2011-07-24, 19:52
Medlem
Steff83s avatar
ABB hyste tydligen extremt kraftigt agg mot Mona Sahlin...Skulle inte hon besöka Utöya, eller hur var det?
Citera
2011-07-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Exakt så är det, en vän till mig försökte införskaffa både ammoniumnitrat och salpeter för några hemkokta nyårsbomber förra året men nekades köpa. Har vart så sen 2004 om jag minns rätt.
Enligt NRK får inte privatpersoner köpa konstgödsel med ett nitratvärde över 16%.
Citera
2011-07-24, 19:54
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
ABB hyste tydligen extremt kraftigt agg mot Mona Sahlin...Skulle inte hon besöka Utöya, eller hur var det?
Han delar många åsikter med många på FB.
Citera
2011-07-24, 19:55
Avslutad
Hur vinklar media detta? tar dom honom som en nazist? rasist? många säger olika vilket är det och vad står han för?

Har inte hunnit läsa allt ännu.

Mvh
Citera
2011-07-24, 20:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv-cool-kille
Chansen är enligt mig stor att han fått hjälp. Kontakterna från utlandet är svåra att nå och det är inte bara sådär svart på vitt som han skriver. Dessutom finns det inga bevis angående hans ekonomi vilket gör det möjligt att han haft en sponsor som även hjälpt till med vapen, planering och ekonomi. Mycket troligt att Mossad har hjälpt honom. Jag tippar på det. Jag menar sionister är idag överlyckliga, de mördar gärna och torterar allt för projektet israels skull. "De ville till Gaza men Gaza kom till dem" "fantastik känsla" osv så skrivs det bl a på sionistiska forum. Kolla min signatur för mer info.

Mossad inblandade? Stor chans faktiskt

Mossad är inte detsamma som vad några dårar på nätet skriver.

Gemensamt för reaktionerna på denna händelse är att ju knäppare folk är, desto gladare är det. Alla möjliga dårar har ju jublat.

Men om du tänker efter - på vilket sätt gagnar det här Israel? Människan ifråga är ju känd som någon form av Israelvän. Efter dådet kan folk därför säga, aha, han är en sådan... Det görs ju också på ett mycket tydligare vis med t. ex. olika politiska partier här i Norden.

Så, bara för att du också lever i en låtsasvärld måste det inte vara Mossad och sionism bakom. Vad man hade hoppats är att ett illdåd som Breiviks kanske hade kunnat få någon att stanna upp och reflektera över vad de själva håller på med, och om nyttan med att vältra sig i massa tossiga teorier.
Citera
2011-07-24, 20:04
Medlem
Deleteriouss avatar
Jimmie Åkesson sa att han hade kopplingar till extrem högern.

Take that!
Ni som påstod något annat!

Allting är väl känt om Anders nu? Kommer säkert göras någon film om dåden och honom... Vi vet alla hans vänner, motiv, vapen och allt möjligt.

Borde skrivas en sammanfattning!
Citera
2011-07-24, 20:10
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Jimmie Åkesson sa att han hade kopplingar till extrem högern.

Take that!
Ni som påstod något annat!

Allting är väl känt om Anders nu? Kommer säkert göras någon film om dåden och honom... Vi vet alla hans vänner, motiv, vapen och allt möjligt.

Borde skrivas en sammanfattning!
Man måste vara fullständigt efterbliven om man säger att Anders är något annat än extremhöger. Kulturkonservativ kristen. Kan inte bli mycket mer höger.
Citera
2011-07-24, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Mossad är inte detsamma som vad några dårar på nätet skriver.

Gemensamt för reaktionerna på denna händelse är att ju knäppare folk är, desto gladare är det. Alla möjliga dårar har ju jublat.

Men om du tänker efter - på vilket sätt gagnar det här Israel? Människan ifråga är ju känd som någon form av Israelvän. Efter dådet kan folk därför säga, aha, han är en sådan... Det görs ju också på ett mycket tydligare vis med t. ex. olika politiska partier här i Norden.

Så, bara för att du också lever i en låtsasvärld måste det inte vara Mossad och sionism bakom. Vad man hade hoppats är att ett illdåd som Breiviks kanske hade kunnat få någon att stanna upp och reflektera över vad de själva håller på med, och om nyttan med att vältra sig i massa tossiga teorier.

Jag presentera en teori som inte behöver stämma. Det faller mig dock naturligt att ifrågesätta att han klarat av allt detta själv, jag köper det inte! Dessutom så säger det mycket om en ideologi när folket jublar över döda barn. Det avslöjar mycket om sionismen. Kombinerat med att han var en sionistälskare gör det hela glasklart. Blir allt mer tydligt vad vi har att göra med här och i framtiden. Dags att ta en fajt och visa vilken människosyn vi vill ha här.

Vad israel tjänar på det? Kan vara en hämnd såklart. Norge har ju delvis bojkottat exporten av olja till israel: resultat oljedepartementet bombad. Ungdomslägret var starkt pro-palestinskt: resultat massakrerade ungdomar

Jadu, det säger mycket. Och det är fortfarande möjligt att dessa utlandskontakter han haft kontakt med har varit Mossad agenter. Detta är ett stort terrordåd och jag TVIVLAR STARKT på att han varit 100% ensam.
Senast redigerad av Halv-cool-kille 2011-07-24 kl. 20:14.
Citera
2011-07-24, 20:12
Medlem
Jonny.rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr1337
Detta var väl en missuppfattning som spreds i början innan folk kollat igenom hans manifest ?
I hans manifest står det ju klart och tydligt att frimurarorganisationen pccts var hypotetisk och påhittad. I manifestet står ju t.o.m vilken fabrik han lade beställningen till för egna märken till frimurarkläderna som ni säkert sett bilder på o.s.v.
Man kan väl typ säga att han skapade pccts.

Jag kollade i matrikel och namnet stod med innan jag skrev, om frimurarna suddar och ändrar efter att en medlem utfört en krminell handling så kan man undra. Jag har även funderingar på de två bröder som går i god för en person som har sådana ultra höger inställning, men det kan vara så att han passade som frimurare.
Citera
2011-07-24, 20:14
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Du kan tycka det. Men detta är en ganska stor politisk rörelse som bland annat är representerad i sveriges rikdsdag. Se till exempel Kenneth Ekeroth eller vad han heter. Så visst fan går det.
Du har inte läst något som jag har skrivit om detta ämne innan va? Du vet inte vad kulturmarxismen innebär ellerhur? Vilka som ligger bakom och vilka som är drivande? Varför ödslar jag min tid på dig?

Citat:
Men visst är det logiskt utefter den egna politiska ideologin. Han slog helt enkelt till mot fienden, "landsförädarna".
Landsförädarnas ideologi grundar sig i kulturmarxismen som är sionistisk och grundat av judar. Anders påstår sig vara extremt sionistisk. Var fan är logiken?
Citera
2011-07-24, 20:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Det är samma retorik som används av människor i hela denna rörelse. Även sverigedemokrater.
Nej. Det finns olika falanger vad gäller detta. Du drar väl inte för att ta ett exempel sverigedemokrater och nazister över samma kam? Och vilken grupp Anders tillhör är väl oklart med tanke på att han, beroende på vad man läser, kan tillhöra båda. Därför verkar han som sagt virrig.
Citat:
Det är samma världsbild av att media och regeringen styrs av "pk kommunister" och liknande.
Just detta delas nog av samtliga invandringskritiska ja. Vad som ligger bakom är dock en annan femma.

Citat:
Okej. Sidan på facebook var öppen för alla men har varit borttagen. Det var här han skrivit om churchill m.m. men han kanske har skrivit på fler ställen. Antagligen hör det ju samman med hans förkärlek för israel då Churchill är en av de drivande bakom israels skapande.
Precis, han är isåfall en förvirrad person precis som många inom SD är.

Citat:
Churchill själv var ju djupts rasistisk.
Precis och ändå skriver Anders att han är antirasist. Hallå ska vi klubba virrig nu eller?

Citat:
Det stämmer helt enkelt väl överens med en högerextrem islamofobisk sionistisk inställning.
Sionismen är grunden och den drivande kraften för allt liberalt och politiskt korrekt i världen som sakta med säkert förstör västvärlden. Detta går liksom inte så bra ihop med högerextremism.
Citera
2011-07-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdrottsGurun
Med tanke på att hans verk är över 1500 sidor långt så måste Jag få ställa ett par frågor som jag inte hoppas är off-topic. (sorry mod isåfall)

1)Vad har hans sysselsättning på dagarna varit de senaste åren?? Planera vansinnesdåd eller har han haft något jobb som täckmantel?

2)317 000 Euro beräknas vansinnesdådet ha kostat? Hur är detta möjligt??? Det låter enormt mycket.
Har han blivit förhörd idag?

3)Hur kommer det sej att han köpte en lada så tätt inpå innan han utförde vansinnes-dådet? Med tanke på att han planerat detta i många år borde han väl köpt ladan för länge sedan? Var det för att få laborera ifred?

Tack
Bläddra i manifestet så får du svar:

1) Han har lagt ner ca nio år på dessa gruvliga attentat, vilket inte kan förstås på annat sätt än en extrem beslutsamhet.
2) Utgifterna var en sak, den andra saken var uteblivna inkomster under tre år som han räknade in i kostnaderna.
3) Han redogör noga för fem delfaser i framställningen av bomben, alla fasr kanske inte behövde just den avskildheten, men för att få behörighet köpa in stora mängder konstgödsel behövdes dels papper på verksamhet; grannarna uttalade sig idag på NRK och åtminstone i efterhand tycker de att det var märkligt att han inte gödslade marken... Hade han haft sin gård längre hade kanske misstankarna vuxit sig stora och risken för avslöjande stigit markant.

Beslutsamheten, framförhållningen, alla överväganden, blandningen mellan ideologi och krass pragmatism, en fullständigt genomgripande kontroll av före, under och efter dåden, med video och manifest toppar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in