2012-11-26, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Håller med dig. Gillar inte hennes inställning här.

en abort, tre aborter, tio aborter. vad är skillnaden? Blir liven mer värdefulla i takt med antal? Antingen så kommer vi överrens om att det inte är liv på samma sätt som en levande människa och då är ingreppet inte mindre ok en en rotfyllning eller så kommer vi överrens om att det är ett liv på samma sätt som en människa och då är en abort lika fel som tio. Slarvigt? Kanske. En del slarvar med tänderna också och får göra ganska omfattande ingrepp i munnen.
Vad i resonemanget är fel menar du? På vilket sätt skulle foster fem eller tio betinga ett högre värde än foster ett och två osv ..?
Citera
2012-11-26, 21:47
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad i resonemanget är fel menar du? På vilket sätt skulle foster fem eller tio betinga ett högre värde än foster ett och två osv ..?

För det första så kan det ju ses som ett hån mot alla dem som inte kan få barn. Sen är ju abort ett ingrepp. Varje gång som man gör abort så tar man ju en risk.
Citera
2012-11-26, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jo, är kanske bra för en fungerande helhet. Imbillar mig dock, att vissa skillnader kan vara bra att inse, istället för att bara utgå ifrån sig själv hela tiden.

Detta är verkligen en kommentar som dryper av humor givet att den är skriven av någon som totalt saknar förmåga att förstå att inte alla fungera som honom själv och att han dessutom uttalar sig om hur kvinnor fungerar.

Stor humor.
Citera
2012-11-26, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
För det första så kan det ju ses som ett hån mot alla dem som inte kan få barn. Sen är ju abort ett ingrepp. Varje gång som man gör abort så tar man ju en risk.
Det kan ju ses som ett hån mot de som inte kan få barn varje gång ett barn föds också ... så det där var ju något av en bottenkommentar faktiskt.
Det finns väl ingen som bryr sig om vad tusan grannar känner inför ens egen familjeplanering ... eller skaffar du barn för att inte grannen skall bli ledsen?

Riskerna man utsätter sig för - utsätter man sig själv för -- det är alltså ett val som man äger rätt att göra.
Citera
2012-11-26, 21:56
Medlem
FJLGs avatar
Folk som gör abort efter abort borde sterilisera sig istället.
Citera
2012-11-27, 01:27
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Som jag vill minnas var det inte specifikt feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Så var aldrig fallet. Du minns helt enkelt fel.

För er som har glömt Bara Bröst:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Bara bröst är ett feministiskt nätverk som bildades i Malmö oktober 2007 vars devis lyder: "Vårt mål är att väcka debatt om de oskrivna sociala och kulturella regler som sexualiserar och diskriminerar kvinnokroppen."

För att läsa antifeministernas reaktioner hänvisar jag er till FB-trådarna om ämnet:

https://www.flashback.org/t1807473
https://www.flashback.org/t547480
Citera
2012-11-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Lite vänlighet och sedan är de efter en, trots att man klart och tydligt berättar att man inte är intresserad. Jag har svårt att hitta på något scenario och berätta en rl-historia på ett forum känns lite fjantigt i det här sammanhanget.

Ok, skrev hypotetiskt av den anledningen. Med tanke på feministens förmåga att dra alla över en kamm, kan jag tänka mig att du talar om en dammsugeförsäljare.
Kan ju vara precis vad som helst. Män är knappast emuna mot förälskelse. Kan också vara någon som fixerat ett sexuellt intresse, där en vag framtida möjlighet kan räcka. Kan vara någon som har sociala problem och stort behov av att prata. Vad vet jag? Att ta fram en sådan observation i den här diskussionen, är fjantigt om något.

Män kan vara efterhägsna! Ja visst!

och???
Citera
2012-11-27, 08:54
Medlem
Citat:

Fast det är ju så olika från person till person. Alla kvinnor fungerar inte på samma sätt och alla män fungerar inte på samma sätt. Jag brukar göra så att jag lär känna personen ifråga istället för att fokusera på generella skillnader på män och kvinnor.

Att inte blunda för generella skillnader betyder inte att man måste fokusera på dem. Se det som att starta 20 meter före alla andra i ett 100-meterslopp, eller se det som att du redan har börjat ställa in skärpan på en kikare. Du är givetvis inte färdig och du vet inte åt vilket håll du skall vrida för att finjustera.

Att träna den normala feminsten till att bedöma på person-nivå, är som att lära ut D innan hon har lärt sig ABC, men visst, det är absolut person-nivå som man vill komma till. Annars kommer man inte i mål.
Senast redigerad av ManManne 2012-11-27 kl. 09:00.
Citera
2012-11-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta är verkligen en kommentar som dryper av humor givet att den är skriven av någon som totalt saknar förmåga att förstå att inte alla fungera som honom själv och att han dessutom uttalar sig om hur kvinnor fungerar.

Stor humor.

Haha.

Jag ogillar skapt att uttala mig om hur kvinnor är. Därför jag hellre koncentrerar mig på hur de i alla fall med säkerhet INTE är, dvs som jag är personligen. Innebär heller inte att andra män måste vara som jag. De flesta jag känner är inte som jag, men jag har dock träffat några som fungerar mycket lika. Det är du som i vanlig ordning tänker fel, men roa dig gärna.
Senast redigerad av ManManne 2012-11-27 kl. 09:21.
Citera
2012-11-27, 10:24
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ok, skrev hypotetiskt av den anledningen. Med tanke på feministens förmåga att dra alla över en kamm, kan jag tänka mig att du talar om en dammsugeförsäljare.
Kan ju vara precis vad som helst. Män är knappast emuna mot förälskelse. Kan också vara någon som fixerat ett sexuellt intresse, där en vag framtida möjlighet kan räcka. Kan vara någon som har sociala problem och stort behov av att prata. Vad vet jag? Att ta fram en sådan observation i den här diskussionen, är fjantigt om något.

Män kan vara efterhägsna! Ja visst!

och???

Det verkade som om du målade upp en bild av att det oftast är kvinnor som är efterhängsna och söker ett förhållande medan män ofta bara vill leka av sig. Men jag var inte säker, därav "rätta mig om jag har fel". Det var inget konstigare än så
Citera
2012-11-27, 10:27
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Att träna den normala feminsten till att bedöma på person-nivå, är som att lära ut D innan hon har lärt sig ABC

Precis som med den "normala" mansgrisen.
Citera
2012-11-27, 10:36
Medlem
Citat:
Det verkade som om du målade upp en bild av att det oftast är kvinnor som är efterhängsna och söker ett förhållande medan män ofta bara vill leka av sig. Men jag var inte säker, därav "rätta mig om jag har fel". Det var inget konstigare än så

Ja, helt rätt. Före och efter sex är som ombytta roller. Före sex krävs en del av mannen. Efter sex klänger kvinnan som ett plåster. Inte alltid, men ett tydligt mönster, och du vill motsäga det med en dammsugsförsäljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in