2012-07-09, 02:18
Medlem
Stå på dig ladydahmer! Samma personer som anser att socialtjänsten bör ta ens barn för ens feministiska åsikter är samma människor som i en annan tråd på flashback gråter ut för att socialtjänsten i England (?) tog en kvinnas barn för hennes nationalistiska åsikter.
Citera
2012-07-09, 12:07
Medlem
Vi har många bra knep för att skapa en bild av den moderna kvinnan.
Stegen du kan gå för att nå en maktposition i femnätverket har lite olika poster, några exempel:
Utnyttja din makt för att gynna kvinnor i nätverket, ex se till att utställningar tilldelas kvinnor du vill nätverka med och som via nätverkning gynnar dig. Jmfr svågerpolitik!
Håna män för deras arbete, ex de två ordförandena i föreningen som hånflinar och fnissar åt vissa mäns arbete i en utställning. Jmfr om två män gjort så mot en kvinna!
Ljug ner män med osanna historier som ska tära på deras förtroende eller social grad, ex han är rasist. Jmfr när en man säger en kvinna är en hora!
Innan en man visar sitt arbete så förklarar du som kvinna vad det är för dåligt vi ska få se, jättebra teknik som bögar lärt oss, folk vet nästan aldrig vad dom ska tycka utan lyssnar på en auktoritär röst (träna auktoritärt röstläge och kroppsspråk med dina systrar).
Om en man är anlitad för tex snickeri (för att han är väl ansedd) så ska du beskriva hur besviken du blev sist du anlitade honom, du rekommenderar en kvinnlig snickare i stället. Vi utbildar oss för fullt på alla områden för att ta maktandelar inom alla yrkesgrupper.
Använd ditt minspel (ansiktsyoga) för att tyst tala om för mannen "jag håller på att brista ut i gapskaratt när du talar" (blås upp kinderna) eller "vad fan gör du här" (hotfullt) han blir osäker, tystnar och presterar sämre.
Konsumera endast kvinnors produkter och tjänster, se till att en andel av dina intjänade pengar går till konsumtion av den fattiga världens kvinnors produkter.
Ta kurser hos skådespelare i maktkroppsspråk, kommandoton på rösten, kommandoordval, ansiktsyoga.
Se till att din mentor får reda på hur framstegen går med ovanstående exempel, du kommer att erhålla olika graderingar som du kan visa upp för att nå aktning av andra systrar i nätverket. Exempelvis skarfen hårt lidad om halsen, handväskan eller diamantringen. Om en man börjar prata om dessa graderingar så tystar du med att säga "det är väl då ändå typiskt att så fort kvinnor gör någonting så ska det slås ned på", fungerar alltid.
Citera
2012-07-09, 12:15
Medlem
Jag måste också tillägga att vi har kommit långt här i sverige och vissa andra västländer, du ska alltså inte översätta till andra språk eftersom du då förstör agendan.
Se upp när du använder dessa tekniker eftersom justerade skelettdelar i ansiktet är bästa försvar mot vårat psykiska våld.
Var hellre feg och välj en man som redan ligger ner om du måste han någon att träna på, dom stora starka är dumt att mucka med - dom måste vi angripa i grupp.
Citera
2012-07-09, 12:27
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Jag måste också tillägga att vi har kommit långt här i sverige och vissa andra västländer, du ska alltså inte översätta till andra språk eftersom du då förstör agendan.
Ja, då kan ju skiten sprida sig till andra länder. Många andra länder är redan tillräckligt förstörda som de är.
Citera
2012-07-09, 13:12
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Ja, såhär har det alltså blivit, tack vare allt mjäkande från den svenska mannen. Finns känns det upphetsande? Nej nu är det dags att sätta ner foten och kräva den feminina kvinnan tillbaka.

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...a.html#comment

är de inte bara rätt kul att en feminst fitta gör sej äcklig?
Citera
2012-07-09, 14:30
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Se upp när du använder dessa tekniker eftersom justerade skelettdelar i ansiktet är bästa försvar mot vårat psykiska våld.
Var hellre feg och välj en man som redan ligger ner om du måste han någon att träna på, dom stora starka är dumt att mucka med - dom måste vi angripa i grupp.
Vilken underbar reklam du gör för eran kamp!
Citera
2012-07-09, 17:51
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Det är väl snarare så att hon gör barnen en mycket stor otjänst genom att uppfostra dom könslöst, samt utanför normen. Barnen kommer endast bli förvirrade och kommer inte kunna läsa in sociala sammanhang som ett normalt fostrat barn. Därmed anser jag att LD förnekar att låta sina barn växa upp som individer utan mer som ett tvång i ett sektliknande tillstånd. Nu har hennes barn inte gjort ett skvatt, så jag hoppas att vi kan vara sjyssta mot dom iaf. Felet ligger inte hos dom utan hos mamman och hennes hjärntvätt.

Jag drar en parallel till ett alkoholishem. Där barnen måste agera enligt den i familjens sjukes tillstånd. Där barnen måste skapa ett eget socialt spel och sammanhang, som inte kan appliceras ute i dem normala världen. Dess barn kommer få de mycket jobbigt och blir ofta utsatta eller mobbade. Vilket jag tycker är väldigt beklämmande, endast för att en sjuk människa tar en strid mot resten av världen ang dess norm. Normen i samhället är satt för att vi skall ha just ett fungerande samhälle. Man kan tycka vad man vill om normen, man kan försöka ändra på den, men inte på bekostnad av barn. Land skall med lag byggas, även om man inte gillar lagen så ser de flesta till att lyda den för de inser att annars väntar kaos och sönderfall. Historien är full av sådana exempel. Man kan tillåta en viss normbrytning, men när det går för långt måste man uppmärksamma det och låta samhällets konsekvenser ta över. Det må svida i stoltheten men tillslut kommer alla inse att det ändå var till det bästa.
Fast att jämföra en uppfostran där pojken inte blir uppfostrad till att vara hård, macho och våldsam, och flickan inte blir uppfostrad till att vara vän och omhändertagande och självutplånande är ju inte direkt samma grej som en destruktiv familjesituation som alkoholism är...

Jag tycker att ni drar för stora växlar på det här, det är väl knappast så hemskt? Jag tror faktiskt att barnen kan ha mycket att vinna på att kunna vara både "tuffa" och "snälla", i brist på bättre ord.
Citera
2012-07-09, 20:32
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så du censurerade iaf. nu, du var bara emot rakning när du inte tjänade pengar på det, där ser man.
Ja hon gör reklam för div. rakningsprodukter på sin blogg.
Älska det feministiska hyckleriet.

Jag har ett avtal med allt för föräldrar som innebär att jag upplåter annonsplats till dem. De i sin tur har avtal med andra företag. Vilka annonser som visas på min sajt är alltså inget jag styr över. Jag har dock klagat och AFF jobbar på att individualisera annonseringen. Så.

För övrig så måste väl ändå försörjning komma före ideologi? Jag behöver tjäna mitt upphälle precis som alla andra. Om det innebär att upplåta annonsplats för gilette så må så vara. Inget jag ligger sömnlös för.
Citera
2012-07-09, 21:12
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag har ett avtal med allt för föräldrar som innebär att jag upplåter annonsplats till dem. De i sin tur har avtal med andra företag. Vilka annonser som visas på min sajt är alltså inget jag styr över. Jag har dock klagat och AFF jobbar på att individualisera annonseringen. Så.

För övrig så måste väl ändå försörjning komma före ideologi? Jag behöver tjäna mitt upphälle precis som alla andra. Om det innebär att upplåta annonsplats för gilette så må så vara. Inget jag ligger sömnlös för.
Intressant, så du menar att för rätt pengar skulle du överge nuvarande ideologi, eller vad man skall kalla det?
Citera
2012-07-09, 22:31
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Så länge inte man anpassar ideologin på grund av vem som annonserar. Annars lär man tappa i trovärdighet.
Citera
2012-07-10, 00:55
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Intressant, så du menar att för rätt pengar skulle du överge nuvarande ideologi, eller vad man skall kalla det?

Nej det är inte det jag säger. Läs om läs rätt.
Citera
2012-07-10, 02:07
Medlem
Ett utdrag ifrån din krönika om genus
HTML-kod:
http://www.alltforforaldrar.se/artikel/vanliga-f%C3%B6rdomar-om-genus
Citat:
Det könsstereotypa begränsar och likformar. Ger barnen tillgång till två roller och berövar dem från hundratals roller och möjligheter. De stereotypa könsivrarna hävdar att vi experimenterar med våra barn. De hävdar att vi gör våra barn till något de inte är. Jag hävdar tvärtom; det är den rådande normen som är experimentet, hjärntvätten. Det är könsrollerna som tvingar barnen att bli något de inte är, skapar förvirring, utanförskap. Sätter etiketter på våra barn och pressar in dem i en roll de inte alltid känner sig hemma i. 

Om ALLA människor fick tillgång till ALLA plagg, ALLA egenskaper och ALLA roller så skulle mångfalden och indiviualismen öka, inte minska

Hur kan rådande norm vara ett experiment när skillnader mellan män och kvinnor har varit sedan århundraden, såsom "roller" och kläder etc, hur kan det vara ett experiment?
En riktig könslig norm tar väldigt lång tid till att uppstå, det krävs decennier för att trender, beteende mönster, och tankegångar ska ändras hos den stora massan.

Dessutom biologiskt sett så är individualismen en paradox, alla är födda olika mer eller mindre, dvs olika som individer. Men människan kräver och söker trygghet genom likasinnade och igenkänning.

Varför vill småbarn vara som sina kompisar då annars? ha samma leksaker? liknande kläder?
Varför söker sig kvinnor till andra kvinnor vid utsatta situationer och inte män?
Varför ser unga söner upp till sin pappa som förebild mer än sin mamma, (motsatt dito med döttrar)?
Varför söker feminister igenkännande och bekräftelse hos utsatta kvinnor och tonårstjejer som är utanför socialt? - jo för de vet att de är lätta rekryter, precis som socialt utanför killar lättare tenderar dras in i kriminalitet och negativt umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in