Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
I vilket företag är de anställda så centrala för produkten, eller ja, faktiskt så är de ju produkten? Hade Lelles ved och korv tappat all sin slagkraft worldwide om Lelle lämnat företaget så tror jag han fått ganska bra villkor han också. Att marknaden pressat upp priserna till dessa nivåer utan egentlig extern konkurrent är väl en indikator om något på att de är värda pengarna?

Du menar han/hon som bygger Volvo bilen har mindre betydelse för Volvo? Eller hon som serverar kaffe på SAS flygningen?
Jag har inget emot att man tjänar pengar eller får del av kakan. Men idrottare är fan ett släkte för sig själva. Jävla gnällande om kort karriär osv. Det finns Lernia och annat för dom också.
Sedan så har dom noll respekt för NHL och dess klubbar i slutändan. Det enda man är ute efter är så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt.

Man kunde se hur Stefan Liv girighet slutade. Men det var inget han tänkte på den dagen han skrev på sitt kontrakt.
Citera
2012-11-12, 13:37
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du menar han/hon som bygger Volvo bilen har mindre betydelse för Volvo? Eller hon som serverar kaffe på SAS flygningen?

Självklart, de är helt betydelselösa i det att i princip vem som helst kan göra deras jobb lika bra. (Jaja, det finns viktiga personer på Volvo också som kan pressa upp lönerna om de bidrar med unik kompetens.)

Citat:
Man kunde se hur Stefan Liv girighet slutade. Men det var inget han tänkte på den dagen han skrev på sitt kontrakt.

Citera
2012-11-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Självklart, de är helt betydelselösa i det att i princip vem som helst kan göra deras jobb lika bra. (Jaja, det finns viktiga personer på Volvo också som kan pressa upp lönerna om de bidrar med unik kompetens.)

Klart att det är så. Men till slut är det den arbetslösa Volvo arbetaren som ska betala kalaset. Och när denna inte har pengar så får inte heller klubben i pengar. När det blir ekonomisk kris i klubben så letar spelaren upp nån annan där man kan få ut pengarna. Allt handlar om att se över sitt eget hus.

Ja Stefan Liv fick sina pengar i Ryssland. Och dessa var tydligen mer värda än att kunna åka säkert i sitt arbete.
Hade han valt mindre pengar i tex HV71 så hade han troligtvis varit i livet i dag.
Girighet och åter girighet.
Citera
2012-11-12, 15:57
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Klart att det är så. Men till slut är det den arbetslösa Volvo arbetaren som ska betala kalaset. Och när denna inte har pengar så får inte heller klubben i pengar. När det blir ekonomisk kris i klubben så letar spelaren upp nån annan där man kan få ut pengarna. Allt handlar om att se över sitt eget hus.

Ja Stefan Liv fick sina pengar i Ryssland. Och dessa var tydligen mer värda än att kunna åka säkert i sitt arbete.
Hade han valt mindre pengar i tex HV71 så hade han troligtvis varit i livet i dag.

Du tror alltså inte att Liv gick till Ryssland för att spela i världens näst bästa liga?

Du är bara sjuk. Ditt svin.
Citera
2012-11-12, 17:10
Medlem
wemas avatar
Citat:

Har alltid misstänkt att du är ett jävla blockmongo. Men nu är det ju definitivt bekräftat!
Om du är ute efter att provocera... välj dina tillfällen.
Citera
2012-11-12, 17:22
Medlem
Citat:

Girighet och åter girighet
.

Detta är det jävligaste jag läst på Flashback på många år. Skämmes ta-me-faan!
Citera
2012-11-12, 17:27
Bannlyst
Jeremy Roenick

lugna ner dig. nu gick du fan över gränsen.
Citera
2012-11-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Du tror alltså inte att Liv gick till Ryssland för att spela i världens näst bästa liga?

Du är bara sjuk. Ditt svin.

Citat:
Ursprungligen postat av wema
Har alltid misstänkt att du är ett jävla blockmongo. Men nu är det ju definitivt bekräftat!
Om du är ute efter att provocera... välj dina tillfällen.

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Detta är det jävligaste jag läst på Flashback på många år. Skämmes ta-me-faan!

Citat:
Ursprungligen postat av oerne
Jeremy Roenick

lugna ner dig. nu gick du fan över gränsen.

Nej jag skämmes ta mig fan inte. Detta är ren jävla sanning. Efter olyckan gick flera svenska spelare ut i media om bekräftade hur dåligt dom tyckt att flyg säkerheten var.

99.9% av dom svenska spelarna spelar i KHL enbart för pengarna och inget annat.
Eller tror ni dom gillar "militär" livet på en förläggning?
Citera
2012-11-12, 19:52
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Nej jag skämmes ta mig fan inte. Detta är ren jävla sanning. Efter olyckan gick flera svenska spelare ut i media om bekräftade hur dåligt dom tyckt att flyg säkerheten var.

99.9% av dom svenska spelarna spelar i KHL enbart för pengarna och inget annat.
Eller tror ni dom gillar "militär" livet på en förläggning?
Militärlivet? Vad dillar du ens om?

Betyder inte det att 99.9% av de svenska spelarna som spelar i NHL också enbart spelar för pengarna? Det borde ju i sin tur också betyda att 99.9% av de svenska hockeyspelarna enbart spelar för pengar och inget annat, eftersom i princip alla strävar efter en plats i NHL.

Jag har alltid vetat att du varit minderårig och utvecklingsstörd, men att det var så här illa trodde jag verkligen inte.
Citera
2012-11-12, 19:52
Medlem
melackos avatar
Citat:

Ta det lugnt nu kommunisten. Livet är fullt av risker. Men givetvis borde Liv ha förutsett att planet skulle störta, eller vad menar du?

Bäst man stannar hemma från jobbet nästa gång det är lite halt ute. Man vill ju inte riskera att bli överkörd av en bil och bli kallad girig av Mr Roenick.
Citera
2012-11-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Ta det lugnt nu kommunisten. Livet är fullt av risker. Men givetvis borde Liv ha förutsett att planet skulle störta, eller vad menar du?

Bäst man stannar hemma från jobbet nästa gång det är lite halt ute. Man vill ju inte riskera att bli överkörd av en bil och bli kallad girig av Mr Roenick.

Jag är så jävla långt från kommunist man kan bli.
Men är du så jävla dum att du inte förstår dom olika riskerna???
Har du någonsin varit i Ryssland?
Flygit där?
Troligtvis inte. Så slå igen din bröd fitta!!!
Citera
2012-11-12, 20:05
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Jag är så jävla långt från kommunist man kan bli.
Men är du så jävla dum att du inte förstår dom olika riskerna???
Har du någonsin varit i Ryssland?
Flygit där?
Troligtvis inte. Så slå igen din bröd fitta!!!
Man är väl inte girig bara för att man spelar hockey på den högsta nivån man har kapacitet för eftersom flygsäkerheten i det landet är dålig? Så dålig som du vill få den att verka är den verkligen inte, du snackar skit som alltid.

Alla spelare som får kontraktserbjudande i Ryssland ska tacka nej "för säkerheten där är för låg", annars är de giriga? Förstår du inte själv hur dum du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in