Det var det hela. Men det är helt sanslöst.Tydligare går det väl inte att förklara hur det gick till och det handlar verkligen om SE och ingen annan.
Vid fem tillfällen var SE otroligt nära att bli infångad. Notera att man inte kan forcera tiderna fram och tillbaka hur som helst. Det finns nämligen flera tvångsvillkor. T ex nådde pb 1170 David Bagares gata före pb 1520. Vidare har inte pb 1160 och pb 1170 sett varandra, pb 1170 måste alltså ha nått Tegnergatan först.
Ännu viktigare är konsekvenserna av att SE tog höger på Regeringsgatan. Han blir ingstängd flera gånger och hans rörelser kan trianguleras. För det första så kan inte SE vara för sen till korsningen Regeringsgatan/Brunnsgatan, annars skulle pb 1520 med CD/TA se honom när de när de kommer farande - det är den första instängningen.
Den andra instängningen sker på Brunnsgatan. SE kan inte vara för tidig för då skulle han hamna i gapet på pb 1170 med AP/ME när de kommer farande på Malmskillnadsgatan. pb 1520 och pb 1170 korsar Brunnsgatan ungefär samtidigt och SE är mittemellan.
Tredje instängningen orsakas av de springande poliserna ("den glammande skolklassen") och pb 1520. De hinner fram till trappkrönet innan SE nått Malmskillnadsgatan - notera återigen att SE inte kan vara så tidig så att han hinner passera Malmskillnadsgatan först - då hamnar han mitt i gapet på pb 1170. SE måste allstå vänta till dess att poliserna försvunnit från trappkrönet. Frågan är hur länge han väntade. Vi vet på ett ungefär hur länge det dröjde innan poliserna försvunnit från krönet, dvs vi kan få fram tiden när först tillfälle gavs - jag har fått fram 23.26.15 för den tiden. Det troliga är att SE tog det tidigaste tillfället i akt.
Dessutom finns här även en fjärde instängning - SE kan inte vänta hur länge som helst, ty pb 1160 är på gång söderut via Döbelnsgatan, Malmskillnadsgatan och såsmåningom in på Brunnsgatan. SE måste hinna passera Malmskillnadsgatan innan pb 1160 kommer dit. Det finns viss töjmån avsende när pb 1160 kom farande, men vi vet att de såg pb 1520 med CD/TA och LJ när de (pb 1160) passerade David Bagares gata så de kan inte vara hur sena som helst. Desutom måste pb 1160 ha kört in på Brunnsgatan i god tid innan pb 1210 kommer dit söderifrån längs Malmskillnadsgatan.
Jag får fram att SE hunnit nästan till korsningen Apelbergsgatan/Luntmakargatan när pb 1160 når Brunnsgatan (och svänger vänster och kör österut, dvs precis där SE nyss gått !!! Om man utgår från att SE korsade Malmskinnadsvägen så fort tillfälle gavs, så kan man härleda tiden då SE når korsningen Luntmakargatan/Tunnelgatan. Jag har räknat på 23.27.20. Det är nog det tidigaste. Man kan kanske försena honom upptill 20 sekunder men inte mycket mer pga krockrisk med pb 1160. Ett hyggligt intervall kan vara att SE nådde Tunnelgatan i intervallet 23.27.20 - 23.27.40. Jag valde den tidigaste tiden. Slutsatsen av allt detta blir att om SE tog höger vid Regeringsgatan, så kan man få fram rätt kvalificerade gissningar avseende när han anlände till korsningen Luntmakargatan/Tunnelgatan.
Herrejävlar vilken röta han hade om analysen är korrekt. Det är ju helt galet i så fall...
Du måste vara medlem för att kunna kommentera