2012-10-21, 21:32
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I ärlighetens namn så behövs ju inte efterförklaringen för att normalfungerande människor skall förstå innebörden i grundinlägget.
Dock är ju uppenbarligen inte alla helt normalfungerande när det gäller förmågan att tolka - så det var nog bra att hon förtydligade sitt inlägg. Vilket i och för sig tydligen ändå inte räckte för att nå fram till somliga.

För att det inte finns någon vettig/bra förklaring till hennes beteende.
Citera
2012-10-21, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ja, det kan man tycka. Men vill man hävda att hon hängt ut barnet med den negativa meningen då måste man lida av någonting som gör att man inte kan tolka nyanser och sammanhang.

Så vad anser fröken att det krävs för att något ska klassas som en "uthängning"? Den termen slänger vi ju runt ganska enkelt i detta landet, i media osv. kan jag tycka.
Om Ulf Brunnberg haft en 2 årig liten flicka hemma som han, tja låt oss säga inför ett fullsatt Gamla Ullevi(ungefär hälften av LD besökare) kallat för as, vad hade vi kallat det då?
Låt mig ta en vild gissning, något betydligt värre än uthängning.
Citera
2012-10-21, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så vad anser fröken att det krävs för att något ska klassas som en "uthängning"? Den termen slänger vi ju runt ganska enkelt i detta landet, i media osv. kan jag tycka.
Om Ulf Brunnberg haft en 2 årig liten flicka hemma som han, tja låt oss säga inför ett fullsatt Gamla Ullevi(ungefär hälften av LD besökare) kallat för as, vad hade vi kallat det då?
Låt mig ta en vild gissning, något betydligt värre än uthängning.
En uthängning är något som är avsett att skada/kränka någon -- eller som skadar/kränker någon.

Om någon - oavsett vem - ägnade sig åt att kränka ett barn eller en vuxen så är det en kränkning det är frågan om. Det är inte det som hon ägnar sig åt i sin blogg.
Citera
2012-10-21, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
För att det inte finns någon vettig/bra förklaring till hennes beteende.
Att mammor/pappor berättar om sina barn och den tillvaro de har med dem är fullt naturligt, det behövs inga särskilda förklaringar för det.
Citera
2012-10-21, 21:50
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
En uthängning är något som är avsett att skada/kränka någon -- eller som skadar/kränker någon.

Om någon - oavsett vem - ägnade sig åt att kränka ett barn eller en vuxen så är det en kränkning det är frågan om. Det är inte det som hon ägnar sig åt i sin blogg.

Tydligen krävs det en feminist för att se det..

Citat:
Att mammor/pappor berättar om sina barn och den tillvaro de har med dem är fullt naturligt, det behövs inga särskilda förklaringar för det.

Tror det var någon som skrev i en annan tråd som skrev att det bara är lågbegåvade personer som skriver blogg, är beredd på att hålla med om det. Vad har man för behov om man måste hänga ut sitt familjeliv och sina barn i en blogg?
Citera
2012-10-21, 21:52
Bannlyst
Citat:
Undra om hon blir förvånad om sonen inte reagerar som hon vill eller tror.. det lär vi väl få läsa i hennes blogg i så fall.

Yes. "Den lilla horungen tycker inte om broccoli".

Citat:

Och när en feminist kallar sitt barn för as så kan det aldrig någonsin vara varken skadande eller kränkande, gotcha.
Citera
2012-10-21, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Yes. "Den lilla horungen tycker inte om broccoli".

Och när en feminist kallar sitt barn för as så kan det aldrig någonsin vara varken skadande eller kränkande, gotcha.
Det finns väl ett visst utrymme mellan ALDRIG och ALLTID i alla fall.
Senast redigerad av micro113 2012-10-21 kl. 22:11.
Citera
2012-10-21, 22:28
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Haha kul för grabben att läsa när han är typ 14.
Citat:
Finns nog saker som är ännu mindre roliga att läsa för bägge deras barn när dom blir äldre..
Tror ungen kommer vara en väldigt trasig människa när han växer upp. Tycker att det är synd att det inte är licens på att skaffa barn.
Citat:
Hahaha ja ok micro vi kör på den varianten.
Det är inte LD det är fel på, det är alla vi andra som har asperger.

Jag tycker det sundaste är att aldrig kalla sin barn as, i något sammanhang.
Man brukar använda den förklaringsmodellen när man inte vill erkänna att felet ligger hos en själv.
Citera
2012-10-21, 22:33
Bannlyst
Citat:
Det finns väl ett visst utrymme mellan ALDRIG och ALLTID i alla fall.

Om det finns! Efterhandskonstruktioner och gråzoner vet vi alla är feministens bästa vän.
Du vet micro att det är ganska komiskt att anklaga folk för div. diagnoser när man själv är precis lika tvärsäker, bara åt andra hållet så att säga.
Ändå tycker jag att vi i detta fall åtminstone alla borde kunna ta varandras händer, sjunga Kumbaya my lord och enas om det olämpliga i att kalla sitt barn as, oavsett sammanhang.
Menmenmen man har inte nästan 30k poster för att man är objäbbig.
Citera
2012-10-21, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om det finns! Efterhandskonstruktioner och gråzoner vet vi alla är feministens bästa vän.
Du vet micro att det är ganska komiskt att anklaga folk för div. diagnoser när man själv är precis lika tvärsäker, bara åt andra hållet så att säga.
Ändå tycker jag att vi i detta fall åtminstone alla borde kunna ta varandras händer, sjunga Kumbaya my lord och enas om det olämpliga i att kalla sitt barn as, oavsett sammanhang.
Menmenmen man har inte nästan 30k poster för att man är objäbbig.
Den enda som svängt sig med diagnoser är faktiskt du själv.

Jag är dock helt överens med dig - det är ganska komiskt när folk börjar pimpa diagnoser..
Citera
2012-10-21, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Tror ungen kommer vara en väldigt trasig människa när han växer upp. Tycker att det är synd att det inte är licens på att skaffa barn.

Man brukar använda den förklaringsmodellen när man inte vill erkänna att felet ligger hos en själv.

Det är ju det som är man är ju genuint orolig för hennes grabb, hur fan ska han kunna växa upp till en väl fungerande man.

Citat:
Den enda som svängt sig med diagnoser är faktiskt du själv.

Jag är dock helt överens med dig - det är ganska komiskt när folk börjar pimpa diagnoser..

Haha ja uttalat kanske men det var inte speciellt svårt att lista ut vad du for efter.
Citera
2012-10-21, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ju det som är man är ju genuint orolig för hennes grabb, hur fan ska han kunna växa upp till en väl fungerande man.

Haha ja uttalat kanske men det var inte speciellt svårt att lista ut vad du for efter.
Om du tror att jag var ute efter någon specifik diagnos så var du fel ute, det var jag inte. Människor kan vara både onyanserade (svart/vita) och "bokstavliga" utan någon som helst diagnos i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in