Ehh, jag har vart där, bara för att undersöka hur de importerade varjagsfurstarna från Roslagen, Rurik och hans bröder, grundade Kiev och fler säten... Om man är intresserad av historia finns det kanaler. frågan är om ABB var intresserad?
Har också vänner som åkt dit av andra skäl... Inte politiska alltså.
Han hade säkert ett vikingaintresse men det var i och för sig inte norska vikingar som åkte österut.
De finns säkert kvar nu, men kanske ändrat mål eller prioriteringar.
(Från antikommunism till ?? vad?).
Denna liksom frimurarna verkar välja mäktiga medlemmar. (inom näringsliv, politik, media mm).
De på länken är till stor del skapat av Amerikanare och vill troligen bara ha med riktiga antikommunister.
(I början en del som varit SS-nazister).
Jag tror det var Gunnar Adler Calsson som skrev (i DN?) att det kan räcka med 100 st för att styra hela Sverige. (På lämpliga poster).
OBS: Jag ser ingen säker koppling mellan dessa och ABB.
Bara att italienska celler funnits i en frimurarloge.
(Jag tror det var en mindre grupp i Belgen, som skapade en vapen-gömma med Maoist-bilder mm, mördade några i ett varuhus. Syftet var att skrämma upp folk till antikommunism. (Djävuls list, det är ingen falsk konspirations-teori))
Källa: nån BBC-dokumentär? i TV4 efter kalla kriget. Namn nått på "hemliga nätverket"?)
OBS både detta och KGB-spåret är säkert ännu obevisade konspirations-teorier.
Men han kanske haft nån kontakt, fått vapen-träning mm nånstans.
Men kanske utfört allt på egen hand, efter egna beslut.
Han har säkerligen inte utfört en order.
Om psykologi:
En proff. i psykiatri mm kan nog en massa inom sitt område, och ibland hjälpa poliser.
Men de kan vara helt okunniga om t.ex. analysbegreppet Urfascism.
En psyk-analys kan nog leta fram psykiska rubbningar hos nästan alla människor.
Varför:
95% definieras som normalt.
Sannolikheten för att vara normal på alla 100 oberoende faktorer är =(0.95)¹⁰⁰ (Upphöjt till 100)=0,0059.
Det är bara 6 på 1000 som är normala på alla 100 oberoende faktorerna.
Slutsats: Sannolikt har även ABB nån störning.
Den bästa förklaringen är kanske inte alls att han är korkad, bög, psykiskt onormal, pro-israel, anti-kultur-marxist, anti-muslim, anti-sosse, kultur-rasist (icke genetik-rasist, men någon skrev spermabank. Kanske han ville sprida sina gener via sperma-banker.)
Han säger att han var anti-nazist och anti-fascist. Vad menade han med det, han vet nog inte vad urfascist är.
ABB ligger nära Urfascismen. Jag tycker analysbegreppet Urfascism är en av de viktigaste förklaringarna.
Upprepning:
Lägg märke till hur många terrorister och även ABB passar med följande:
Alla gillar handlingskraft, men för urfascismen är handlingskraften viktigare än vetenskapligt tvivel och demokrati, därför det sätter grus i maskineriet. (enligt deras normer).
A: I am very proud of my Viking heritage. My name, Breivik, is a location name from northern Norway, and can be dated back to even before the Viking era. Behring is a pre-Christian Germanic name which is derived from Behr, the Germanic word for Bear (or“those who are protected by the bear”). Anders (Andreas) is the Scandinavian equivalent of; English: Andrew, Greek: Andreus, Italian: Andrea, Russian: Andrey. I have managed to trace the Behring side of my family tree back to around 1680 and know that the origin of the name reaches all the way back to a Teutonic German family which used the Bear in their coat of arms. There is a church in Southern Germany that carries my family’s
coat of arms (a black bear on yellow background) or the coat of arms of my ancestor,
Behr/Ber/Bear. It is likely that I am somehow related to the great Danish explorer Bering
(Bering Island, Bering strait, Bering sea) although I have been unable to trace my
lineage to his particular family branch. As the German Ber/Bear clan grew up to a
millennia ago, they added an h and eventually “ring” to establish a distinction between
the various related families. Animal names violated the principles of Christendom so
adding various endings might have been as a result of the increasing convertion to
Christianity approximately a thousand years ago.[/i]
Han sitter och gissar om sina anor från norra Norge och efternamnet Breivik han har inget som hänvisar till ett dugg men han inbillar sig att han har anor till vikingarna den patetiska nollan.
Tyskland 1680 köper jag givetvis det är en rimlig period för honom att ha kommit fram till.
Om kyrkan och hans tyska släkt låter jag vara osagt men hans fantasi är det inget fel på.
A: I am very proud of my Viking heritage. My name, Breivik, is a location name from northern Norway, and can be dated back to even before the Viking era. Behring is a pre-Christian Germanic name which is derived from Behr, the Germanic word for Bear (or“those who are protected by the bear”). Anders (Andreas) is the Scandinavian equivalent of; English: Andrew, Greek: Andreus, Italian: Andrea, Russian: Andrey. I have managed to trace the Behring side of my family tree back to around 1680 and know that the origin of the name reaches all the way back to a Teutonic German family which used the Bear in their coat of arms. There is a church in Southern Germany that carries my family’s
coat of arms (a black bear on yellow background) or the coat of arms of my ancestor,
Behr/Ber/Bear. It is likely that I am somehow related to the great Danish explorer Bering
(Bering Island, Bering strait, Bering sea) although I have been unable to trace my
lineage to his particular family branch. As the German Ber/Bear clan grew up to a
millennia ago, they added an h and eventually “ring” to establish a distinction between
the various related families. Animal names violated the principles of Christendom so
adding various endings might have been as a result of the increasing convertion to
Han sitter och gissar om sina anor från norra Norge och efternamnet Breivik han har inget som hänvisar till ett dugg men han inbillar sig att han har anor till vikingarna den patetiska nollan.
Tyskland 1680 köper jag givetvis det är en rimlig period för honom att ha kommit fram till.
Om kyrkan och hans tyska släkt låter jag vara osagt men hans fantasi är det inget fel på.
För han hade skrivit om det i så fall och det är väldigt få som klart kan säga att det är så 1000-talet eller tidigare är ju inte vem som helst som kan forska sig ner till.
En myt är att många tror sig vara från vikingarna. Dessutom så vet väl ingen riktigt vad vikingarna var för några så skulle han veta det menar du.
En så här prick hade givetvis lämnat mer upplysningar än den här drömmen han istället har.
Så fan heller han har kopplingar i faktaformat på det uttalandet.
För han hade skrivit om det i så fall och det är väldigt få som klart kan säga att det är så 1000-talet eller tidigare är ju inte vem som helst som kan forska sig ner till.
En myt är att många tror sig vara från vikingarna. Dessutom så vet väl ingen riktigt vad vikingarna var för några så skulle han veta det menar du.
En så här prick hade givetvis lämnat mer upplysningar än den här drömmen han istället har.
Så fan heller han har kopplingar i faktaformat på det uttalandet.
Jag menar ingenting, det var en fråga bara eftersom jag antog att du visste något mer om det här när du så enkelt kunde avfärda det som gissningar, inget att hetsa upp sig över.
Finns det nått tecken på rasism?
Han kanske är nån bastard med lite inavlat blod från vikingatiden.
Tycker han att han har mer värdefulla gener från Vikingatiden? relativt andra.
De flesta i norden har nog nån länk tillbaks till vikingatiden.
Christer
Senast redigerad av ChristerN 2011-07-31 kl. 23:02.
Anledning: rättelse
Han kanske är nån bastard med lite inavlat blod från vikingatiden.
Tycker han att han har mer värdefulla gener från Vikingatiden? relativt andra.
De flesta i norden har nog nån länk tillbaks till vikingatiden.
Christer
Är det Finnmark han menar så fanns det en hel del finnar, samer bland annat i det området så han önskar mer än vad han vet.
Sen är det så att han har 2 föräldrar med olika härkomst så vem fan vet vad det landar på ett ufo kanske.
Anders verkar ha en narcissistisk personlighetsstörning. Eftersom han verkade dra sig undan, planerade och bristande empati bland annat låter ju nästan som han har asperger också. Har man gjort nån utredning?
Är det Finnmark han menar så fanns det en hel del finnar, samer bland annat i det området så han önskar mer än vad han vet.
Sen är det så att han har 2 föräldrar med olika härkomst så vem fan vet vad det landar på ett ufo kanske.
Man kan också undra om han verkligen vet. Som du är inne på här så finns det ju flera Breivik. Emellertid är det inget ovanligt att folk har koll på var just familjenamnet kommer ifrån.
Jag undrar vad han menar med, "dated back to even before the Viking era"? Några källor lär inte finnas, men kanske menar han att det på platsen finns tidiga spår efter mänsklig aktivitet.
Han skulle inte ha nöjt sig med det utan ha skrivit att han var släkt med de gamble gudar
Håller med om att det är väl mycket svammel. Jag trodde nog att Sigurd Jorsalfar hade lite relevans men den där mannen verkar ju spåna hit och dit och vilsenheten verkar inte ha några gränser.
Arma sate, han kan inte ha haft det lätt i livet. En tröst för honom är att de närmsta 20 åren är utstakade.