Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag håller så klart med dig. Och det mesta pekar ju i riktningen att han var just en soffpotatis, som inte rörde mer på benen än vad som var ytterst nödvändigt. Och att springa in i gränden som SE gjorde inför media, kräver ingen större konst.
Om han verkligen sprang efter poliserna tvistar ju folk om, personligen tror jag inte han gjorde det, men vet att du är stor vän av detta, samt att han slank in på Bohemia efterpå. Inte omöjligt så klart, men jag är långt ifrån övertygad.
Där håller jag inte med. Din soffpotatis har en oerhört framåtlutad kroppsposition när han accelererar.
Ta en stillbild på 00:53-00:54 i det här klippet.
https://www.nrk.no/urix/skandiamannens-kone_-_-han-var-for-feig-til-a-gjore-noe-sant-1.15047904
Sedan blir lutningen mildare under några sekunder. Först vid 00:57 rätar han upp sig helt. Han springer alltså som en tränad löpare.
LJ säger att GM sprang framåtlutat, vilket SE kan ses göra i klippet under 3-4 sekunder.
Tänker mig då att SE saktade in något före korsningen och sen accelererade:
"F: På vilket sätt springer han?
LJ: Något framåtlutad, inte mycket men något i alla fall.
[...]
F: Tungt. Tunga steg.
LJ: Jaha, snabba men ändå tunga på något sätt."
Gången fram till mordplatsen är spänstig och rask. Nog kunde SE ta trappen med 2-3 steg i taget.
SE hade pendlat till Skandia i nästan 20 års tid? Det blir många steg dagligen till tåg och bussar.
Kanske rusa uppför en och annan tunnelbanetrapp också?