Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det är likadant att spela i hockeyallsvenskan. Totalt livsfarligt!
Framförallt i Leksand där spelarbussen gick sönder. Undermåliga transporter minst sagt (pengarna spenderas ju på löner osv), där en allvarlig olycka kunde ha inträffat.
Hade det skett, ja då hade spelarna fått skylla sig själva. Kanske bör någon lämna nu när de inser hur dåliga transporter föreningen har. Men tur är väl att alla är så pengakåta! Eller blir man pengakåt den dagen man byter upp sig till en bättre liga?
OnT
Ge mig NHL nu! Har nog kollat igenom SAMTLIGA NHL-relaterade klipp på Youtube nu. Jag vill se färskt material.
Oavsett så har du väl ett eget ansvar och vilja? Finns väl ingen som tvingar någon att skriva kontrakt med varken Leksand,UFA eller Dallas!
Fakta är att Stefan Liv flög med ett plan som var undermåligt och om jag inte minns fel pilot som inte kunde handskas med detta flyg. efter olyckan gick flera svenska spelare ut och berättade detta i pressen. Alltså så satt man på planet och var livrädd för pengar och inget annat. Detta är deras eget val och ingen annas. Men man har valt pengar före säkerhet.
KHL satsar sina pengar på löner och inte på säkra resor för sina spelare.
Om man nu i NHL ska ha en stor del av kakan så kommer ägarna att ta inte detta på annat sätt. Kan vara tex att slarva med säkerhet vid resande. Och allt detta för sin girighet.
Men ni som tycker så mycket. Jag skulle vilja se er vara förtagare och ge hela er vinst till era anställda. När ni är klara så finns mindre pengar kvar till er och inget gnäll skulle komma från er mun. Tillåt mig att le.
Men jag tror att om det blir inställd säsong så kommer det att kosta NHL och deras ägare enormt mycket.
Kan tänka mig att ryska "stjärnor" stannar hemma nu när dom får betalt. Och givetvis andra spelare än ryssar.