Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du svarade på frågan om varför SE ljuger ner tiden med typ "det är enkelt, för att placera sig som Tensonmannen".

Så med logiken alla regler så innehöll ditt svar att SE ljög ner tiden.

Du har bara en utväg, att erkänma du läste fel eller inte förstod.

Okej , då ska bemöta din fråga exakt som du vill...

Ljuger ner sin tid gör han isåfall endast som vittne....Som GM så ljuger han inte ner sin tid !

Om han ljuger ner sin tid som vittne är det obegripligt eftersom han enligt er ändå ser LJ och då är poängen ofattbar !

Är vi enliga om det ?
Citera
2024-11-24, 14:54
Medlem
Citat:
Det där är enorm brist i teorin med SE som GM. Han underdriver tiden det tar att röra sig från stämplingsklockan till mordplatsen. Han nekar till det samtal väktarna menar ägde rum. Han försöker alltså komma ut fortare än han egentligen gjorde.

Som GM har han ingen anledning till detta. Det är motsatsen till att försöka ge sig alibi.

Och de som menar att SE är ända upp till Sari får ännu större problem med hans brådska ut till mordplatsen.

Sena vittnet SE har all anledning underdriva tiden det tar att röra sig till mordplatsen samt att neka till samtalet.

Hittade din första fråga ...

Du tyckte att mitt svar om NF inte hade med saken att göra

Men jag menar ff att han inte ljuger sig fortare utan anledning till att han inte tar upp något väktarprat är för det inte existerat något prat utan mer Hej då...

Han vill alltså vara den man som NF ser för han ser NF som största hot ...

Du inser att jag har rätt och det tar emot
Citera
2024-11-24, 15:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hittade din första fråga ...

Du tyckte att mitt svar om NF inte hade med saken att göra

Men jag menar ff att han inte ljuger sig fortare utan anledning till att han inte tar upp något väktarprat är för det inte existerat något prat utan mer Hej då...

Han vill alltså vara den man som NF ser för han ser NF som största hot ...

Du inser att jag har rätt och det tar emot

Ditt svar på frågan varför GM SE ljuger ner tiden var "för att placera sig som Tensonmannen. Det har ingen poäng överhuvudtaget.

Du läste fel. Det räcker nu.
Citera
2024-11-24, 15:07
Medlem
Citat:
Det där är enorm brist i teorin med SE som GM. Han underdriver tiden det tar att röra sig från stämplingsklockan till mordplatsen. Han nekar till det samtal väktarna menar ägde rum. Han försöker alltså komma ut fortare än han egentligen gjorde.

Som GM har han ingen anledning till detta. Det är motsatsen till att försöka ge sig alibi.

Och de som menar att SE är ända upp till Sari får ännu större problem med hans brådska ut till mordplatsen.

Sena vittnet SE har all anledning underdriva tiden det tar att röra sig till mordplatsen samt att neka till samtalet.

Sen så ser jag att du snurrat till din egen fråga att den nästan blir korkad ..

Du påstår att som GM vilja komma ut fortare än vad han gjorde som GM

GM-SE borde vara ute ca 23:20:15 till 23:20:45 ...

Om han skulle ljuga sig fortare ut från Skandia så måste han ju då först vilja ha stämplat ut 23:19 !! Men det säger han ju inte ! Utan 23:20...

Är frågan felställd eller en tankevurpa ?
Citera
2024-11-24, 15:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Åklagaren menar åtminstone att uppgiften att han hade för avsikt att åka med avgången mot Mörby från T-Centralen kl. 23.48 var oriktig när han (enligt åklagaren) lämnar S44 redan kl. 23.19. Och därmed är det oklart vart SE var på väg när han kliver ut från Skandia. Har han skjutit statsministern måste han enligt detta tagit höger och gjort en U-sväng, annars missar han makarna.

Nu är det dock så att tidtabellsstudier uppdagar att SE bör åka med avgång redan kl. 23.32 från T-Hötorget för att ha någon rimlig marginal till sitt byte vid T-Centralen. Och den entré till T-Hötorget som ligger närmast Skandia är vid tidpunkten stängd för dagen, så det blir en liten promenad. Så om han i enlighet med kutym, sitt kynne och väktarens uppgifter stannar och pratar med dem några minuter, så blir SE:s uppgifter om hemresan rimliga. Och överensstämmer även med övriga kända övertidstillfällen.

Han har dock inte alls bråttom på det sätt han berättar om. Han marscherar rakt igenom foajén utan att alls stanna till vid väktarna som man brukar vid sen hemgång och han småspringer närmast Sveagatan fram oupphörligen tittande på klockan. Brådskan förefaller inte överensstämma med utstämplingstid och tidtabeller.

Min vittnet SE -teori är att han har bråttom för att "hinna" fram till skottögonblicket i tid. Jag tror att han fått uppfattningen att den faktiska tid han stämplat ut är kl. 23.20 (det finns ett antal uppgifter som stöder det) samt att mordet begås kl. 23.20. Då blir det bråttom.

Varför GM-SE, som ska spegla sig själv och hamna 20 meter från skottögonblicket utifall han blir utpekad, skulle ha bråttom är inte omedelbart uppenbart.

Bråttom har han inte. Även om han missar förbindelsen 23:32 hinner han gå till T-Centralen för 23:48.

Men han måste ju säga att han hade bråttom, för att kunna missa det som hände, och hur GM såg ut.

Om han inte hade haft bråttom, hade han inte behövt studera sin klocka med svart urtavla.

"Varför missade jag mordet och GM? Jag tittade på min klocka.

Varför tittade jag på min klocka? För att jag hade bråttom.

Varför hade jag bråttom? Does not compute."

Han skulle i princip kunna stå och hänga till dess att OP lastas in och ändå hinna med 23:32?

Är det cirka 300 meter till perrongen?

Det han måste hinna med, och de facto hann med, är att se LJ framför brunnslocket kl. 23:22:00-20.

P.S. Om han är "spontan" GM så måste han vända en bit norrut. På 60 meter hinner han inte tända till, stoppa ner väskan och preppa puffran, men på 120 meter hinner han med det?
Citera
2024-11-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ok. Du har jobbat ihop till detta.

Du är i tråden känd som personen som inte har någon läsförståelse, inte kan forma enkla meningar i skrift. Som inte har någon som helst logisk slutledningsförmåga. Som alltid pratar om andra saker än vi andra, för att du inte förstår frågeställningar.

En person som förstör tråden inte av illvilja men av bristande intelligens. En person som inte kan skilja på äpplen och päron.

Du är den som nu när du förstått att du läste fel i första inlägget pumpar ut inlägg efter inlägg med misinformation för att dölja det faktum att du läste fel. Det räcker nu, lillkillen. Det räcker.

Det man ser tydligt i materialet är att SE underdriver och kortar ner tiden det tar för honom att ta sig ut. Det är fakta att man inte tar sig från stämpelklockan banken på 15-20 sekunder. Det är fakta att han de första förhören nekar till att ha samtalat med väktarna.

Inser att du har en väldigt låg förståelse och att du dessutom har fel redan från början...

Det spelar ingen roll att han försöker ta sig från stämplingsklockan till banken på 20sek när han inte ens försöker lägga tiden 23:19...

Alltså så är han INTE framme vid banken tidigare i sin "påhittsde" version än som GM ...

Så total summan så kortar han inte ner sin tid !

Tror du att med dina påhittade personpåhopp att det inte lyser genom att du är en väldigt tunn person som aldrig vill erkänna fel ?

Hur många är vi i tråden som redan påtalat detta för dig ?

Du vill ha rätt och eg aldrig diskutera på ett bra sätt utan hänger upp dig på någon detalj och försöker vinna på det sättet...

Men över till topic ...

Nej , han lägger sig inte tidigare än han gjorde som GM .....och det begriper du nog själv även om hans antagande att det tar 20sek från stämplingsklockan till banken så hamnar han aldrig före GM
Citera
2024-11-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det låter rimligt.

Om den finns sparad, vad finns mer på lager?

Ja om man köper den, kanske man får kontakt med säljaren.
Citera
2024-11-24, 15:36
Medlem
Det var uppenbarligen mycket viktigt för Engström att visa att han tittade på sin klocka. Den närliggande förklaringen är att blickandet på klockan ska stödja hans påstående om att han inte såg skotten och gärningsmannen. Det är ju märkligt att han inte gjorde det, när hans ansikte var vänt i den riktningen och han bara var 10–15 meter bort. Men alltså, det var för att han tittade på sin klocka, får vi förstå!

Se Engströms fyra olika blickar på klockan: https://drive.google.com/file/d/152eq3GrVSYmS--B-oW2fbQcwth8T2LfK/view?usp=drive_link
Citera
2024-11-24, 15:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Inser att du har en väldigt låg förståelse och att du dessutom har fel redan från början...

Det spelar ingen roll att han försöker ta sig från stämplingsklockan till banken på 20sek när han inte ens försöker lägga tiden 23:19...

Alltså så är han INTE framme vid banken tidigare i sin "påhittsde" version än som GM ...

Så total summan så kortar han inte ner sin tid !

Tror du att med dina påhittade personpåhopp att det inte lyser genom att du är en väldigt tunn person som aldrig vill erkänna fel ?

Hur många är vi i tråden som redan påtalat detta för dig ?

Du vill ha rätt och eg aldrig diskutera på ett bra sätt utan hänger upp dig på någon detalj och försöker vinna på det sättet...

Men över till topic ...

Nej , han lägger sig inte tidigare än han gjorde som GM .....och det begriper du nog själv även om hans antagande att det tar 20sek från stämplingsklockan till banken så hamnar han aldrig före GM

Totalsumman kortar han ner. Det tar inte 20s från stämpling till banken. Han nekar till det samtal som båda väktarna vittnar om. Han drar ner tiden, det är fakta. Han drar ner tiden ca 0:50-2:30 min.

Således hamnar han före GM SE. Ganska mycket dessutom. Logik.

Att tiden skulle vara 23:19 och inte 23:20 är enbart ett antagande, sägs mot av PH.

Du läste fel, du svarade att han ljög ner sin tid för att hinna vara Tensonmannen, du blev sur på dig själv. Du spårade ur.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-11-24 kl. 15:54.
Citera
2024-11-24, 15:54
Medlem
Citat:
Totalsumman kortar han ner. Det tar inte 20s från stämpling till banken. Han nekar till det samtal som båda väktarna vittnar om. Han drar ner tiden, det är fakta. Han drar ner tiden 0:45-2:45 min.

Att tiden skulle vara 23:19 och inte 23:20 är enbart ett antagande, sägs mot av PH.

Okej, men han placerar sig väl ändå exakt i GM fotspår inte direkt före ...

Det är ju dessutom en hyffsad uppskattat tid 20sek från stämplingsklockan till banken...

Som GM så stämplar han ut och säger väl typ Hejdå till väktarna och det är väl i princip samma som han gör I sin version i förhör...

Din fråga är väl varför gör han detta ?

Min fråga till dig...

Om du håller med om att NF är ett mkt stort hot till GM-SE så måste han ha en förklaring....

Jag menar på att Engström version är kanske byggd mot NFs ev utpekande
Citera
2024-11-24, 15:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Okej, men han placerar sig väl ändå exakt i GM fotspår inte direkt före ...

Det är ju dessutom en hyffsad uppskattat tid 20sek från stämplingsklockan till banken...

Som GM så stämplar han ut och säger väl typ Hejdå till väktarna och det är väl i princip samma som han gör I sin version i förhör...

Din fråga är väl varför gör han detta ?

Min fråga till dig...

Om du håller med om att NF är ett mkt stort hot till GM-SE så måste han ha en förklaring....

Jag menar på att Engström version är kanske byggd mot NFs ev utpekande

SE hamnar ju 0:45-2:30 före GM SE.
Citera
2024-11-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ganska simpelt i min bok. Han har precis fått höra att personen som legat livlös på gatan var landets statsminister.

Och då blir man så medtagen att man bedöms inte kunna åka buss hem?

Det är en väldigt speciell person isåfall. Andra vittnen är då mer aktiva, men klarar av att fortsätta med sina planer.

LL, JA, SG mfl.

Jag tycker inte det är simpelt att förstå. En personlighet som måste förklaras på något djupare sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in