2012-12-07, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
sosse.
Okej .. Jag börjar förstå de dalande siffrorna .. Jag menar Stefan kan ju faktiskt inte göra underverk på riktigt.. trots allt...

Har du funderat på att byta till Moderaterna .. För Socialdemokratins skull?
Citera
2012-12-07, 20:20
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Otroligt kul att du tror att du kan styra LD via provokation. Tror du inte hon råkat på den tekniken några gånger tidigare?
Vad gafflar du om?
Citera
2012-12-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer

Diskutera sakfrågorna istället för min vikt.

Jo men i det här fallet gällde det för min del enbart det löjliga försöket att inte förstå vad Vinnyjones menade.
Det var ju helt klart vad han menade.
Citera
2012-12-08, 11:27
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
det där inlägget var fruktansvärt ofeministiskt. Feminist? möjligtvis särartsfeminist. Som inte tror på kvinnans rätt att vara självständig eller bestämma själv över sin kropp. men ok. lol

Man kan vara icke-promiskuös och samtidigt självständig och självbestämmande.
Hon är inte feminist för att hon inte har exakt samma åsikter som du har?

Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Fast det blir ett slags tvång när man säger "män vill ha..." och syftar på att kvinnor ska vara på ett visst sätt som uppfyller deras preferenser. Det påminner om gamla traditioner då kvinnan var mannens ägodel och inte hade något att säga till om typ.

Det är inget tvång. På samma sätt som män inte är tvingade att leva upp till vad kvinnor vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Jag blev nyfiken på den där bloggen så jag läste vidare och det jag märkte är två saker A) hon är singel och längtar efter en man, beklagar sig att hon är ensam och bitter. B) Hon är tjock ("mullig?") och nästan krampaktigt lägger ett stort värde med vad hon skulle kalla; "en riktig kvinna med kurvor, inte någon svältfödd modell inte!"

Att hon "väljer" att vänta till att det rätte mannen ska dyka upp kanske inte har så mycket med hennes egen vilja att göra. När hon skriver att män inte vill ha "överanvända" kvinnor så må hon ha rätt, åtminstone generellt sett. Samtidigt så vill män inte ha tjocka kvinnor heller, generellt. Hennes brandtal kring "överanvända kontra oanvända" kvinnor och vilket som är bäst är ju inget annat än ett rättfärdigande inför att slippa lägga ner gaffeln och gå ut på en powerwalk 30min varje morgon.

Hursomhaver, de båda har rätt men jag har mest rätt.

Hon är knappast ful utan rätt så snygg. Många män med mig gillar kvinnor åt det kurvigare hållet.

Dessutom kan en kvinna vara ful och väldigt enkelt få sex om hon vill.
Citera
2012-12-08, 12:09
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

man kan absolut vara självständig oavsett hur många eller få man ligger med.
Det som gör henne ofeministisk är hennes åsikter ja. Inte för att hon tycker annorlunda än mig utan för att hon helt enkelt har åsikter som tyder på en ganska föraktfull syn på en viss sorts kvinnor samt kvinnors sexualitet. Du kan inte vara feminist och samtidigt mena att 1. mäns åsikter om kvinnor spelar roll samt 2. att kvinnor ska göra si eller så. 3. se på kvinnor som begagnade när de haft sex med fler än en. osv osv osv.

Citat:
Det är inget tvång. På samma sätt som män inte är tvingade att leva upp till vad kvinnor vill ha.

''tvång'' och krav kan se ut på olika sätt. Om man t.ex på olika sätt ''bestraffar'' kvinnor som gör ''fel'' val så blir det en form av tvång.
Citera
2012-12-08, 12:24
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Varför har vi 172 sidor om ett våp till feminist?

Av alla de vänsterfolk jag träffat, däribland många feminister, de flesta rätt intelligenta personer dessutom, har tyckt att Lady Dahmer är "ett psykiskt labilt pucko som skadar feminismen mer än vad hon hjälper den".

Så jag vet inte, hon är knappast representativ för den "moderna feministen" - hon tillhör mer den filosofiskt förvirrade skaran kvinnor som varken tillför eller upplyser någon...
Citera
2012-12-08, 12:41
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekonstrueramig

Av alla de vänsterfolk jag träffat, däribland många feminister, de flesta rätt intelligenta personer dessutom, har tyckt att Lady Dahmer är "ett psykiskt labilt pucko som skadar feminismen mer än vad hon hjälper den".

har vi träffats??
Citera
2012-12-08, 12:57
Medlem
Nu har jag läst tråden och kommit till enda slutsats, ni är avundsjuka på att LD kan klara sig tillräckligt bra på att blogga och uttrycka sina åsikter så att hon tillsammans med sin man kan välja hur de vill leva sina liv.
Om ni stör er så på bloggen kan jag tipsa om att det finns andra bloggar att läsa eller varför inte en god bok?
Citera
2012-12-08, 13:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekonstrueramig

Så jag vet inte, hon är knappast representativ för den "moderna feministen" - hon tillhör mer den filosofiskt förvirrade skaran kvinnor som varken tillför eller upplyser någon...
Mycket intressant faktiskt.

1) Att ni pratar om henne när ni träffas.

2) Att alla känner till henne - (tycks följa hennes blogg).

Själv får jag erkänna att ämnet i princip aldrig kommer upp - och de få gånger det faktiskt gjort det har folk inte haft en aning om vilken blogg/person jag pratar om,, utan det har krävt en förklaring...

Så olika det kan vara
Citera
2012-12-08, 14:09
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Det som gör henne ofeministisk är hennes åsikter ja. Inte för att hon tycker annorlunda än mig utan för att hon helt enkelt har åsikter som tyder på en ganska föraktfull syn på en viss sorts kvinnor samt kvinnors sexualitet. Du kan inte vara feminist och samtidigt mena att 1. mäns åsikter om kvinnor spelar roll samt 2. att kvinnor ska göra si eller så. 3. se på kvinnor som begagnade när de haft sex med fler än en. osv osv osv.

''tvång'' och krav kan se ut på olika sätt. Om man t.ex på olika sätt ''bestraffar'' kvinnor som gör ''fel'' val så blir det en form av tvång.

Att anse att mäns åsikter om kvinnor spelar roll blir inte ojämställt om man även anser att kvinnors åsikter om män spelar roll.

Hon skriver inte att kvinnor ska (som i att de måste) göra på ett visst vis.

Hon använder inte ordet begagnad.

Varför skulle någon av de tre punkterna vara oförenlig med feminism? Det fanns nog fler än en kvinna som inte var anhängare av lössläppthet i den tidiga feminismen. När det handlade mer om rösträtt och mindre om gangbangs.

Vad för bestraffning syftar du på?
Citera
2012-12-08, 14:42
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Hon är knappast ful utan rätt så snygg. Många män med mig gillar kvinnor åt det kurvigare hållet.

Dessutom kan en kvinna vara ful och väldigt enkelt få sex om hon vill.

Jag påstod inte att hon är ful, hon har faktiskt vackra drag i ansiktet och skulle hon gå ner till en normal vikt så skulle hon se bra ut. Du har rätt i att även fula kvinnor får ligga (nästan alla får ligga btw, är väl någon procent som står utan och då är det för att personen har för höga krav) men är det inte så att kvinnan får ta initiativet då? Eller så kanske hennes standard inte matchar de eventuella männen som raggar på henne (dvs andra tjockisar ).
Citera
2012-12-08, 17:04
Medlem
Citat:

Hon är väll inte föraktfull? Isåfall är ju du lika föraktfull mot henne right? Du verkar ju inte gilla hennes sätt att leva. Varför skulle inte en feminist kunna se ner på vissa kvinnor? Kan man inte vara feminist utan att anse att mäns åsikter spelar roll? Om det är så varför vill du ens ha en man? Du blir ju duktigt ägd av henne, du är inte heller någon "riktig" feminist. En uppmärksamhet-hora bara, du vet inte ett skit om feminism, politik öht, en barnunge bara. http://www.newsmill.se/artikel/2012/...eri-utan-grund Där en kvinna som är feminist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in