Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Det skulle vara intressant och veta om det var Engström själv som bad om få springa....!
Som GM så fattar han ju att det kan bränna några vittnesmål även i efterhand
Det är ju solklart att en försvarsadvokat hade använt hans språngmarscher i ett försvar och minnesbilder...
Som vittne menar du att det är bara för att få uppmärksamhet men tydligen minns inte ens Maggan att han sprang I TV så på "hemmaplan" så var det tydligen inte en stor grej eller något han var stolt över !
Håller med, så klart. Som GM har han ju allt att vinna på att springa i media.
Att ME inte fick nys om språngmarschen 1986 tvivlar jag på. Att se på Rapport 1986 var en av de verkligt stora lägereldarna, särskilt tiden efter mordet. Men visst kan hon ha missat sändningen, dock tvivlar jag på att alla hennes kollegor, grannar och de i bridgesällskapet missade sändningen. SÅ, nog var det en snackis i Lahäll/Täby. Dock kan hon ju ha glömt det i mer modern tid (av flera orsaker), personligen tror jag så är fallet framför att hon medvetet skulle ha förnekat ha sett sändningen.
Med rampljus menar jag rent allmänt, att få synas i media, vara i händerna på kameramän och reportrar, vara i fokus, "vara någon", osv. Att samtliga från bridgesällskapet eller grannar skulle ha undgått dessa språngmarscher tror jag inte en sekund på, snarare tvärtom.