Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-07, 16:45
  #301
Medlem
Tror han menar att ladydahmer inte alls är tolerant mot andras rätt att vara som de själva vill.
Citera
2012-06-07, 16:49
  #302
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
för att det BEHÖVS! För att så jävla många kvinnor, främst unga sådana, går runt med konstanta skamkänslor för sina kroppar, kroppsfunktioner, känslor och tankar. För att de tror att de är onormala som svettas, har hår, tänker på sex osv eftersom att kvinnor som talar snusk och kroppar aldrig får utrymme och när de väl får det så avfärdas de som äckliga och onormala.

Vilket underkännande av kvinnor som rationellt tänkande varelser. Om så många unga kvinnor verkligen tror att det är onormalt att svettas, ha hår, tänka på sex, m.m. så kanske det är dags att återkalla den där kvinnliga rösträtten. För att få rösta så ska man ju vara vid sinna sinnens fulla bruk och ska vi tror dig så är det många unga kvinnor som inte är det.
Citera
2012-06-07, 16:50
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tror han menar att ladydahmer inte alls är tolerant mot andras rätt att vara som de själva vill.

Nej, inlägget om spindelmannenpojkarna var inte särskilt tolerant men jag tänkte mer på trådstarten, där TS tycker att det är dags att sätta ner foten. Jag undrar vad det innebär.
Citera
2012-06-07, 16:57
  #304
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...g.html#comment

Så mycket var det med att alla får vara som dom vill.

Där visar Lady Dahmer att hon inte gillar olika! Själv blir hon sur över att bli kallad ful och fet, men sedan har hon inga problem att gnälla över andra som hon inte tycker klär sig på rätt sätt, ser ut på rätt sätt och agerar på rätt sätt.

Hur väl stämmer det där med feminismens tal om att vidga könsroller och att alla ska bli accepterade för vad de är? Hyckleri?
Citera
2012-06-07, 18:02
  #305
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Kanske, kanske inte. Människor blir ju äcklade av olika saker, men det är ändå naturligt att bli äcklad av kroppsvätskor och dylikt. Det är en mekanism som främst skyddar oss människor från att bli sjuka (vi finner någonting äckligt, och undviker det).
Det är alltså naturligt att bli äcklad, men det är också naturligt att svettas.
Därför är debatten lönlös, eftersom båda sidor i grunden har "rätt" men sedan så har båda sidor börjat gå över till mer extrema uttryck (kanske för att provocera) över en liten sak som den här.

Väldigt rätt med det jag fetade. Personligen skiter jag i vad folk skriver, så länge åsikter inte tvingas på mig (något som tyvärr är vanligt i Sverige med skattefinansierade åsiktsmaskiner inom en lång rad samhällsverksamheter).

När det gäller kroppsvätskor, så är det önskvärt att se dem som ett brott mot vett och etikett när de befinner sig utanför kroppen vid interaktionen med främmande människor (undantag finns så klart, t.ex. vid vårdsituationer, för svett som har som uppgift att kyla ned kroppen, men stinkande gammal svett är inte heller okej i de flesta situationer). Lika lite som det anses vara lämpligt att t.ex. svänga sig med snor eller exkrement vid umgänget med andra är det t.ex. lämpligt att offentligt svänga sig med sädesvätska, något som är rätt konkret förknippat med just män. Enligt min mening vore det inte god smak att t.ex. när man skall skaka hand säga: "Oj, ursäkta, jag har visst sperma på handen" för att sedan gå iväg för att torka handen i gardinerna och komma tillbaka för att skaka hand. Samma gäller för kvinnospecifika företeelser, som t.ex. menstruationsblod. Barn är i en inlärningsperiod, så där beror det lite på ålder. Det hela handlar ju inte om att man skall skämmas för sina kroppsfunktioner, utan om att inte utsätta andra för dem.

Edit: Det är även enligt mig ett brott mot etiketten att börja blanda sig i hur andra sköter sina mest intima naturbehov. När det gäller t.ex. att man tillhandahåller toaletter, så kan man givetvis kräva att folk inte urinerar på andra ställen än toalettstolen, slänger bindor på andra ställen än i specifika korgar för det m.m., men att vilja detaljstyra exakt hur människor uträttar sina naturbehov lär bero på någon form av perversion eller personlighetsstörning. Jag rekommenderar den här tråden om en vänsterpartists vilja att styra hur (alltså inte enbar "var") folk (män) kissar:

https://www.flashback.org/t1886947
__________________
Senast redigerad av Europe 2012-06-07 kl. 18:14. Anledning: Edit
Citera
2012-06-07, 18:59
  #306
Medlem
Jugdishs avatar
Så här ligger det till ang senaste inlägget jag länkade till. Jag är övertygad om att LD menade det bokstavligt det hon skrev, men då det kom mycket mothugg mot henne drog hon till med en arselförklaring om att det var sterotyper hon menade. Bloggen är full av sådana inlägg. Som tex när hon kritiserade carola för sin adoption. LD svänger gärna, kommer med bleka förklaringar om att hon är sån och si... Det ska vi bara acceptera. Aldrig, jag kan villigt erkänna att LD skrämmer mig. Med sin manssyn. syn på barn och framförallt sin hangup på seriemördare. Jag är övertygad om att hon lätt skulle sig låta manipuleras av en seriemördare. Tack och lov har hon inte så mycket stöd i sitt bissarra sätt att tänka. Det är ju mycket lätt att förstå att hon varit utsatt för övergrepp tidigare, så det är väl en förklaring till att hon är som hon är. Noll självkänsla, noll självrespekt, iden om att göra sig så oattraktiv som möjligt för män. Tycker allvarligt synd om henne.
Citera
2012-06-07, 19:11
  #307
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Så här ligger det till ang senaste inlägget jag länkade till. Jag är övertygad om att LD menade det bokstavligt det hon skrev, men då det kom mycket mothugg mot henne drog hon till med en arselförklaring om att det var sterotyper hon menade. Bloggen är full av sådana inlägg. Som tex när hon kritiserade carola för sin adoption. LD svänger gärna, kommer med bleka förklaringar om att hon är sån och si... Det ska vi bara acceptera. Aldrig, jag kan villigt erkänna att LD skrämmer mig. Med sin manssyn. syn på barn och framförallt sin hangup på seriemördare. Jag är övertygad om att hon lätt skulle sig låta manipuleras av en seriemördare. Tack och lov har hon inte så mycket stöd i sitt bissarra sätt att tänka. Det är ju mycket lätt att förstå att hon varit utsatt för övergrepp tidigare, så det är väl en förklaring till att hon är som hon är. Noll självkänsla, noll självrespekt, iden om att göra sig så oattraktiv som möjligt för män. Tycker allvarligt synd om henne.
Och hur förklarar man din hang-up på henne då?
Citera
2012-06-07, 19:17
  #308
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och hur förklarar man din hang-up på henne då?
Du hade inget bättre att komma med? Sjas äckliga feminist.
Citera
2012-06-07, 19:20
  #309
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Du hade inget bättre att komma med? Sjas äckliga feminist.
Svara på frågan istället. Jag är ju åtminstone så pass schysst att jag ställer den till dig istället för att som du själv fantisera ihop egna förklaringar som jag sen sitter och spyr ur mig vid jämna mellanrum.

Så varför denna hang-up? Vad bottnar den i?
Citera
2012-06-07, 19:29
  #310
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Svara på frågan istället. Jag är ju åtminstone så pass schysst att jag ställer den till dig istället för att som du själv fantisera ihop egna förklaringar som jag sen sitter och spyr ur mig vid jämna mellanrum.

Så varför denna hang-up? Vad bottnar den i?
Sjas äckliga feminist.
Citera
2012-06-07, 19:44
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Sjas äckliga feminist.

Ja, ignore på micro är vettigt. Tycker du gör helt rätt i att ta ett konkret exempel som LD. Lättare att diskutera så. Tråden är nästan perfekt. Det bästa vore om LD kunde se sig själv som hypotetisk, men vad fan... det kan inte hjälpas.
__________________
Senast redigerad av ManManne 2012-06-07 kl. 19:46.
Citera
2012-06-07, 20:48
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Du hade inget bättre att komma med? Sjas äckliga feminist.


HAHAHAHHHAAHHAAHHAHHAHAHAH åh du är så rolig när du är obildad och trög, Jugdish dagens garv, det är du det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback