Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Precis var någonstans i FN:s barnkonvention står det att barnen måste uppfostras in i sina könsroller? Jag tycker inte att hennes barn verkar må speciellt dåligt, skulle du vilja ge ett exempel på vad som tyder på att hennes barn mår dåligt?
Det är väl snarare så att hon gör barnen en mycket stor otjänst genom att uppfostra dom könslöst, samt utanför normen. Barnen kommer endast bli förvirrade och kommer inte kunna läsa in sociala sammanhang som ett normalt fostrat barn. Därmed anser jag att LD förnekar att låta sina barn växa upp som individer utan mer som ett tvång i ett sektliknande tillstånd. Nu har hennes barn inte gjort ett skvatt, så jag hoppas att vi kan vara sjyssta mot dom iaf. Felet ligger inte hos dom utan hos mamman och hennes hjärntvätt.
Jag drar en parallel till ett alkoholishem. Där barnen måste agera enligt den i familjens sjukes tillstånd. Där barnen måste skapa ett eget socialt spel och sammanhang, som inte kan appliceras ute i dem normala världen. Dess barn kommer få de mycket jobbigt och blir ofta utsatta eller mobbade. Vilket jag tycker är väldigt beklämmande, endast för att en sjuk människa tar en strid mot resten av världen ang dess norm. Normen i samhället är satt för att vi skall ha just ett fungerande samhälle. Man kan tycka vad man vill om normen, man kan försöka ändra på den, men inte på bekostnad av barn. Land skall med lag byggas, även om man inte gillar lagen så ser de flesta till att lyda den för de inser att annars väntar kaos och sönderfall. Historien är full av sådana exempel. Man kan tillåta en viss normbrytning, men när det går för långt måste man uppmärksamma det och låta samhällets konsekvenser ta över. Det må svida i stoltheten men tillslut kommer alla inse att det ändå var till det bästa.