Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Jag befinner mig icke under någon sten, det "argumentet" du har kommer endast då personen vet att den inte har nåt att komma med. Idealet är en normal kvinna som förstår det kvinnliga och manliga. Som inser att vi har olika roller, är skapade för olika saker i livet. Jag behandlar min kvinna med respekt och höjer henne gärna till skyarna. Just därför att hon är en kvinna och inte ett feministiskt sliddjur. En kvinna som vet att uppskatta sin man, och hon har en man som uppskattar sin kvinna. Det ni äckelfeminister håller på med är inte bara sjukt utan rent av farligt. Ni uppmanar unga tjejer att agera som killar, trots att de tar skada av det. Låt kvinnor vara kvinnor och män vara män, så kommer livet bli mycket enklare.
En sak jag ofta undrar över. Ni skall ju alltid hålla på att argumentera om att killar ska kunna ha klänningar , rosa och dockor... Men det är sälllan ni klär era döttrar i traditionella killkläder använder traditionella killsaker. Varför? Detta genusneutrala skall väl gå åt båda hållen då?
Sliddjur???? Ja, din flickvän (hm garv) är nog stolt att du benämner kvinnor med detta enastående respektabla ord.
Feminsim betyder att varje individ är unik, och att man som människa ska få välja hur man vill leva sitt liv, obroende av vilket kön man är född till. Vill man som man dansa balett och sticka så är det ok, vill man som kvinna snusa och köra långtradare så är det också ok.
Jag är stakrt emot att man dikterar mäniiskor liv, vilkt du gör. Att höja sin flickvän till skyarna är nog inte så lämpligt, för du komma falla platt när du märker att hon är en vanlig människa med allt vad det innebär.
Som feminist är jag emot polygami, barnäktenskap, de flesta religioner, könstympning, tvångsgifte, våld..bla. Jag har bott utomlands och sett hur flickor mer eller mindre lever sina liv som slavar under männen. Först fadern och bröderna, sedan maken dikterar deras liv, in i minsta detalj-och detta tycker ni är ok. Vilken vedervärdig kvinnosyn.
Jag har respekt för människor fria val-så länge det inte innebär lidande för någon annan.
Att du orkar bry dig om en kvinna snusar eller rakar sig gör att jag tycker synd om dig-har du inget roligt att fylla ditt liv med?
Är det verkligen viktiga frågor, rakning????? Ursäkta men är du verklig som tror att det är inristat i sten att kvinnor ska raka sig, eller passa upp på alla män?
Det finns biologiska skillnader. Det mest uppenbara är att kvinnor bär och föder barn, vilket är viktigt för hela mänskligheten. Det är också vi som tillhandahåller födan för vår avkomma (också om man väl kan föda upp barn på flaska i vår tid). Men mer än det är svårt att avgöra vad som är biologi och vad som är kulturellt.
Jag gillar fördomsfria och öppna människor, dem har man roligt med och de är tack vara dem som utvecklingen går framåt. Människor som du vågar inte se framtiden, det nya, utan är fast i det du är född i.
Tur att du inte är född i Afghanistan, där hade du med laglig rätt kunnat misshandla din fru dagligen om du så ville. Tur att sådana som du är födda här, för du skulle nog utan att blinka kunna slå ihjäl en kvinna för att hon uppför sig okvinnligt enligt dig.