Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-06, 22:06
Medlem
Dr Cheekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Snarare så att de tidigaste matcherna, alltså Eastern startar vid 01:00. Western får man vänta på fram tills 02:30-04:30.

Vissa matcher kommer starta mellan 19-21, p.g.a. Viasats avtal med NHL.
Citera
2013-01-06, 22:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpedal-
På deras Facebook nämner de att man ska kunna se NHL live via PS3:
http://www.facebook.com/viaplay.se/posts/460111160715400

Det är förmodligen via deras egna app. Och då lär det bara bli deras svenskproducerade sändningar.
Jag vill få tillgång till NHLGCL´s egna app så jag får tillgång till ALLA matcher.
Dessutom ska Viaplays egen app vara rena skräpet med skitdålig kvalité. Man måste dessutom signa upp ytterligare ett abbonemang i form av Playstation Plus.
Citera
2013-01-06, 22:24
Medlem
Har det kommit någon information om vilken dag det nya spelschemat kommer att publiceras?

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpedal-
På deras Facebook nämner de att man ska kunna se NHL live via PS3:
http://www.facebook.com/viaplay.se/posts/460111160715400

Ja, men det är skillnad på Viaplay och NHL GameCenter.
Från frågeställningen som kom efter den du länkar till:

Citat:
Tack igen. Då är det bara en sak till , jag har hemmabio med viaplay... Det gick inte att använda NHL GameCenter i höstas. Har ni någon lösning på det?

Citat:
Som det ser ut i dagsläget kommer GameCenter inte finnas på hemmabion. Detta då GameCenter är en extern webbtjänst vi länkar till vilket gör det svårt att integrera i applikationen.

Lösningen tills vidare är HDMI-kabel från din dator till din hemmabio/TV.

Mvh Joakim
Viaplay Support

Jag la även märke till det här på deras Facebook-vägg:
Citat:
NHL-säsongen kommer ingå i vårt paket TV+Film+Sport.

Den 8 januari blir priset för detta paket 249 kronor per månad. Skaffar du däremot paketet innan detta datum behåller du nuvarande pris på 199 kronor så länge du abonnerar på detta.

Mvh Joakim
Viaplay Support
Citera
2013-01-06, 22:27
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer de höja från 199 till 249? Helt galet dyrt, särskilt om man bara är intresserad av NHL...
Citera
2013-01-06, 22:28
Medlem
Scamps avatar
Är det bestämt vilket ca datum matcherna kommer dra igång ?
Citera
2013-01-06, 22:30
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer de höja från 199 till 249? Helt galet dyrt, särskilt om man bara är intresserad av NHL...

Hur många matcher snittar du per månad? Ser du bara Detroit? Räkna ut snittkostnaden per match så är det nog inte ett så farligt pris trots allt.
Citera
2013-01-06, 22:38
Medlem
wemas avatar
Citat:

Hugg ett konto NU så kommer du iaf undan med en Jenny Lind.

Själv tycker jag kostnaden är rimlig för allt vad som ingår i paketet. Men det blir ju såklart betydligt svettigare när man BARA ska följa NHL. För egen del så blir det NHL och AS. Då känns det okej, men inte för den sakens skull BRA.

Nåväl, hade de kunnat fixa så GCL-appen till PS3 blev tillgänglig för oss med Viaplay hade jag säkert kunna betala det dubbla. Väldigt bra kvalité och minde "släpande" mot vad min PC kunde erbjuda.
Citera
2013-01-06, 22:53
Medlem
NirvanAs avatar
Förhoppningsvis fortsätter gcl att funka på vanliga sättet... det gör det just nu iaf...får se vad som händer när nya säsongen kickar igång
Citera
2013-01-06, 22:56
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Förhoppningsvis fortsätter gcl att funka på vanliga sättet... det gör det just nu iaf...får se vad som händer när nya säsongen kickar igång
Håller med, jag var mycket nöjd med det förra säsongen, skulle gärna se det fortsätta så.
Citera
2013-01-06, 22:58
Medlem
wemas avatar
Citat:

Jag har också noterat att jag fortfarande kan kika på gamla matcher, både via appen och nätet.
Såja, nu pratar vi inte mer om DET.
Citera
2013-01-06, 23:00
Medlem
hade gcl förra året, väldigt nöjd,kändes bra att kunna betala heöla summan direkt, än att ha premerationstjänst som viaplay har...men huvudsaken att vi får se NHL!
Citera
2013-01-06, 23:48
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Hugg ett konto NU så kommer du iaf undan med en Jenny Lind.

Själv tycker jag kostnaden är rimlig för allt vad som ingår i paketet. Men det blir ju såklart betydligt svettigare när man BARA ska följa NHL. För egen del så blir det NHL och AS. Då känns det okej, men inte för den sakens skull BRA.

Nåväl, hade de kunnat fixa så GCL-appen till PS3 blev tillgänglig för oss med Viaplay hade jag säkert kunna betala det dubbla. Väldigt bra kvalité och minde "släpande" mot vad min PC kunde erbjuda.

Jag som redan har viaplay, åker jag på höjningen då eller inte ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in