2012-07-10, 02:52
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Intressant, så du menar att för rätt pengar skulle du överge nuvarande ideologi, eller vad man skall kalla det?

Hennes ideologier är nog inte starkare än viljan att tjäna pengar.
Citera
2012-07-10, 10:21
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Hennes ideologier är nog inte starkare än viljan att tjäna pengar.

känner inte att mina "ideologier" hamnar på andra plats för att jag annonserar för rakhyvlar. LOL.

Jag anser dessutom, som en normal ansvarstagande förälder, att jag har ett större ansvar gentemot mina barn och mig själv. Det är fantastiskt kul för dig om du kan välja och vraka bland inkomster, men för oss andra vanliga svensson så är en bara tacksam och glad för att en har ett jobb som betalar räkningar och ger ungarna mat även om det innebär att man kanske får tumma lite på principerna.

(Men som sagt, jag har klagat hos AFF på specifika annonser och de jobbar på att utveckla den biten. Men visst är det kul att ha nåt att hacka på? Kan man inte klaga på hur ful och tjock jag är så kan man ju alltid gnälla på att jag har annonser från Gilette på min sajt. HERREGUD VILKEN MÄNNISKA JAG ÄR. Vilket jävla larv egentligen.)
Citera
2012-07-10, 10:25
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Det är väl snarare så att hon gör barnen en mycket stor otjänst genom att uppfostra dom könslöst, samt utanför normen. Barnen kommer endast bli förvirrade och kommer inte kunna läsa in sociala sammanhang som ett normalt fostrat barn. Därmed anser jag att LD förnekar att låta sina barn växa upp som individer utan mer som ett tvång i ett sektliknande tillstånd. Nu har hennes barn inte gjort ett skvatt, så jag hoppas att vi kan vara sjyssta mot dom iaf. Felet ligger inte hos dom utan hos mamman och hennes hjärntvätt.

Jag drar en parallel till ett alkoholishem. Där barnen måste agera enligt den i familjens sjukes tillstånd. Där barnen måste skapa ett eget socialt spel och sammanhang, som inte kan appliceras ute i dem normala världen. Dess barn kommer få de mycket jobbigt och blir ofta utsatta eller mobbade. Vilket jag tycker är väldigt beklämmande, endast för att en sjuk människa tar en strid mot resten av världen ang dess norm. Normen i samhället är satt för att vi skall ha just ett fungerande samhälle. Man kan tycka vad man vill om normen, man kan försöka ändra på den, men inte på bekostnad av barn. Land skall med lag byggas, även om man inte gillar lagen så ser de flesta till att lyda den för de inser att annars väntar kaos och sönderfall. Historien är full av sådana exempel. Man kan tillåta en viss normbrytning, men när det går för långt måste man uppmärksamma det och låta samhällets konsekvenser ta över. Det må svida i stoltheten men tillslut kommer alla inse att det ändå var till det bästa.

den enda som verkar förvirrad är du och dina gelikar. Mina barn är inte ett dugg förvirrade. Men jag gissar att du bor i en insnöad håla nånstans i afghanistan. Då förstår jag att det är riktigt jobbigt att förstå sig på sådana där moderniteter som att låta barn utvecklas utanför snäva normer.

I sthlm så finns det lite mer "mångfald" så att säga.
Citera
2012-07-10, 11:26
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
den enda som verkar förvirrad är du och dina gelikar. Mina barn är inte ett dugg förvirrade. Men jag gissar att du bor i en insnöad håla nånstans i afghanistan. Då förstår jag att det är riktigt jobbigt att förstå sig på sådana där moderniteter som att låta barn utvecklas utanför snäva normer.

I sthlm så finns det lite mer "mångfald" så att säga.
Jo men så blir det när maninte har några argument kvar, då bor man i afghanistan och är insöad. Möt mina argument istället. Fast innerst inne vet du ju att jag har rätt.
Citera
2012-07-10, 11:28
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
känner inte att mina "ideologier" hamnar på andra plats för att jag annonserar för rakhyvlar. LOL.

Jag anser dessutom, som en normal ansvarstagande förälder, att jag har ett större ansvar gentemot mina barn och mig själv. Det är fantastiskt kul för dig om du kan välja och vraka bland inkomster, men för oss andra vanliga svensson så är en bara tacksam och glad för att en har ett jobb som betalar räkningar och ger ungarna mat även om det innebär att man kanske får tumma lite på principerna.

(Men som sagt, jag har klagat hos AFF på specifika annonser och de jobbar på att utveckla den biten. Men visst är det kul att ha nåt att hacka på? Kan man inte klaga på hur ful och tjock jag är så kan man ju alltid gnälla på att jag har annonser från Gilette på min sajt. HERREGUD VILKEN MÄNNISKA JAG ÄR. Vilket jävla larv egentligen.)
Du trashar gilette i olika inlägg, men accepterar reklam från dom. Hade det vart det minsta lilla fitta i dig flyttar du bloggen till ett annat ställe. Fast då får du ju ingen lön från manshatar tidningen.
Citera
2012-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
....

Intressant att du inte kan bemöta mitt inlägg.
Måste erkänna att det var ganska bryskt av mig att hoppa till en artikel du har skrivit, men ändå så är det komiskt att du inte kan bemöta mitt inlägg och den motiverade kritiken.

https://www.flashback.org/sp38249657
Citera
2012-07-10, 12:39
Medlem
miLLuss avatar
Fast föräldrar har genom tiderna uppfostrat barn utifrån sina egna värderingar. Ingen reagerar när religiösa uppfostrar sina barn religiöst men så fort man gör det med genustänk då häckar misshandlar man dem.

Jag har svårt att tro att barn mobbad bara för att de inte leker med barbie eller traktor. I tonåren mobbas vissa barn, orsaken till mobbningen är flera men bra vanligare är att barnet är fet, ful eller fattig än att barnet inte tycker att väskor är det bästa som finns eller att sminka sig.
Citera
2012-07-10, 12:51
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miLLus
Fast föräldrar har genom tiderna uppfostrat barn utifrån sina egna värderingar. Ingen reagerar när religiösa uppfostrar sina barn religiöst men så fort man gör det med genustänk då häckar misshandlar man dem.

Jag har svårt att tro att barn mobbad bara för att de inte leker med barbie eller traktor. I tonåren mobbas vissa barn, orsaken till mobbningen är flera men bra vanligare är att barnet är fet, ful eller fattig än att barnet inte tycker att väskor är det bästa som finns eller att sminka sig.
Det viktiga är väl att inte hindra dem från att göra det de vill. Det är väl bara bra om man inte styr in dem i att leka med det ena eller andra utan istället låter barnen själv välja.

Men det är stor skillnad mellan att medvetet styra in dem i genus tänk mot att låta dem välja fritt.

Vad gäller religion är det precis samma nyckelord som är viktigt, att ge barnen frihet att välja. Sen påverkas alltid barnen av sina föräldrars ideologier och det är inget fel med det så länge man som sagt inte hindrar sitt barn från att tycka och tro annorlunda.
Citera
2012-07-10, 13:10
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:

LOL

Så att undra och ifrågasätta är att gnälla.. OMG.

Citat:

Varför inte bara låta barn vara barn och låta dom själva avgöra? Varför styra dom överhuvudtaget mer än man måste?

Om du hitta en religiös fanatisk bloggare och startar en tråd dom den så lär du nog få åsikter om det oxå, jag är helt övertygad.
Senast redigerad av Mandi74 2012-07-10 kl. 13:18.
Citera
2012-07-10, 13:19
Medlem
miLLuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det viktiga är väl att inte hindra dem från att göra det de vill. Det är väl bara bra om man inte styr in dem i att leka med det ena eller andra utan istället låter barnen själv välja.

Men det är stor skillnad mellan att medvetet styra in dem i genus tänk mot att låta dem välja fritt.

Vad gäller religion är det precis samma nyckelord som är viktigt, att ge barnen frihet att välja. Sen påverkas alltid barnen av sina föräldrars ideologier och det är inget fel med det så länge man som sagt inte hindrar sitt barn från att tycka och tro annorlunda.

Jag förstår vad du menar men är det inte det inte inom normal uppfostran att uppmuntra visst beteende och att göra vissa saker. Neka något är aldrig okej men det vad jag läst och förstått inte de genusuppfostran går ut på utan att presentera vidare lek eller helt enkelt köpa alla sorters leksaker.

Jag har tex en son och en dotter. Sonen är äldre och dottern yngre. Jag uppmuntrar min son att syssla med matte och läsa matematiska tal för att han tycker att det är kul. Jag har köpt både lelsaksapis, bondgård, lego och robotar till honom. Han väljer vad han vill leka med vilket oftast blir lego.

Kontentan är alltså inte tvång utan möjlighet. Valet är sedan fritt.

Sen kan jag tycka att vissa leksaker är helt idiotiska och fullständigt fjantiga. Men det säger jag inte så barnen hör.
Citera
2012-07-10, 13:32
Medlem
miLLuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
LOL

Så att undra och ifrågasätta är att gnälla.. OMG.

Varför inte bara låta barn vara barn och låta dom själva avgöra? Varför styra dom överhuvudtaget mer än man måste?

Om du hitta en religiös fanatisk bloggare och startar en tråd dom den så lär du nog få åsikter om det oxå, jag är helt övertygad.

Uppfostran är att styra och uppmuntra. Ingen seriös förälder låter barnen göra lite vad fan som helst. Vissa vägrar låta sina söner ha rosa, andra tvingar dem att städa rummet. Vissa har krav på läggdags och andra har betygskrav.

Att låta barnen göra som dem vill är lite som sossarnas misslyckade flumskola.
Citera
2012-07-10, 13:34
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Uppfostran är att styra och uppmuntra. Ingen seriös förälder låter barnen göra lite vad fan som helst. Vissa vägrar låta sina söner ha rosa, andra tvingar dem att städa rummet. Vissa har krav på läggdags och andra har betygskrav.

Att låta barnen göra som dem vill är lite som sossarnas misslyckade flumskola.

Jag skrev dock mer än man måste.. men det kanske du missade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in