Citat:
SE kan ha hämtat mordvapnet i korsningen utanför Grand och då transporterade CP vapnet från under SCs diskbänk till under SEs rock i korsningen Sveavägen Tegnérgatan. SE kan ha gett CP några kortisontabletter som betalning. SE som skulle ha revolvern som personligt skydd i fjällen kan ha fått syn på OP utanför grand när vapnet överlämnades.
SE kan sedan övertalat CP att klä ut sig till SE enligt pusselbitens tipsbrev. Antingen gick CP med på det och mordet skedde enligt pusselbitens tipsbrev eller så snäste CP av SE som blev så arg att han senare mördade OP efter bion eftersom SE kände sig avsnäst.
Jag är inte säker på att Nybro och Blekinge är nära ens enligt Filter, men VG reste mycket så att SE och VG kan ha träffats är inte uteslutet. Ett tag bodde VG ihop med en Svensktoppsartist som var mest känd för låten "Är det konstigt att man längtar bort nån gång". Hon kan säkert påverkat VG att resa ännu mer.
En helt annan koppling som finns mellan SE och CA är Harplinge som hade en mycket aktiv Bridgeklubb enligt wikipedia så SE kan ha stött på CA i något Bridgesammanhang i Harplinge också.
Det är synd att VG, CP, CA och SE alla är döda idag så vi kommer inte att kunna reda ut detta.
Jag trodde den Indiska restaurangen låg på Sveavägen längre upp mot Odengatan, jämna nummer, men jag har haft fel förr i tråden och då kommer hela Morden i Midsomer och plattar till mig, så osvuret är bäst.
SE kan sedan övertalat CP att klä ut sig till SE enligt pusselbitens tipsbrev. Antingen gick CP med på det och mordet skedde enligt pusselbitens tipsbrev eller så snäste CP av SE som blev så arg att han senare mördade OP efter bion eftersom SE kände sig avsnäst.
Jag är inte säker på att Nybro och Blekinge är nära ens enligt Filter, men VG reste mycket så att SE och VG kan ha träffats är inte uteslutet. Ett tag bodde VG ihop med en Svensktoppsartist som var mest känd för låten "Är det konstigt att man längtar bort nån gång". Hon kan säkert påverkat VG att resa ännu mer.
En helt annan koppling som finns mellan SE och CA är Harplinge som hade en mycket aktiv Bridgeklubb enligt wikipedia så SE kan ha stött på CA i något Bridgesammanhang i Harplinge också.
Det är synd att VG, CP, CA och SE alla är döda idag så vi kommer inte att kunna reda ut detta.
Jag trodde den Indiska restaurangen låg på Sveavägen längre upp mot Odengatan, jämna nummer, men jag har haft fel förr i tråden och då kommer hela Morden i Midsomer och plattar till mig, så osvuret är bäst.
Tänkte mer på att Småland och Blekinge låg vägg i vägg där nere. Inga större avstånd, dock vet jag inte exakt vart Nybro ligger i Småland. Men både SE och VG verkar ju ha varit två handlingskraftiga och beresta figurer. Så dessa trakter var nog lite av mammas gata, för dom båda.
Du kan ha rätt om den indiska restaurangen. Vi får ta skeden i vacker hand och vänta till Henrik eller vem det nu är som sitter på infon. Annars är det bara att ta på sig jaktrocken och gubbkepsen och bege sig till KB för att studera Gula Sidorna för 1986. Frågan är dock hur intressant informationen är, när allt kommer omkring. Mest kuriosa.
Det låg ju iaf en kinesrestaurang i korsningen Sveavägen-Tegnégatan efter Grand norrut. Kinesrestaurrangen kan förresten ligga kvar. Minns att jag kontaktade dem via chatt på deras hemsida för fyra år sedan, försökte få klarhet i om den fanns redan 1986. De förstod inte vad jag menade, frågade upprepat om jag ville beställa. När jag sa att det hade med mordet på Palme att göra klickade hen bort mig. Förståeligt till viss del.
För övrigt var det Jämjö, som Kaj Hahne upprepade 25 ggr om dagen i Palme-Rummet likt papegoja, angående Gunnarssons födelseort i Blekinge. Vilken han varit övertygad om var mördaren, i alla år.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-09-17 kl. 22:19.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-09-17 kl. 22:19.