2011-07-29, 12:48
Bannlyst
Skriv ett Pm så kan jag skicka manifestet
Citera
2011-07-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactiive
Hittade ett märke där det står england..

http://www.google.se/imgres?q=anders...w=1366&bih=624

Så texten är
Aha. Han backar alltså upp sin story om att vara Nr 8 med hjälp av den lilla etiketten.

Som om en seriös 'motståndsrörelse' bestående av intelligentia någonsin skulle trycka upp såna här märken.
Citera
2011-07-29, 13:24
Medlem
tweekwalles avatar
"Han har varit medlem på flera "extrema" svenska sidor." Är han medlem på flashback?
Citera
2011-07-29, 13:29
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweekwalle
"Han har varit medlem på flera "extrema" svenska sidor." Är han medlem på flashback?

Högst troligt.
Citera
2011-07-29, 14:12
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Avslutningsvis har jag inte heller mycket till övers för feminism. Det är också en konspirerande konstruktion med akademiska anor, och med jämställdhetsivrare som stavas nuckor och flator utan skuggan av en chans att få sitt lystmäte - alternativt kobenta halvbögar intrasslade i genusteori.

Endast det partiet i din tirad var träffande och faktiskt lite utbildande, för jag har mycket riktigt intagit en kritisk ståndpunkt till radikalfeminismens män - och kvinnor.
Men nu har vi något som kallas offtopic på FB och därför ska vi hålla oss till det intressanta fallet Anders Behring-Breivk, och det inses lätt att inte vilka hönshjärnor som helst kan få ut någon relevans ur hans aforismer och metaforer.

Det vi dock begriper är att han behöver judarnas ekonomiska stöd i sitt korståg för Europa, och därför inte - intelligent nog - gör sig till fiende med så monetärt starka aktörer. Resten förefaller ganska elementärt och föga intrikat för den empiriskt lärde analytikern.
Citera
2011-07-29, 14:16
Bannlyst
Efter att ha surfat runt lite tycker jag man kan konstatera att den vitryska underrättelsetjänsten inte är att leka med. Detta oavsett ifall de är inblandade eller inte. Jag är för tillfället väldigt glad över att vi har signalspaning och sånt i sverige.

Så, nu tar jag en paus ifrån hobbyspanandet.
Citera
2011-07-29, 15:26
Medlem
Guardian Angels avatar
ABB kan ha srivit och tolkat saker hur han vill men det som inte är sant kommer att komma fram. Nu går hans polare ut och tar avstånd;

De två växte upp i Smestad tillsammans och umgicks under barndomen och sporadiskt under ungdomsåren.
– Jag träffade honom några år efter det och vi startade en firma ihop. Så jag har suttit på ett kontor tillsammans med honom i ett år, säger han.
De sålde reklambyrån 2001 och Behring Breivik startade eget.
– Vi har inte haft kontakt de fyra-fem senaste åren. Jag har intrycket av att han låste in sig och inte svarade på meddelanden från vänner. Jag försökte ta reda på vad han höll på med, men fick aldrig svar, fortsätter tidigare barndomsvännen och kollegan.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2512984/barndomsvannen-hangs-ut-i-manifestet
Citera
2011-07-29, 15:27
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterDevil
BTW
Någon som vet om hans dagbok finns att ladda hem någon stans?

Dagboken är en del av manifestet.
Citera
2011-07-29, 15:39
Bannlyst
Tillbaka igen.

Vi får hoppas att detta vitrysslandsspår tar ordentlig fart.

Förövrigt så är det mest indiska tidningar som rapporterat om det vitryska spåret hittills. Vid närmare eftertanke så är det förklarligt med de religiösa motsättningar som finns i Indien. Breivik skriver tydligen beundrande om hindunationalister och det tänder lätt till där borta.
Senast redigerad av Andemening 2011-07-29 kl. 15:42.
Citera
2011-07-29, 15:48
Bannlyst
GP skriver nu om det:

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.686861-breivik-kan-ha-tranat-i-vitryssland

Citat:
Jag är väldigt stolt över mitt vikingaarv. Mina stamfäder vikingarna var kända som sin tids mest ondskefulla och brutala krigare och plundrade betydligt mer utvecklade kulturer

Detta står tydligen i manifestet enligt GP. Han verkar verkligen jättekristen.

Jag kan ärligt talat inte komma på någon skillnad mellan hans resonemang och en islamists. Det går inte riktigt att förstå varför han är så irriterad på muslimer med ovanstående citat i åtanke.
Senast redigerad av Andemening 2011-07-29 kl. 16:01.
Citera
2011-07-29, 16:23
Bannlyst
För den som är intresserad av vitryssland så tycks det som om det pågår eller smärre internetkrig där. Tydligen skulle det för tillfället vara extra spänt läge. Men det är en hel del man inte förstår i denna artikel:

http://www.indexoncensorship.org/2011/07/belarus-protesters-rally-on-the-web/

Lukashenko verkar normalt använda sig av desinformation för att desarmera uppror. Möjligheten finns att det är så även nu men jag tror att kopplingen ABB Vitryssland finns trots det.
Citera
2011-07-29, 16:31
Medlem
Soterns avatar
Har väldigt svårt att tänka mig att mördar-anders skulle fått hjälp av Vitryssland. Den strängt kommunistiska diktaturen borde inte attrahera en ultrakonservativ.
Fast ibland går ju ytterligheterna i varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in