• 12 360 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 567 668 inlägg
2012-02-27, 21:16
Medlem
skumrasks avatar
Jag vet att det varit aktuellt tidigare år, men nu har det spridit sig till Göteborg. I söndags genomförde en aktionsgrupp en manifestation på Valhallabadet i Göteborg:
Citat:
"När tjejerna var på väg ut mötte de en badvakt som lät dem veta att ”Valhallabadet är inget nakenbad!”, att det ”faktiskt finns barn här!” samt som svar på frågan varför man särbehandlade kvinnor och män i sina regler att ”män är inte nakna, de har inga bröst”. En läkare på UMO kunde senare bekräfta att jo, män har visst bröst. Hur som helst skulle nu förbudsskyltar återuppsättas och sedan hade badvakten inte hade lust att ta den korta diskussionen mer utan hänvisades till kommunen. Tjejerna upplystes att om de inte redan hade varit på väg ut så hade de blivit utkastade."

Hela diskussionen, med orientering:
http://www.goteborgnonstop.se/2012/0...rdel-i-badhus/

Vad tycker ni om det här? Personligen tycker jag att de har helt rätt, kör på. Löjligt med bikinitvång.
Gruppen verkar ju inte helt humorbefriade heller vilket är ett undantag i Feminist-jämställdhetssammanhang.
Citera
2012-02-27, 21:22
Medlem
ganglere2s avatar
Mycket bra gjort. Starkt också.
En viss kontrast till något jag hörde för en tid sedan. En bekants barn hade varit till badhuset. Somalier var där och badade fullt påklädda. När jag var barn fick man inte ens gå in i badavdelningen med kläder på. Vi måste tydligen anpassa oss till invällarna.
Citera
2012-02-27, 21:25
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Haha, kom inte och klaga sedan när sperma flyter omkring i bassängerna! Tänk på detta kvinnor; om ni avsexualiserar er så förlorar ni all er sexuella makt. Är ni verkligen villiga att offra det? Då får ni börja kämpa för brödfödan, precis som vi andra.
Citera
2012-02-27, 21:28
Medlem
SciOques avatar
Ett bra initiativ. Jag stödjer det.
Citera
2012-02-27, 21:30
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Med tanke på hur mycket niggrar som frotterar på badhus så kan det här komma att bli en mycket intressant utveckling. Barbröstade svenskor, hucklekärringar, skäggbarn och orchpappor - alla i samma pool. Hörde jag "våldtäkt"?
Citera
2012-02-27, 21:32
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Haha, kom inte och klaga sedan när sperma flyter omkring i bassängerna! Tänk på detta kvinnor; om ni avsexualiserar er så förlorar ni all er sexuella makt. Är ni verkligen villiga att offra det? Då får ni börja kämpa för brödfödan, precis som vi andra.

Menar du att du skulle spontanejakulera vid åsynen av en kvinnlig bröstvårta kontra om den skyls av en minimal tyglapp?

Och tanken är ju inte att avsexualisera bröst, utan att inte tvinga någon att bära en överdel på grund av kön. Fair enough.

Tror iofs ganska få kommer simma topless om förbudet försvann, men vill de så fine. Allt annat är hyckleri.
Citera
2012-02-27, 21:32
Medlem
birgerburgers avatar
Det skulle aldrig falla mig in att stödja fula lesbiska radikalfeminister! Bunta ihop dem och slå ihjäl dem!
Citera
2012-02-27, 21:33
Medlem
Citat:
Löjligt! I Sydeuropa springer var och varann kvinnan runt utan bikini på stranden. Tror du männen där sitter och spelar skinnbanjo i vattenbrynet? Herregud, det är bra ett par bröst...
Citera
2012-02-27, 21:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Menar du att du skulle spontanejakulera vid åsynen av en kvinnlig bröstvårta kontra om den skyls av en minimal tyglapp?

Och tanken är ju inte att avsexualisera bröst, utan att inte tvinga någon att bära en överdel på grund av kön. Fair enough.

Tror iofs ganska få kommer simma topless om förbudet försvann, men vill de så fine. Allt annat är hyckleri.
Nej, det är inte hyckleri, för om du inte har märkt det, så är män och kvinnor olika. Är det också hyckleri att man får hålla hundar i fångenskap, men inte människor?
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-Omega
Med tanke på hur mycket niggrar som frotterar på badhus så kan det här komma att bli en mycket intressant utveckling. Barbröstade svenskor, hucklekärringar, skäggbarn och orchpappor - alla i samma pool. Hörde jag "våldtäkt"?
Håller med. Hur länge kan Abdullah och hans små vänner hålla kåtheten i styr mån tro?
Citera
2012-02-27, 21:41
Medlem
"Det finns faktiskt barn här"? Jag må vara felaktigt underrättad, men brukar inte barn amma från kvinnors bröst? Hur skulle då ett barn kunna skadas av att se kvinnobröst?
Citera
2012-02-27, 21:45
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Nej, det är inte hyckleri, för om du inte har märkt det, så är män och kvinnor olika. Är det också hyckleri att man får hålla hundar i fångenskap, men inte människor?

Män och kvinnor ser biologiskt olika ut men det är inte mäns eventuella preferenser eller icke preferenser som skall sätta reglerna för hur kvinnor skall vara klädda. Ej heller en löjlig regel.

Jag tycker det är värre med en smällfet gubbe med bitchtits än ett kvinnobröst.
Senast redigerad av skumrask 2012-02-27 kl. 21:54.
Citera
2012-02-27, 21:48
Medlem
Citat:
Då får ni börja kämpa för brödfödan, precis som vi andra.

Att kalla ditt socialbidrag för en kamp för brödfödan är väl lite väl patetiskt?
Citera