2012-07-22, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Jag har sagt till dig förr....Kom tillbaka när du ha nåt vettigt att säga.
Ja, du är som en liten papegoja. Jag har noterat det.
Citera
2012-07-22, 17:20
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du är som en liten papegoja. Jag har noterat det.
Sjaaaaaaaas äckliga feminist
Citera
2012-07-22, 17:41
Medlem
Citat:
Är det det här manshatet du talar om?
Citat:
jag ser det i mig själv när jag väljer kassan där killen står för att han alltid är snabbare

Man kan ju läsa hur snävt och selektiv man vill givetvis, eller också kan välja att faktiskt försöka se vad den andra talar om...

Det tyckte jag att jag gjorde. Det är väl självklart att det automatiskt även blir lite självförakt med det synsättet? Vad är det du tror att jag har missat?

Det som hon syftade på att hon såg i sig själv var ju förresten hennes egna kvinnoförakt och inte manshat.
Citera
2012-07-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Denna tråden skapade jag av en enda anledning. Att föra ut LD och hennes sjuka budskap, responsen har blivit sjukt mycket mer än jag trodde. Trodde att denna tråden skulle låsas rätt snabbt. Men det jag ser här är att vi är fler som tycker hon är sjuk, än de som håller med henne. Dessutom tror jag att de som håller med henne gör det bara för att.

Ja, det var väl en riktig överraskning att det skulle bli en sån respons här på Flashback, vem hade kunnat ana...

Citera
2012-07-22, 17:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det tyckte jag att jag gjorde. Det är väl självklart att det automatiskt även blir lite självförakt med det synsättet? Vad är det du tror att jag har missat?

Det som hon syftade på att hon såg i sig själv var ju förresten hennes egna kvinnoförakt och inte manshat.
Ja, just det. Väv vidare på den tankegången istället för att haka upp dig att hon använt sig av ordet "manshat".
Citera
2012-07-22, 18:11
Medlem
FJLGs avatar
Hon är igång igen.. För våld löser ju allt eller inte.

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...t.html#comment
Citera
2012-07-22, 18:12
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Vad är väldigt sant och tänkvärt?

Undrar jag också.
Citera
2012-07-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ja, just det. Väv vidare på den tankegången istället för att haka upp dig att hon använt sig av ordet "manshat".

Fattar ingenting, vad är det du tycker jag har hakat upp mig på eller missförstått?

Det skulle ju exempelvis lika gärna kunna handlat om hur man generellt vill gilla invandrare och invandring och sen skäms lite över ens lilla inre rasist som gjorde att man hellre valde att gå till kassan med svensken i. Det är i alla fall där jag hamnar om jag väver vidare?

Kan inte du svara på vad du tyckte var sant och tänkvärt istället?
Senast redigerad av karmen 2012-07-22 kl. 18:19.
Citera
2012-07-22, 18:17
Medlem
FJLGs avatar
Jag är själv kvinna och har aldrig känt någon lust eller behov att bli feminist.
Till skillnad från Lady Dahmer lever jag i verkligheten. Hon säger att vi inte ska behandla våra barn efter var de har mellan benen. Hur går detta ihop? Hon smutskastar Sveriges alla män för att de är just män. Fattar nada??
Lady Dahmer om du läser detta någon gång. Det finns män som våldtar. Det finns kvinnor som våldtar. Det finns män som beter sig som svin. Det finns kvinnor som gör det också. Väx upp!

Hon får mig att vilja sky feminister som pesten. Att människan skrämmer mig är en underdrift.
Citera
2012-07-22, 18:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG

Vad tycker du att hon skall lära sin dotter då?

Att när du blir kränkt, när någon försöker våldta dig så skall du fundera på hans goda sidor och se det som ett "litet övertramp" och ha förståelse för att du blir utsatt - du är ju kvinna.

Eller?

Vad kommer du lära dina egna döttrar?
Citera
2012-07-22, 18:53
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Vad tycker du att hon skall lära sin dotter då?

Att när du blir kränkt, när någon försöker våldta dig så skall du fundera på hans goda sidor och se det som ett "litet övertramp" och ha förståelse för att du blir utsatt - du är ju kvinna.

Eller?

Vad kommer du lära dina egna döttrar?
Så nästa gång du kränker mig tycker du det är ok att nitar dig?
Citera
2012-07-22, 18:55
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG

Det där har hon haft uppe förut, då hon tyckte att hennes dotter skulle skicka kulorna upp till halsmandlarna på en kille.

Men eftersom det är feminism och det är LD så är det helt ok, enl allt för föräldrar-tidningen.

Det roliga är att bara någon vecka tidigare hade hon ett inlägg om att våld är förkastligt. Hyckleri, javisst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in