och gluggat efter media? Tagit sin chans att hamna i tidningen redan dagen efter. Men, nu gjorde han inte det.