2012-07-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Då syftar du fel. Det var ett svar på att det finns annat mer konkret att anmäla för än det LD gav sken av. Har inget med hennes barn att göra, finns inget hot i att om hon inte slutar kommer hon anmälas. Utan bara ett rent konkret svar.

Fler frågor?

Rent konkret kommer du att anmäla henne om hon inte slutar skriva. Vad exakt är det du vill hon ska sluta skriva? Vad är det du stör dig på?
Citera
2012-07-08, 12:34
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milleri
Rent konkret kommer du att anmäla henne om hon inte slutar skriva. Vad exakt är det du vill hon ska sluta skriva? Vad är det du stör dig på?
Rent konkret är du en idiot, läs om läs rätt.
Citera
2012-07-08, 19:20
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Det finns mycket annat man skulle kunna anmäla för, och en del saker som kommer tas på stort allvar.

som t.ex?
Citera
2012-07-08, 19:21
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Då syftar du fel. Det var ett svar på att det finns annat mer konkret att anmäla för än det LD gav sken av. Har inget med hennes barn att göra, finns inget hot i att om hon inte slutar kommer hon anmälas. Utan bara ett rent konkret svar.

Fler frågor?

Om du är så orolig för mina barn, varför anmäler du mig inte? Vad för slags människa är du om du med vetskapen om att ett barn far illa inte försöker förhindra det?

Och vad tror du soc säger när du ringer och hännvisar till en blogg på internet. "amen asså hon skriver ju så HÄR i bloggen och då..." osv. Du tror inte att du kommer ge dem dagens asgarv?
Citera
2012-07-08, 19:34
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Om du är så orolig för mina barn, varför anmäler du mig inte? Vad för slags människa är du om du med vetskapen om att ett barn far illa inte försöker förhindra det?

Och vad tror du soc säger när du ringer och hännvisar till en blogg på internet. "amen asså hon skriver ju så HÄR i bloggen och då..." osv. Du tror inte att du kommer ge dem dagens asgarv?
För att vara så "genusmedveten" så har du en väldigt dålig läsförståelse. Men det är klart, det passar ju att läsa in saker som du upplever som negativt mot dig för att skapa lite mer uppståndelse till din lilla sekt.
Citera
2012-07-08, 19:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Fler frågor?
Exakt vad kan det finnas som socialtjänsten skulle vara intresserad av och som inte skulle beröra hennes barn?

Mig veterligen har inte socialtjänsten till uppgift att ha aspekter på hur vuxna lever sitt liv om det nu inte handlar just om att barn far illa ...
Citera
2012-07-08, 20:09
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Exakt vad kan det finnas som socialtjänsten skulle vara intresserad av och som inte skulle beröra hennes barn?

Mig veterligen har inte socialtjänsten till uppgift att ha aspekter på hur vuxna lever sitt liv om det nu inte handlar just om att barn far illa ...

Det räcker med att läsa hennes vedervärdiga blogginlägg för att begripa att hennes ev. barn mår dåligt! Hur stor är chansen att dottern uppfostras till en feminin kvinna och sonen till en maskulin man?? Noll skulle jag säga...

De förnekas alltså sina mänskliga rättigheter!
Citera
2012-07-08, 21:30
Bannlyst
Så du censurerade iaf. nu, du var bara emot rakning när du inte tjänade pengar på det, där ser man.
Ja hon gör reklam för div. rakningsprodukter på sin blogg.
Älska det feministiska hyckleriet.
Citera
2012-07-08, 22:11
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så du censurerade iaf. nu, du var bara emot rakning när du inte tjänade pengar på det, där ser man.
Ja hon gör reklam för div. rakningsprodukter på sin blogg.
Älska det feministiska hyckleriet.

Sådan trippelmoral att hon säkert kan kvala in i den Socialdemokratiska partiledningen! (Lite grann som Ulrika Messing som var toppolitiker och feminist tills hon träffade en miljardär och blev hemmafru istä llet......
Citera
2012-07-08, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Sådan trippelmoral att hon säkert kan kvala in i den Socialdemokratiska partiledningen! (Lite grann som Ulrika Messing som var toppolitiker och feminist tills hon träffade en miljardär och blev hemmafru istä llet......

Det är ju bra att veta, att kärleken för pengar > kärleken till sin ideologi menar jag.
Feminister konstanta raljerande känns ju lite mindre äkta då tänker jag.
Citera
2012-07-09, 00:18
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det räcker med att läsa hennes vedervärdiga blogginlägg för att begripa att hennes ev. barn mår dåligt! Hur stor är chansen att dottern uppfostras till en feminin kvinna och sonen till en maskulin man?? Noll skulle jag säga...

De förnekas alltså sina mänskliga rättigheter!
Precis var någonstans i FN:s barnkonvention står det att barnen måste uppfostras in i sina könsroller? Jag tycker inte att hennes barn verkar må speciellt dåligt, skulle du vilja ge ett exempel på vad som tyder på att hennes barn mår dåligt?
Citera
2012-07-09, 01:00
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Precis var någonstans i FN:s barnkonvention står det att barnen måste uppfostras in i sina könsroller? Jag tycker inte att hennes barn verkar må speciellt dåligt, skulle du vilja ge ett exempel på vad som tyder på att hennes barn mår dåligt?
Det är väl snarare så att hon gör barnen en mycket stor otjänst genom att uppfostra dom könslöst, samt utanför normen. Barnen kommer endast bli förvirrade och kommer inte kunna läsa in sociala sammanhang som ett normalt fostrat barn. Därmed anser jag att LD förnekar att låta sina barn växa upp som individer utan mer som ett tvång i ett sektliknande tillstånd. Nu har hennes barn inte gjort ett skvatt, så jag hoppas att vi kan vara sjyssta mot dom iaf. Felet ligger inte hos dom utan hos mamman och hennes hjärntvätt.

Jag drar en parallel till ett alkoholishem. Där barnen måste agera enligt den i familjens sjukes tillstånd. Där barnen måste skapa ett eget socialt spel och sammanhang, som inte kan appliceras ute i dem normala världen. Dess barn kommer få de mycket jobbigt och blir ofta utsatta eller mobbade. Vilket jag tycker är väldigt beklämmande, endast för att en sjuk människa tar en strid mot resten av världen ang dess norm. Normen i samhället är satt för att vi skall ha just ett fungerande samhälle. Man kan tycka vad man vill om normen, man kan försöka ändra på den, men inte på bekostnad av barn. Land skall med lag byggas, även om man inte gillar lagen så ser de flesta till att lyda den för de inser att annars väntar kaos och sönderfall. Historien är full av sådana exempel. Man kan tillåta en viss normbrytning, men när det går för långt måste man uppmärksamma det och låta samhällets konsekvenser ta över. Det må svida i stoltheten men tillslut kommer alla inse att det ändå var till det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in