Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Man är väl inte girig bara för att man spelar hockey på den högsta nivån man har kapacitet för eftersom flygsäkerheten i det landet är dålig? Så dålig som du vill få den att verka är den verkligen inte, du snackar skit som alltid.

Alla spelare som får kontraktserbjudande i Ryssland ska tacka nej "för säkerheten där är för låg", annars är de giriga? Förstår du inte själv hur dum du är?

Du gör väl dina egna val? Eller?
Spelare vittnar om hur dålig säkerheten var!

Om jag känner att säkerheten inte är god nog för mig så tackar jag nej. Svårare än så är det inte.
Citera
2012-11-12, 20:16
Medlem
melackos avatar
Om man har möjligheten att säkra upp framtiden för barn, barnbarn etc så go for it. Det är oansvarigt att inte göra det. Girig är ett skitord.
Senast redigerad av melacko 2012-11-12 kl. 20:21.
Citera
2012-11-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Man är väl inte girig bara för att man spelar hockey på den högsta nivån man har kapacitet för eftersom flygsäkerheten i det landet är dålig? Så dålig som du vill få den att verka är den verkligen inte, du snackar skit som alltid.

Alla spelare som får kontraktserbjudande i Ryssland ska tacka nej "för säkerheten där är för låg", annars är de giriga? Förstår du inte själv hur dum du är?

Snackar skit som vanligt! Utveckla gärna.
Citera
2012-11-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Om man har möjligheten att säkra upp framtiden för barn, barnbarn etc så go for it. Det är oansvarigt att inte göra det. Girighet är ett skitord.

Det är väl upp till var och en!?
Och vad tror du ett barn till en avliden hade valt? Pengar på banken eller sin förälder i livet?

Sedan detta med kommunist. Kanske så att jag vet hur "anställda" är och vad dom alltid ska ha. Nada ansvar eller känsla för sin arbetsgivare. Bara ska ha och ha.
Detta är samma fenomen i ett "vanligt" yrkes liv som att vara idrottsman/kvinna.
Citera
2012-11-12, 20:30
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är väl upp till var och en!?
Och vad tror du ett barn till en avliden hade valt? Pengar på banken eller sin förälder i livet?

Sedan detta med kommunist. Kanske så att jag vet hur "anställda" är och vad dom alltid ska ha. Nada ansvar eller känsla för sin arbetsgivare. Bara ska ha och ha.
Detta är samma fenomen i ett "vanligt" yrkes liv som att vara idrottsman/kvinna.
Nu är det ju så att Liv inte direkt arbetade som stuntman. Om det hade varit allmänt känt att flygplan störtade kors och tvärs i Ryssland så hade det varit en annan femma, men så dålig är inte säkerheten. Därför framstår det du säger som väldig idiotiskt.
Citera
2012-11-12, 20:49
Medlem
Citat:
Nu är det ju så att Liv inte direkt arbetade som stuntman. Om det hade varit allmänt känt att flygplan störtade kors och tvärs i Ryssland så hade det varit en annan femma, men så dålig är inte säkerheten. Därför framstår det du säger som väldig idiotiskt.
Ok
Men spelarna som vittnat om säkerheten då? Skit snack?
Jag önskar ingen det öde som Liv gick till mötes.
Citera
2012-11-12, 20:55
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ok
Men spelarna som vittnat om säkerheten då? Skit snack?
Jag önskar ingen det öde som Liv gick till mötes.
Säkerheten kring flyg i Ryssland är sämre, ja. Den är dock inte så mycket sämre att någon förtjänar dina ruttna kommentarer.
Citera
2012-11-12, 21:11
Medlem
Citat:
Säkerheten kring flyg i Ryssland är sämre, ja. Den är dock inte så mycket sämre att någon förtjänar dina ruttna kommentarer.

Du har säkert erfarenhet av Rysslands flyg säkerhet.
Ett lag gick bort för att man använde pengar till löner och annat i stället för att se till att sina spelare och ledare att ett säkert flygplan. Detta är fakta. Fakta är också att spelarna visste om detta.
Någonstans så skall det tas pengar i från. Detta oavsett om det är SHL,NHL,KHL.
Citera
2012-11-12, 21:17
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Man kunde se hur Stefan Liv girighet slutade. Men det var inget han tänkte på den dagen han skrev på sitt kontrakt.

Där fick man det bekräftat - du är inte vid dina sinnes fulla bruk.

Hej ignore-listan.
Citera
2012-11-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Där fick man det bekräftat - du är inte vid dina sinnes fulla bruk.

Hej ignore-listan.

Att jag berörde dig visste jag redan. Men att jag ägde dig visste jag inte

Klart att alla svenska spelare åker till KHL för det vackra landet i öst. Att få leva i lyx och ha det bäst helt enkelt.
Att pengar inte spelar nån roll är ju bara skit snack. Klart när man får chansen att bo ett sådant land som Ryssland och få göra det man älskar. Ja dåp kan man ju inte tacka nej.
Citera
2012-11-12, 21:40
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Att jag berörde dig visste jag redan. Men att jag ägde dig visste jag inte

Klart att alla svenska spelare åker till KHL för det vackra landet i öst. Att få leva i lyx och ha det bäst helt enkelt.
Att pengar inte spelar nån roll är ju bara skit snack. Klart när man får chansen att bo ett sådant land som Ryssland och få göra det man älskar. Ja dåp kan man ju inte tacka nej.

Håller förvisso delvis med dig, ingen hade spelat i Ryssland om lönen varit densamma i Sverige. Tycker ändå det var osmakligt och onödigt men to each their own.
Citera
2012-11-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Håller förvisso delvis med dig, ingen hade spelat i Ryssland om lönen varit densamma i Sverige. Tycker ändå det var osmakligt och onödigt men to each their own.
Det har du rätt. men uppskattar att du förstår hur jag menar. Finns ingen som önskar Stefan eller hans kollegor på flyget en död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in