Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Pratar han i 1,5 min så skjuter han i affekt
Han kanske stöter in i LOP när han kommer ut från Skandia
Kanske är kränkt sen tidigare möten , Kanske är i obalans och helt enkelt tar ut det mot Olof
När jag tänker efter så skulle väl din favorit GM ( CA ) också skjuta Olof i affekt om han hade vapen på sig vid Grand!
Att CA har 2 timmar att "lugna" ner sig är ju inte direkt positivt för den teorin eg
Inte ens i affekt, utan snarare som ett utfall av en omedelbar och plötsligt uppblossande impuls om dödligt våld i händelse tjänstemannen på väg hem från jobbet öppnar dörren och skjutklart beväpnad råkar få syn på Palme och slår till.
Nå, frågan gällde nu ett tidsschema för GM-SE inkluderande ett 1,5 minuter långt stopp i foajén.
Nej, jag tror inte att CA hade skjutit Palme på omedelbar impuls om han rört sig ute medförande sin revolver. Jag menar att den typen av GM snarare får en
ingivelse av att få syn på statsministern och möjligheten biobesöket innebär. Och att densamme inte går omkring beväpnad på stan oavsett. Gällande CA utesluter jag det.
Det finns andra tänkbara GM som är mer förenliga med beväpning på stan och impulsdåd. Tänker då främst på CP, men i högsta grad även på Mirko V.