Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-26, 14:51
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja med judar vet man aldrig!

Varför har det inte hänt ett skit sen i Onsdags? Helt tyst även på twitter...
Torsdag var thanksgiving iofs, men sen då?

Tror det är sagt att de ska träffas idag eller åtminstone "kolla av läget" för att se om något nytt har hänt. Tyvärr är det ju lite av ett schackspel utan någon begränsning på hur länge man kan fundera på sitt drag.

Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Axel Brage (Malmös målvakt) påstår på sin twitter att Lockouten tar slut och att det blir officiellt idag.
Samma sak påstår Tomas Kollar, enligt Dusan Umicevic på twitter: http://twitter.com/SVTDusan/status/273048877551198208

Varför Axel eller Tomas skulle ha någon bättre koll på det här än alla andra vet jag inte.

EDIT: Dusan tog bort twitterinlägget nu.

Haha, jag kan garantera dig att någon svensk inte kommer breaka nyheten. Så allt sånt där ska tas med en hink salt.
Citera
2012-11-26, 17:23
Medlem
lowdesertpunks avatar
Edmonton kommer vinna draften precis som äckel pittsburgh gjorde senast. Nhl kommer marknadsföra oilers stenhårt i ekonomiskt syfte.

Oilers vinner en cup och nhl älskar det.

Hade jag varit ännu mer konspiratoriskt hade jag nästan trott att lockouten finns bara för detta syfte.

Citera
2012-11-26, 19:08
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowdesertpunk
Edmonton kommer vinna draften precis som äckel pittsburgh gjorde senast. Nhl kommer marknadsföra oilers stenhårt i ekonomiskt syfte.

Oilers vinner en cup och nhl älskar det.

Hade jag varit ännu mer konspiratoriskt hade jag nästan trott att lockouten finns bara för detta syfte.

Tror Oilers har större chans att själva spela åt sig 1st overall än vad NHL har att rigga det åt dem.
Citera
2012-11-26, 21:48
Medlem
DjPuttes avatar
CBC Sports

BREAKING: U.S. Federal mediators are joining the NHL labour talks.

Då så snart lär vi få game on i NHL!
Citera
2012-11-26, 21:50
Medlem
Är det vuxna människor eller är det ett gäng 2 åringar vi pratar om? Det är fan larvigare än Grannfejden.

SLÄPP PUCKEN
Citera
2012-11-26, 21:56
Medlem
lowdesertpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tror Oilers har större chans att själva spela åt sig 1st overall än vad NHL har att rigga det åt dem.

Hoppas dom blir det nya Calgary och draftar nr 12 varje år. Eller flyttar till Seattle.

Anaheim kan verkligen behöva ett högt pick om dom skulle förlora Perry, Getzlaf inför nästa år. Lindholm + Lindholm skulle vara lite fränt också.
Citera
2012-11-26, 21:57
Medlem
Polarlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
CBC Sports
BREAKING: U.S. Federal mediators are joining the NHL labour talks.

Då så snart lär vi få game on i NHL!

De gick ju in under förra strejken 2004/2005 också, det slutade med en inställd säsong.
Ställ in resten av säsongen nu också och se till att få till något bra inför nästa säsong istället... Vem fan bryr sig om en halv NHL-säsong? En säsong ska väl vara fullt ut annars kan man lika gärna skita i det!
Citera
2012-11-26, 22:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarlight
De gick ju in under förra strejken 2004/2005 också, det slutade med en inställd säsong.
Ställ in resten av säsongen nu också och se till att få till något bra inför nästa säsong istället... Vem fan bryr sig om en halv NHL-säsong? En säsong ska väl vara fullt ut annars kan man lika gärna skita i det!
Vem som bryr sig FANSEN + LAGEN i NHL liksom bara för du inte vill ha det innebär att inte vi andra vill det!
Citera
2012-11-26, 22:03
Medlem
lowdesertpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarlight

1 match med Giroux i Flyers är bättre än 1000 matcher med Giroux i Eisbären Berlin.
Citera
2012-11-26, 22:10
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowdesertpunk
1 match med Giroux i Flyers är bättre än 1000 matcher med Giroux i Eisbären Berlin.
Speciellt med tanke på att han förstörde min NHL-match två gånger idag! Fast det kommer väl dröja till nästa säsong ändå innan sop-EA släpper uppdateringen.

Nåväl OnT:
Väldigt bra att de tagit in en medlare nu. Har hela tiden trott på säsong innan/precis efter nyår och nu ser det ju i alla fall ljusare ut. I vilket fall som helst så tror jag att vi kommer få besked om det är möjligt med säsong snabbare nu än om de inte tagit in det.
Citera
2012-11-26, 22:36
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Nåväl OnT:
Väldigt bra att de tagit in en medlare nu. Har hela tiden trott på säsong innan/precis efter nyår och nu ser det ju i alla fall ljusare ut. I vilket fall som helst så tror jag att vi kommer få besked om det är möjligt med säsong snabbare nu än om de inte tagit in det.

Jag vet inte om det har så stor betydelse eller om det är mer för syns skull.

Citat:
Pierre LeBrun ‏@Real_ESPNLeBrun

NHL/NHLPA tried mediation twice during last lockout, once in February 2005
before season got cancelled, and once again spring of 2005
Citera
2012-11-27, 01:55
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja med judar vet man aldrig!

Varför har det inte hänt ett skit sen i Onsdags? Helt tyst även på twitter...
Torsdag var thanksgiving iofs, men sen då?

Håll käften med ditt jävla snack om judar hit och dit, det hör inte hemma i den här tråden. När jag klickar upp den här tråden vill jag läsa om lockouten i NHL och jag vill slippa bli illamående för att vissa lever kvar på 30-talet.

OnT: Så, ryktena stämde alltså, man plockar nu in medlare. Ska bli intressant att se hur detta kan påverka samtalen, om ens något. Känns tyvärr inte så "breaking". Om det blir en säsong tror jag det blir det med eller utan medlare.
Senast redigerad av melacko 2012-11-27 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in