2012-06-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Älskar hennes blogg, hon står för sina åsikter och sin svagheter. Men jag förstår att du föredrar om du föredrar bloggar där kvinnor skriver om sin senaste bröstförstoring och vilket nagelack som passar bäst till blonderat hår...det är så trist. Lady D ÄR EN FANTASTISK KVINNA. Hon skiter i att som de flesta andra följa strömmen, som en fårskock brukar göra. Hon är sig själv.

Vad snackar du om?

Vart har jag sagt att jag föredrar det ena framför det andra? Du vet inte vad jag betraktar som kvinnligt?

Är det nu DU som sitter och ser feminima ting som något objektivt? Det var konstigt, det går inte ihop alls. Är det inte det som är hela tanken med feminismen, att själva schanblonbilden för kvinnlighet inte ska sättas i fack utan att var och en ska få bilda en bild av vad det innebär?

Jag insinuerade att min bild av något kvinnligt INTE är att snusa, vägra raka armhålorna, vissla och hugga ved. Men som du kan läsa i början av mitt inlägg så var det min SUBJEKTIVA åsikt.

Är det så att du INTE kan läsa så förstår jag inte vad du gör här.....
Citera
2012-06-24, 14:06
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Hahhahahha! Undrar vilken sten du befinner dig under? Tror du på fullt allvar för att du och några andra idioter sitter här på FB och tycker så kommer alla självständiga kvinnor skynda tillbaks till 50-talet???

Mjäkande män? Hm...en kvinna i veckan mördas av sin partner...det behövs snarare fler män med empati, respekt och medmänsklighet.

Vad är idealet? En rikigt taliban som har fler fruar, som han misshandlar och våldtar? Ja, det är en riktig karl det!!!!!
Jag befinner mig icke under någon sten, det "argumentet" du har kommer endast då personen vet att den inte har nåt att komma med. Idealet är en normal kvinna som förstår det kvinnliga och manliga. Som inser att vi har olika roller, är skapade för olika saker i livet. Jag behandlar min kvinna med respekt och höjer henne gärna till skyarna. Just därför att hon är en kvinna och inte ett feministiskt sliddjur. En kvinna som vet att uppskatta sin man, och hon har en man som uppskattar sin kvinna. Det ni äckelfeminister håller på med är inte bara sjukt utan rent av farligt. Ni uppmanar unga tjejer att agera som killar, trots att de tar skada av det. Låt kvinnor vara kvinnor och män vara män, så kommer livet bli mycket enklare.

En sak jag ofta undrar över. Ni skall ju alltid hålla på att argumentera om att killar ska kunna ha klänningar , rosa och dockor... Men det är sälllan ni klär era döttrar i traditionella killkläder använder traditionella killsaker. Varför? Detta genusneutrala skall väl gå åt båda hållen då?
Citera
2012-06-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ej att glömma alla kvinnor som blir misshandlade,hotade och förföljda av sina män och inte minst föredetta män.

Och vill man vidga sin syn lite, så är denna värld stakt kvinnofientlig. BARA DET ATT ETT ANTAL MILJONER FLICKOR KÖNSSTYMPAS PÅ DET MEST VIDRIGA SÄTT VARJE ÅR OCH ATT LIKA MÅNGA TVINGAS GIFTA SIG SOM BARN, OFTAST MED ÄLDRE MÄN, SÄGER EN HEL DEL.

Men herregud.

Skapa en snyfttråd i ekonomidelen så ska vi nog kunna skramla ihop till ett tangentbord där capslock inte hänger sig lika mycket för dig.
Citera
2012-06-24, 14:20
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag är Lady Dahmer. Vem är du?
Lysande retorik, pajas.
Citera
2012-06-24, 14:27
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyDoll83
Något som borde stå feminister varmt om hjärtat är ju porren! Jag tror att det är det ända yrket där kvinnor faktiskt tjänar mer än männen, och det är det yrket som kvinnan styr och mannen inte har ett skit att säga till om. Kvinnan bestämmer vad hon vill ställa upp på och hon bestämmer vilka män hon vill ligga med osv, mannen får helt enkelt nöja sig med det han får. Ett yrke där kvinnan egentligen behandlar männen som skräp, men ändå så är det ett så hatat ämne hos feministerna

Lady Dahmer borde läsa Jenna Jameson´s självbiografi Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse.

Ja den har jag läst. En fruktansvärt tragisk historia som visar hur kvinnor påverkas av de övergrepp de utsätts för. Men det är alltid lika roligt med människor som använder Jennas historia för att bevisa att "kvinnor kan" och att kvinnor har makt, när Jennas historia egentligen är ett fruktansvärt talande exempel på det utbredda kvinnohatet som tvingar kvinnor att använda sina kroppar för att få makt och kontroll över sina liv.
Citera
2012-06-24, 14:29
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det finns numera vård att få för sina paranoida vanföreställningar.

Absolut jag tror dig du får säkert en hel del hat skrivit till dig, det blir lätt så om man är en av Sveriges största manshatare. Spegel spegel på väggen där säg vem den största hataren är.

Du har helt fel om mycket, väldigt mycket. Mer män än kvinnor misshandlas, mer män än kvinnor mördas, män har mindre rättigheter bla. rättsligt. Män är överlägset största gruppen inom både självmord och hemlöshet så nej kvinnor är inte mer utsatta och sådär kan jag fortsätta i all evighet, du lever i feminismens Nordkorea med världens mest radikala statsfeminism, på tal om perspektiv, så ta av dig offerkoftan och läs på lite, du är både historielös och perspektivlös och ännu en tråd i "det är mest synd om oss" stil behövs inte.
Jag tycker du har fått chansen här att förklara dig men du tar den inte riktigt utan projicerar och raljerar mest.

att tala om det män gör är inte synonymt med manshat.
Citera
2012-06-24, 14:32
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish

En sak jag ofta undrar över. Ni skall ju alltid hålla på att argumentera om att killar ska kunna ha klänningar , rosa och dockor... Men det är sälllan ni klär era döttrar i traditionella killkläder använder traditionella killsaker. Varför? Detta genusneutrala skall väl gå åt båda hållen då?

De flesta genusmedvetna klär sina barn i ganska neutrala plagg. Alltså icke könade. Pojkar som flickor. Sen tillåter de barnen att utforska åt alla håll. Min son och min dotter har både tjejkläder och killkläder och allt mittimellan. De har dockor, pyssel, bilar, tåg, lego och alla slags leksaker från båda sidor.

Dock är det mer accepterat i samhället att låta flickor ha pojkkläder och leka med pojksaker.
Citera
2012-06-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Lysande retorik, pajas.

Det sjuka är, att om detta är en rörelse som får patriarkatet att skaka, så är LadyDahmer nån sorts husgud? Är detta det bästa de kunde få fram???
Citera
2012-06-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Jag befinner mig icke under någon sten, det "argumentet" du har kommer endast då personen vet att den inte har nåt att komma med. Idealet är en normal kvinna som förstår det kvinnliga och manliga. Som inser att vi har olika roller, är skapade för olika saker i livet. Jag behandlar min kvinna med respekt och höjer henne gärna till skyarna. Just därför att hon är en kvinna och inte ett feministiskt sliddjur. En kvinna som vet att uppskatta sin man, och hon har en man som uppskattar sin kvinna. Det ni äckelfeminister håller på med är inte bara sjukt utan rent av farligt. Ni uppmanar unga tjejer att agera som killar, trots att de tar skada av det. Låt kvinnor vara kvinnor och män vara män, så kommer livet bli mycket enklare.

Sliddjur???? Ja, din flickvän (hm garv) är nog stolt att du benämner kvinnor med detta enastående respektabla ord.

Feminsim betyder att varje individ är unik, och att man som människa ska få välja hur man vill leva sitt liv, obroende av vilket kön man är född till. Vill man som man dansa balett och sticka så är det ok, vill man som kvinna snusa och köra långtradare så är det också ok.

Jag är stakrt emot att man dikterar mäniiskor liv, vilkt du gör. Att höja sin flickvän till skyarna är nog inte så lämpligt, för du komma falla platt när du märker att hon är en vanlig människa med allt vad det innebär.

Som feminist är jag emot polygami, barnäktenskap, de flesta religioner, könstympning, tvångsgifte, våld..bla. Jag har bott utomlands och sett hur flickor mer eller mindre lever sina liv som slavar under männen. Först fadern och bröderna, sedan maken dikterar deras liv, in i minsta detalj-och detta tycker ni är ok. Vilken vedervärdig kvinnosyn.

Jag har respekt för människor fria val-så länge det inte innebär lidande för någon annan.

Att du orkar bry dig om en kvinna snusar eller rakar sig gör att jag tycker synd om dig-har du inget roligt att fylla ditt liv med?

Är det verkligen viktiga frågor, rakning????? Ursäkta men är du verklig som tror att det är inristat i sten att kvinnor ska raka sig, eller passa upp på alla män?

Det finns biologiska skillnader. Det mest uppenbara är att kvinnor bär och föder barn, vilket är viktigt för hela mänskligheten. Det är också vi som tillhandahåller födan för vår avkomma (också om man väl kan föda upp barn på flaska i vår tid). Men mer än det är svårt att avgöra vad som är biologi och vad som är kulturellt.

Jag gillar fördomsfria och öppna människor, dem har man roligt med och de är tack vara dem som utvecklingen går framåt. Människor som du vågar inte se framtiden, det nya, utan är fast i det du är född i.

Tur att du inte är född i Afghanistan, där hade du med laglig rätt kunnat misshandla din fru dagligen om du så ville. Tur att sådana som du är födda här, för du skulle nog utan att blinka kunna slå ihjäl en kvinna för att hon uppför sig okvinnligt enligt dig.
Citera
2012-06-24, 15:43
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Sliddjur???? Ja, din flickvän (hm garv) är nog stolt att du benämner kvinnor med detta enastående respektabla ord.

Feminsim betyder att varje individ är unik, och att man som människa ska få välja hur man vill leva sitt liv, obroende av vilket kön man är född till. Vill man som man dansa balett och sticka så är det ok, vill man som kvinna snusa och köra långtradare så är det också ok.

Jag är stakrt emot att man dikterar mäniiskor liv, vilkt du gör. Att höja sin flickvän till skyarna är nog inte så lämpligt, för du komma falla platt när du märker att hon är en vanlig människa med allt vad det innebär.

Som feminist är jag emot polygami, barnäktenskap, de flesta religioner, könstympning, tvångsgifte, våld..bla. Jag har bott utomlands och sett hur flickor mer eller mindre lever sina liv som slavar under männen. Först fadern och bröderna, sedan maken dikterar deras liv, in i minsta detalj-och detta tycker ni är ok. Vilken vedervärdig kvinnosyn.

Jag har respekt för människor fria val-så länge det inte innebär lidande för någon annan.

Att du orkar bry dig om en kvinna snusar eller rakar sig gör att jag tycker synd om dig-har du inget roligt att fylla ditt liv med?

Är det verkligen viktiga frågor, rakning????? Ursäkta men är du verklig som tror att det är inristat i sten att kvinnor ska raka sig, eller passa upp på alla män?

Det finns biologiska skillnader. Det mest uppenbara är att kvinnor bär och föder barn, vilket är viktigt för hela mänskligheten. Det är också vi som tillhandahåller födan för vår avkomma (också om man väl kan föda upp barn på flaska i vår tid). Men mer än det är svårt att avgöra vad som är biologi och vad som är kulturellt.

Jag gillar fördomsfria och öppna människor, dem har man roligt med och de är tack vara dem som utvecklingen går framåt. Människor som du vågar inte se framtiden, det nya, utan är fast i det du är född i.

Tur att du inte är född i Afghanistan, där hade du med laglig rätt kunnat misshandla din fru dagligen om du så ville. Tur att sådana som du är födda här, för du skulle nog utan att blinka kunna slå ihjäl en kvinna för att hon uppför sig okvinnligt enligt dig.
Du är en fullkomlig idiot oförmögen att kunna föra en diskussion. Lönlöst.
Citera
2012-06-24, 16:18
Medlem
Citat:

Det fetstilade fick mig faktiskt att skratta högt. Några mer fördomsfulla människor än din egen typ lär väl vara svårt att uppbringa!

Finns sådana som du på riktigt??? Jag beundrar verkligen de som orkar ta debatten med dig och dina gelikar, trots det lönlösa i att försöka argumentera. Själv blir jag frustrerad bara av att läsa era floskler. Jag antar dock att det inte handlar om att försöka övertyga er, utan att försöka vinna över den grå massa som ännu inte tagit ställning, och där tror jag att du, ladydahmer och några till gör en stark insats genom era direkt horribla inlägg.
Citera
2012-06-24, 16:31
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Hittade den här bilden på hennes blogg: http://cdn.publishdev.se/cdn/1/85254...5bd9000097.jpg

Kolla in bergatrollet, precis under punkten efter ordet "Cunt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in