Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-24, 13:07
  #541
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Kvinnohatet i samhället manifesterar sig i våld mot kvinnor. I lägre löner, mindre makt, mer utsatthet, övergrepp och inskränkta rättigheter. Vad leder det påstådda "manshatet" till annat än möjlig förbättring för kvinnors situation? (hat kan vara en drivkraft för de förtryckta) Det finns inget systematisk förtryck mot män.

Lite fakta som motsäger dina floskler:
- Våldet mot män är långt större i samhället än våldet mot kvinnor.
- Undersökning efter undersökning har visat att det inte finns några belägg för påståendet att kvinnor får lägre lön för samma jobb som män. Att kvinnor i genomsnitt har lägre inkomst än män beror på faktorer som att kvinnor arbetar mindre än män och inom yrken/sektorer som inte är lika konkurrensutsatta, prestationsdrivande och vinstdrivande som de där män arbetar. Dessutom är kvinnor oftare borta från jobbet än vad män är. Allt detta är faktorer som kvinnor själva kan förändra genom att göra andra prioriteringar och val, vilket också yngre kvinnor gör i allt högre utsträckning.
- Det stämmer att kvinnor har lägre representation inom högre tjänster i stat, kommun, landsting, organisationer och näringsliv. Det står dock kvinnor fritt att konkurrera om dessa tjänster på samma villkor som (de fåtal) män som också konkurrerar om dem. Den stora merparten män har dock inte mer makt än den stora merparten kvinnor. Däremot har alla kvinnor mer makt än män på områden som gäller reproduktion, barn och föräldraskap.
- Kvinnor är knappast mer utsatta än män i samhället. Snarare tvärtom. Merparten av alla hemlösa, uteliggare, alkoholister, fängelsekunder och utslagna i samhället är män. Män har dessutom svårare att få hjälp av samhällsinstitutionerna och på många områden finns hjälp att fås enbart till kvinnor.
- Kvinnor saknar inga rättigheter som män har. Alla rättigheter som män har i lagboken har också kvinnor. Det är faktiskt tvärtom så att kvinnor har vissa rättigheter som män inte har.
Citera
2012-06-24, 13:14
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Ja, såhär har det alltså blivit, tack vare allt mjäkande från den svenska mannen. Finns känns det upphetsande? Nej nu är det dags att sätta ner foten och kräva den feminina kvinnan tillbaka.

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...a.html#comment

Hahhahahha! Undrar vilken sten du befinner dig under? Tror du på fullt allvar för att du och några andra idioter sitter här på FB och tycker så kommer alla självständiga kvinnor skynda tillbaks till 50-talet???

Mjäkande män? Hm...en kvinna i veckan mördas av sin partner...det behövs snarare fler män med empati, respekt och medmänsklighet.

Vad är idealet? En rikigt taliban som har fler fruar, som han misshandlar och våldtar? Ja, det är en riktig karl det!!!!!
Citera
2012-06-24, 13:16
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag hatar inte enskilda människor. Jag hatar strukturer och normer. Patriarkatet.

Byt ut patriarkatet mot en random samhällsordning.

Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag hatar inte enskilda människor. Jag hatar strukturer och normer. Judendomen.

Hör du hur det låter?
Citera
2012-06-24, 13:17
  #544
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Hahhahahha! Undrar vilken sten du befinner dig under? Tror du på fullt allvar för att du och några andra idioter sitter här på FB och tycker så kommer alla självständiga kvinnor skynda tillbaks till 50-talet???

Mjäkande män? Hm...en kvinna i veckan mördas av sin partner...det behövs snarare fler män med empati, respekt och medmänsklighet.

Vad är idealet? En rikigt taliban som har fler fruar, som han misshandlar och våldtar? Ja, det är en riktig karl det!!!!!

Så 52 män av 4,5 miljoner är mördare och därför har inte resten av oss empati, respekt och medmänsklighet?
Citera
2012-06-24, 13:23
  #545
Avstängd
Burross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Mjäkande män? Hm...en kvinna i veckan mördas av sin partner...det behövs snarare fler män med empati, respekt och medmänsklighet.

Och där kom den gamla ROKS lögnen igen.
Nej antal kvinnor som mördas har legat mellan 15-19 per år så långt långt ifrån dom 52 du sitter och ljuger ihop.
Så 1 i månaden är mer korrekt och sätter man det i perspektiv så ska du vara ungefär 10 gånger mer rädd för tex. alvedon så sådär himla rädd för män behöver du inte vara.
Citera
2012-06-24, 13:26
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Så 52 män av 4,5 miljoner är mördare och därför har inte resten av oss empati, respekt och medmänsklighet?


Ej att glömma alla kvinnor som blir misshandlade,hotade och förföljda av sina män och inte minst föredetta män.

Och vill man vidga sin syn lite, så är denna värld stakt kvinnofientlig. BARA DET ATT ETT ANTAL MILJONER FLICKOR KÖNSSTYMPAS PÅ DET MEST VIDRIGA SÄTT VARJE ÅR OCH ATT LIKA MÅNGA TVINGAS GIFTA SIG SOM BARN, OFTAST MED ÄLDRE MÄN, SÄGER EN HEL DEL.
Citera
2012-06-24, 13:27
  #547
Medlem
Något som borde stå feminister varmt om hjärtat är ju porren! Jag tror att det är det ända yrket där kvinnor faktiskt tjänar mer än männen, och det är det yrket som kvinnan styr och mannen inte har ett skit att säga till om. Kvinnan bestämmer vad hon vill ställa upp på och hon bestämmer vilka män hon vill ligga med osv, mannen får helt enkelt nöja sig med det han får. Ett yrke där kvinnan egentligen behandlar männen som skräp, men ändå så är det ett så hatat ämne hos feministerna

Lady Dahmer borde läsa Jenna Jameson´s självbiografi Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse.
Citera
2012-06-24, 13:31
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyDoll83
Något som borde stå feminister varmt om hjärtat är ju porren! Jag tror att det är det ända yrket där kvinnor faktiskt tjänar mer än männen, och det är det yrket som kvinnan styr och mannen inte har ett skit att säga till om. Kvinnan bestämmer vad hon vill ställa upp på och hon bestämmer vilka män hon vill ligga med osv, mannen får helt enkelt nöja sig med det han får. Ett yrke där kvinnan egentligen behandlar männen som skräp, men ändå så är det ett så hatat ämne hos feministerna

Lady Dahmer borde läsa Jenna Jameson´s självbiografi Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse.

Vilket skämt.Säger det inte en hel del att endast när en kvinna är naken och förnedrad tjänar hon mer än män. Dessutom riktar sig porr mestadels till män.
Citera
2012-06-24, 13:37
  #549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Vilket skämt.Säger det inte en hel del att endast när en kvinna är naken och förnedrad tjänar hon mer än män. Dessutom riktar sig porr mestadels till män.

Hallå är du läskunnig eller??

KVINNAN BESTÄMMER SJÄLV VAD HON VILL OCH INTE VILL STÄLLA UPP PÅ!! Allt sker på kvinnans villkor, kvinnorna styr porren. Och sen kan jag även tillägga att ett av det största produktionsbolagen inom porr faktiskt drivs av en kvinna.

Vadå riktar sig till män?! Jag är kvinna och jag älskar att titta på porr, tycker det är riktigt upphetsande!
Citera
2012-06-24, 13:44
  #550
Medlem
Har sällan blivit så äcklad av en blogg som jag blev av denna.
Självklart är även jag subjektiv(vem är inte det), men att ta något så vansinnigt vackert och tilltalande som det "kvinnliga" och vanvårda det på detta sätt är fängelse.

Frågan är vad målet med bloggen är? Att öka klyftan som enligt skribentens utsago redan är för stor genom att uppenbarligen tramsa och provocera?
Citera
2012-06-24, 13:51
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyDoll83
Hallå är du läskunnig eller??

KVINNAN BESTÄMMER SJÄLV VAD HON VILL OCH INTE VILL STÄLLA UPP PÅ!! Allt sker på kvinnans villkor, kvinnorna styr porren. Och sen kan jag även tillägga att ett av det största produktionsbolagen inom porr faktiskt drivs av en kvinna.

Vadå riktar sig till män?! Jag är kvinna och jag älskar att titta på porr, tycker det är riktigt upphetsande!


Skitsnack, och det vet du. Och du får gilla och bli upphetsad av uppfläkta vaginor och sprutande sperma om du vill-porr är mestadels för män.
Citera
2012-06-24, 13:55
  #552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilagul
Har sällan blivit så äcklad av en blogg som jag blev av denna.
Självklart är även jag subjektiv(vem är inte det), men att ta något så vansinnigt vackert och tilltalande som det "kvinnliga" och vanvårda det på detta sätt är fängelse.

Frågan är vad målet med bloggen är? Att öka klyftan som enligt skribentens utsago redan är för stor genom att uppenbarligen tramsa och provocera?

Älskar hennes blogg, hon står för sina åsikter och sin svagheter. Men jag förstår att du föredrar bloggar där kvinnor skriver om sin senaste bröstförstoring och vilket nagelack som passar bäst till blonderat hår...det är så trist. Lady D ÄR EN FANTASTISK KVINNA. Hon skiter i att som de flesta andra följa strömmen, som en fårskock brukar göra. Hon är sig själv.
__________________
Senast redigerad av principessas 2012-06-24 kl. 13:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback