2012-06-24, 23:10
Medlem
Några av de bästa argumenten varför det är fel på den Svenska Sexköpslagen framförs i ett riksdagstala av Fredrick Federley. http://www.youtube.com/watch?v=A3gRU2iJLK8

Väl värd att titta på.
Citera
2012-06-25, 00:54
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Varför tycker du att just Flashback är en bra plattform för trams? Är det för att du själv inte kan moderera fritt här?

du, jag har inte ägnat nåt längre tid till att analysera mina känslor gentemot flashback. Som jag sa; internets rövhål som attraherar hotfulla män och idioter.
Citera
2012-06-25, 00:58
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
du, jag har inte ägnat nåt längre tid till att analysera mina känslor gentemot flashback. Som jag sa; internets rövhål som attraherar hotfulla män och idioter.

Kan inte du säga mig som feminist varför ni inte strävar för lika rätt längre? Nu är det bara provocera, provocera och provocera, om männen säger emot så är de dessutom mansgrisar. Väx upp!
Citera
2012-06-25, 01:02
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Det är givetvis helt jävla oacceptabelt att töntar hotar dig och din familj bara för att du har stake (förlåt) nog att diskutera helt utan anonymitetens sköna täcke att dra över huvudet. Hatten av för dig! Det är dock jävligt nice att det för en gång skulle går att ha en debatt med en feminist i den här delen av forumet som annars är till brädden fyllt med småsinta män utan någon som helst förmåga till nyanserad världsbild. Se nu till att svara på mina inlägg, jag lovar att inte mordhota dina barn.

Föresten, valde du Dahmer för att han uteslutande mördade män? Eller för att han helt enkelt är den grisigaste seriemördaren?

Det blir så himla svårt att ha en vettig diskussion när den konstant avbryts av "Äckel! Tjockis! Du är ful och ett sliddjur! Manshatare!" osv. Jag tappar lusten när jag bemöts med trams. Och när mina argument bara avfärdas som manshat och propaganda. Dessutom läggs ord i munnen på mig och olika åsikter projiceras på mig och det är väldigt svårt att diskutera på det sättet. Det är en oärlig debatt/härskarteknik som är svår att bemöta.

ang. Dahmer. Nah. Jag skulle snarare säga att Dahmer, uteslutande, är den "snällaste" av dem. Den enda som hade empati och som INTE dödade för dödandets skull. (inte sadist alltså). Men jag valde namnet av en slump. Jag signade upp på ett seriemördarforum för lite mer än 12 år sedan. Jag la märke till att alla hade makabra användarnamn och det första jag kom på var "Lady Dahmer" och det har hängt med sen dess. Inte så dramatiskt eller genomtänkt som man kanske kan tro. Dahmer är en av de som intresserar mig mest. Jag råkar alltså ha ett intresse för seriemord och liknande. Nej, man är inte en psykopat eller mentalt instabil för det som vissa vill antyda här.
Citera
2012-06-25, 01:03
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Kan inte du säga mig som feminist varför ni inte strävar för lika rätt längre? Nu är det bara provocera, provocera och provocera, om männen säger emot så är de dessutom mansgrisar. Väx upp!

Se här. Nu lägger du en massa åsikter och ställningstaganden på mig. Nej, feminism handlar inte om det. Feminism handlar om precis samma sak som det alltid gjort.
Citera
2012-06-25, 01:03
Bannlyst
Usch vilket vedervärdigt äckel, såväl personlighetsmässigt som till utseendet.
Människan är i uppenbart behov av vård, både av en meriterad psykolog och av en dietist tycks det.
Vi lever sannerligen i dystra och delgenerade tider när den här sortens människor tillåts vandra omkring fritt ute bland gator och torg och dessutom avla fram barn.
Senast redigerad av Straybullet 2012-06-25 kl. 01:18.
Citera
2012-06-25, 01:05
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Efter mer än tusen inlägg borde du ha lärt dig att citera. Vadå "stjärna"? Något sådant har jag inget behov av, du däremot verkar vara någon sorts idoldyrkare. Patetiskt.

Att hon tramsar är inte alls irrelevant om hon vill bli tagen seriöst, dessutom förstår jag inte varför det har fallit på din lott att försvara henne, det borde hon kunna vara fullt kapabel till själv.

Nej jag tänker inte gnälla på hennes blogg, det är inte där jag vistas. Jag vistas här, där det är fullt tillåtet att diskutera, vilket du inte verkar vilja förstå. Du själv verkar ju vara värsta sortens idoliserande ryggdunkare som inte vill tillåta att man ifrågasätter andras beteende. Du är den som i stället borde vistas där.

Varför tror du att jag vill bli tagen seriös på flashback? Av män som refererar till kvinnor som "sliddjur" och som ägnat 50+ sidor att häckla mig som privatperson?
Citera
2012-06-25, 01:29
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Se här. Nu lägger du en massa åsikter och ställningstaganden på mig. Nej, feminism handlar inte om det. Feminism handlar om precis samma sak som det alltid gjort.

Nej ni har väjt ut kraftig på ett sidospår. Utan något konkret mål så aggregerar ni och uttrycker ni er vulgärt. Alla har sin frihet men jag ser ingen anledning till ditt vulgära språk på din blogg. Är det för att eliminera de "stereotypiska könsrollerna"? Tror jag knappas eftersom ingen man i sitt rätta sinne pratar så.

Och "midsommarfittan"? Det mest ogenomtänkta på år och dagar. Det är ju som om män skulle byta ut lucia med en man. Feminister ser tradition som ett hot mot dem. De/ni vill alltså bryta av förfädernas riter och högtider? Konservera det förflutna ska man alltid göra, även fast man ser framåt.

Du tror jag håller dig ansvarig men eftersom du är en stolt feminist borde du representera den moderna feminismen alternativt erkänna det vridna tillståndet den ingått i.
Citera
2012-06-25, 01:32
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Några av de bästa argumenten varför det är fel på den Svenska Sexköpslagen framförs i ett riksdagstala av Fredrick Federley. http://www.youtube.com/watch?v=A3gRU2iJLK8

Väl värd att titta på.

Han har fullkomligt rätt men tror nog inlägget hamnade i fel tråd
Citera
2012-06-25, 01:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Mjäkande män? Hm...en kvinna i veckan mördas av sin partner...det behövs snarare fler män med empati, respekt och medmänsklighet.

Vad är idealet? En rikigt taliban som har fler fruar, som han misshandlar och våldtar? Ja, det är en riktig karl det!!!!!
Det här visar väl med all önskvärd tydlighet att kannibal-fjäskaren och hennes anhang här inte är mycket att bry sig om. De utgör bottenskrapet av tokfeminismen, dvs. de som sitter isolerade och bjäbbar om "struktuuuuuurer" och "kvinnohat" utan att någonsin läsa på, konfronteras med verkligheten eller ta till sig andras argument. Ytligheten i "argumentationen" visar att de aldrig brytt sig om att läsa på själva och ta till sig vad studier säger, utan bara som papegojor upprepar kritiklöst vad andra tokfeminister sagt... för tio år sedan.

Det var nämligen på 1900-talet som den här myten om "en kvinna i veckan mördas av sin partner" spreds, men jag har inte hört någon feminist korkad nog att upprepa den sedan 2005 ungefär.
Jag har för mig att det då var en rabiat kvinnojoursgrupp i Göteborg, som ägnade sig åt lite kreativ bokföring för att överdriva problemet lite på normalt feministiskt manér, som också är typiskt för hatideologier.

BRÅ:s officiella statistik säger sedan tio år tillbaka att 16 kvinnor dödas varje år av sin partner. (Jävligt fascinerande att någon engagerad i frågan kunnat missa det. )
Att 4 män dödas varje år av sin kvinna nämner förstås aldrig dessa hatiska feminismer, som gjort det till sin speciella metod för att underblåsa hat mot män, att förtiga halva verkligheten.

Kannibal-fjäskarens sätt att påvisa "kvinnohatet" är riktigt korkad, eftersom det är väldigt lätt att påvisa att hon utelämnar kvinnors våld mot män. Med samma slappa logik som hon använder för att lura sig själv att tro att våldet mot kvinnor påvisar "strukturellt kvinnohat", kan man nämligen påvisa strukturellt manshat från Sveriges kvinnor genom att bara konstatera att kvinnor är mer våldsamma än män i nära relationer:
Citat:
Bruised and battered husbands have been complaining for years and now the biggest research project of its kind has proved them right. When it comes to domestic confrontation, women are more violent than men.
http://www.independent.co.uk/news/uk...dy-622388.html

Och med kannibal-fjäskarens och hennes anhang av kretiners logik kan man så här enkelt påvisa att kvinnor dödar män !!!!!!!!!111!!!111!!!!oneleveneven och att manshatet är strukturellt i Sverige:

- Man mördad i Högbo - flickvännen gripen:
http://gd.se/nyheter/sandviken/1.483...kvannen-gripen
- Man knivhuggen i ryggen i Västerås - sambo anhållen
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.170...uggen-i-ryggen
- Man hittad död i Haninge - hustrun anhållen
http://www.expressen.se/nyheter/man-...trun-anhallen/

Visst är det trist att det finns hatiska kvinnor som lyssnar på kannibal-fjäskarens lögner, halvlögner och hatpredikningar mot män, men det är bara idioter som inte genomskådar hennes vrål- och skrikfeminism med skramlande tunnor. Det visar principessas kommentar med all önskvärd tydlighet.
Citera
2012-06-25, 01:55
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:

Citat:
Varför tror du att jag vill bli tagen seriös på flashback? Av män som refererar till kvinnor som "sliddjur" och som ägnat 50+ sidor att häckla mig som privatperson?

Flashback attraherar uppenbarligen dig med, vilken av dessa två grupper du anser dig själv tillhöra kan jag ju bara gissa på, men någon man är du ju inte vad jag har förstått. Vilken av de två du anser mig tillhöra är jag inte speciellt intresserad av.

Det kanske har ett värde att vara seriös när man tillkännager sig med namn och bild. Var seriös så skall jag lyssna på dig, för jag har vad jag kan minnas inte kallat dig för sliddjur eller varit otrevlig.

Skall du tramsa och trolla så är det inte så effektivt att erkänna det. Jag förstår helt enkelt inte ditt förhållningssätt till din närvaro här, när du erkänner att du bara tramsar. Det blir svårt att över huvud taget ta dig på allvar, även utanför Flashback, och det kan väl ändå inte vara ditt mål?

Edit: Dessutom undrar jag vad det är som är så rövhåligt med tex film- eller matforat här på Flashback. Vissa, typ som du, verkar helt missa att Flashback inte enbart inhyser F&J samt I&I. Att lyckas missa alla andra delar av Flashback är ju något det krävs någon form av specialbegåvning för att klara av. Kram
Senast redigerad av Zomrazil 2012-06-25 kl. 02:05.
Citera
2012-06-25, 07:05
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Det blir så himla svårt att ha en vettig diskussion när den konstant avbryts av "Äckel! Tjockis! Du är ful och ett sliddjur! Manshatare!" osv. Jag tappar lusten när jag bemöts med trams. Och när mina argument bara avfärdas som manshat och propaganda. Dessutom läggs ord i munnen på mig och olika åsikter projiceras på mig och det är väldigt svårt att diskutera på det sättet. Det är en oärlig debatt/härskarteknik som är svår att bemöta.

ang. Dahmer. Nah. Jag skulle snarare säga att Dahmer, uteslutande, är den "snällaste" av dem. Den enda som hade empati och som INTE dödade för dödandets skull. (inte sadist alltså). Men jag valde namnet av en slump. Jag signade upp på ett seriemördarforum för lite mer än 12 år sedan. Jag la märke till att alla hade makabra användarnamn och det första jag kom på var "Lady Dahmer" och det har hängt med sen dess. Inte så dramatiskt eller genomtänkt som man kanske kan tro. Dahmer är en av de som intresserar mig mest. Jag råkar alltså ha ett intresse för seriemord och liknande. Nej, man är inte en psykopat eller mentalt instabil för det som vissa vill antyda här.

Kan du sätta dig och ge ett så utförligt svar på varför du är intresserad av seriemördare så kan du onekligen lägga fem minuter till på att faktiskt bemöta mina tidigare inlägg. Du gömmer dig bakom offermentaliteten och använder det som skäl att inte besvara mina beklämmande påståenden. Inte ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in