2012-07-21, 23:40
Medlem
Gados avatar
Media har varit allt fr tyst angende lockouten (som med stor sannolikhet kommer intrffa) 2012. Lget r som fljande: Avtalet mellan NHLPA (spelarna) och NHL (ligan) lper ut i september och ett nytt ska gras. NHL tycker spelarna tar fr stor del av inkomsterna. Deras frslag r att spelarna ska f 46% av intkterna. Spelarna som s sent som 2010-11 drog in 57% av intkterna tycker frslaget r befngt, vilket fansen ocks tycker i Nordamerika. Detta r det huvudsakliga problemet.

NHLPA r ledda av Donald Fehr, och NHL av Gary Bettman. Bda knda som riktiga tjurskallar som ska ha sin vilja igenom.

Nordamerikanska fans som diskuterar frslaget (de flesta mycket rdda fr lockout): http://hfboards.hockeysfuture.com/sh....php?t=1230431

En video som behandlar fejden med Salvatore Galatioto (vem han r: http://www.gspcap.com/GSPWeb/OurTeam.jsp?1) som gst: http://www.youtube.com/watch?v=C0Il5gZbWLE

S, dr har vi det! nu till det roliga, att diskutera allt som rr lockouten! flja fighten mellan NHLPA och NHL, diskutera eventuella nyfrvrv till vr kra elitserie och s vidare. Lundqvist, Bckstrm, Zetterberg, Karlsson och Sedinarna har man ju inget emot att f kunna se! Skillnaden nu gentemot frra lockouten r ju att nu finns KHL, s man kommer frmodligen inte kunna landa vrvningar som Chara och Kipprusoff likt frra lockout-ssongen utan det r frmodligen de med "hjrta" eller ngorlunda anknytning som man kan landa, likt de ovannmnda svenskarna.
Senast redigerad av Gado 2012-07-21 kl. 23:46.
Citera
2012-07-21, 23:50
Medlem
-Jw-s avatar
Vi fr hoppas p det. Skulle vara s roligt att se Silfverberg spela med Bckstrm...
Citera
2012-07-22, 00:19
Medlem
Gados avatar
"The moment the proposal was presented, every player in the room knew Gary had just written off 1st 3 months of the season." - NHL agent via twitter.
Citera
2012-07-22, 08:45
Medlem
Det trkiga fr Modos del r att Sedinarna numera har familjer som gr i skola osv. och om lockouten r kort och p obestmd tid tror jag inte det spelar i Modo.

Det gller skert fler spelare med familj. Men de yngre lirarna kan ju mycket vl komma hem till ES.
Citera
2012-07-22, 12:14
Medlem
Blurgarens avatar
Tur att Skellefte fortfarande inte vrvat sin 1/2 Center,(beroende p att vi har 2st 1a linor i Holloway-Bellemare-Mller och Jimmie-(?)-Lindstrm) samt en tvvgsback
In med Stamkos och Suter
nsketnkande som fan
Citera
2012-07-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Det trkiga fr Modos del r att Sedinarna numera har familjer som gr i skola osv. och om lockouten r kort och p obestmd tid tror jag inte det spelar i Modo.

Det gller skert fler spelare med familj. Men de yngre lirarna kan ju mycket vl komma hem till ES.

Var det inte likadant fr Nslund frr lockouten? Men han spelade nd.
Citera
2012-07-22, 12:27
Medlem
jag hoppas verkligen inte att det blir lockout, vill ju se p NHL i hst!

Blir det inte en negativ ekonomisk verkan p Elitserien lngsiktigt om det blir lockout? Tnkte mest att klubbarna kanske signar spelare som de egentligen inte har rd med
Citera
2012-07-22, 15:41
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Var det inte likadant fr Nslund frr lockouten? Men han spelade nd.

Nslund spelade inte mnga matcher frra lockouten. Tror han skrev i januari om jag inte minns helt fel och debutmatchen var nr Forsberg brt handleden.
Citera
2012-07-22, 16:05
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Tycker det r trist fr mnga svenska spelare som r i sitt livs form. Lundqvist, Bckstrm t.ex Sedinarna spelar ju vldigt bra nu med(kanske inte lika bra som tidigare just denna ssongen).

Sedan jobbigt fr t.ex Landeskog som skert grna r riktigt taggad p sin andra ssong.
Citera
2012-07-22, 16:45
Medlem
Frlunda och Modo r ju de som fr starkast frstrkning iaf om man ponerar att alla bestmmer sig fr att komma hem.

Lundqvist, Erik Karlsson, Loui Eriksson.

vs.

Sedinarna, Enstrm, Hedman, Steen.

Frlunda fr en Vezina-mlvakt, en Norris Trophy-back, en sniper p vg att bli PPG-spelare. Modo fr tv pongkungar med ledaregenskaper som tog sitt lag till SC, en Enstrm som var tidig Norris-kandidat 10/11 och tog guld med Modo senast han spelade hr, Alexander Steen som hade sin bsta ssong ngonsin innan han blev skadad, och sedan en Viktor Hedman som egentligen inte r bra p ngot och bara fick spela VM p grund av att han blev draftad s tidigt.
Citera
2012-07-22, 18:28
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjohsig
jag hoppas verkligen inte att det blir lockout, vill ju se p NHL i hst!

Blir det inte en negativ ekonomisk verkan p Elitserien lngsiktigt om det blir lockout? Tnkte mest att klubbarna kanske signar spelare som de egentligen inte har rd med

Nej, jag tror inte p ngon lockout. Allt handlar om pengar och NHL har inte rd att tappa en massa som basketligan gjorde nr dom hade lockout.
Citera
2012-07-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, jag tror inte p ngon lockout. Allt handlar om pengar och NHL har inte rd att tappa en massa som basketligan gjorde nr dom hade lockout.

Knns som att NHL har mycket att frlora, de signade fr ett tag sen ett 10 rs kontrakt med NBC, vilken frtroendefrlust om det blir lockout. Ingen skulle vilja snda NHL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in