2012-04-11, 23:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Soppa som kokas på spik blir inte speciellt mustig. Kändes som jag drabbades av en déjà vu...

Inte riktigt, uttalandet från advokaten är helt nytt:

1: Vi vet nu att Dråsa inte ens ids ringa och ännu mindre besöka Dr Brasa i häktet.
2: Då Polisen vägrar att hämta Dråsa med limousine i Hemmesta för att möta Dr Brasa på Grand Hôtel, då det passar henne har "samarbetet" med polisen brutit samman.

Visserligen visste vi på FB redan att dråsa hatar poliser, men nu har vi advokatens ord på det också.
Citera
2012-04-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Är detta ett moget beteende värdigt en läkare?

Hon verkar ha lagt ned betydligt mindre kraft på att få till ett möte med Dr Brasa.
Är det inte minst sagt anmärkningsvärt att hon inte ens ringt Dr Brasa? Vad är dråsa för fräckt litet stycke egentligen? Är hon månne redan på väg till nästa sugar daddy? Om så är fallet får vi utgå från att det är en man som umgås med avancerdade mediala varumärkessjälvmordsplaner.

Självklart är detta beteende inte värdigt en vuxen människa. Men samtidigt ser vi bra exempelv på varför DrÅsa och DrBrasa har fallit för varandra: de passar bra ihop

Sen kan man ju verkligen fundera på varför hon inte tycks vilja träffa Brasan utan lägger skulden om detta på polisen. Kanske trevligare att tillbringa myskvällar med en annan finansiär framför brasan hemma än ta emot order av Brasan på häktet?
Citera
2012-04-12, 00:33
Medlem
SuperTeflons avatar
Någon mer än jag som irriterar sig på Aftonbladets inställsamma ton i sin artikel där man stryker Dråsa medhårs för att lossa hennes tunga?

Rubriken:
Citat:
Dr Åsa får inte träffa sambon
Är direkt felaktig. Dråsa vägrar att samarbeta med polisen är sanningen. Hon får om hon vill, men hon vill inte träffa eller ringa Dr Brasa.

Man vänder också fokus på Dråsas anmälan och får det att låta som om det handlar om hennes vilja att få möta sin sambo och hur detta förnekas henne. (Fast inget i artikeln utom rubriken stödjer att hon inte får möta sambon.)

Som alla vi här på FB konstaterat handlar anmälan till absolut största delen om i sammanhanget löjligt triviala ägodelar. Faktum att hon inte träffat sin sambo nämns i en parentes först i slutet på andra stycket. Sedan går hon på om sina privata saker och återkommer först i slutet om hur polisens bemötande inte möjliggjort kontakt med sambon lite oklart hur. Om man beaktar att kameraladdaren beskrivs i anmälan ner till modellnumret är det anmärkningsvärt att hon inte utvecklar hur polisens agerande lett till att hon inte fått ringa eller besöka honom.

Alla som läst anmälan vet att den vita dongen är viktigare för Dråsa än att träffa sitt enda barns far.
Citera
2012-04-12, 00:52
Medlem
Är det inte bara så att Dr Åsa vill spela offer?
Citera
2012-04-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleSchewen
Är det inte bara så att Dr Åsa vill spela offer?

Nej, hon vill dokumentera sitt barns utveckling. Hon har inte råd att köpa ny utrustning... Jag skrev för länge sedan att min kännedom om Åsa ger vid handen att hon har svårt att ta råd och är sig själv nog. Mitt intryck var även att hon inte var särdeles intelligent. Det intrycket står sig. Hade hon lyssnat på polisen och fattat vad som gäller, hade hon redan träffat sin särbo (?). Det tycks som om prioriteringen är något annorlunda, det är antagligen slut mellan paret redan?

Hon är fly förbannad på ML. Han har 1. förstört hennes varumärke 2. blåst henne på drömhuset 3. gjort det omöjligt att tekniskt dokumentera dotterns utveckling.

Både Åsa och ML är rationella. Ingen agerar känslomässigt? Eller?
Min teori är att det är ganska precis tvärtom här. Branden är en känslomässig urladdning, rena haveriet. Resten är också känslokaos. Inga rationella spår så långt ögat når.
Senast redigerad av hammocken 2012-04-12 kl. 01:41.
Citera
2012-04-12, 01:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När sambon greps beslagtog polisen flera av Åsas ¬saker.
”Saker….som är oerhört viktiga för mig” – skriver DrÅsa.

De flesta av oss läsare skulle vara benägna att tro på henne ifall det handlade om föreläsningsmaterial som verkligen är ”personligt” och möjligtvis skulle betyda att en stor arbetsinsats har gått förlorad ifall hon inte kommer åt materialet i tid.

Men DrÅsa pratar om en kameraladdare.. och hur ”oerhört viktigt” det är att hon kan ”dokumentera” dottern och att det absolut inte går utan just DEN kameraladdaren..

Och just där tappade hon all trovärdighet.
Nu snackar vi inte om vilken laddare som helst!! Nu snackar vi Dråsas personliga laddare och dong å sånt. Alltså hon är ju doktor och är väl insatt i att hon kan komma att uppleva denna fruktansvärda behandling av polisen som mycket kränkande och få bestående traumatiska besvär.
Håna inte Dråsa på detta sättet, det bevisar bara att du aldrig har upplevt en genuin och äkta separationsångest när din dong och du brutalt har blivit åtskilda
Citera
2012-04-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Nej, hon vill dokumentera sitt barns utveckling. Hon har inte råd att köpa ny utrustning... Jag skrev för länge sedan att min kännedom om Åsa ger vid handen att hon har svårt att ta råd och är sig själv nog. Mitt intryck var även att hon inte var särdeles intelligent. Det intrycket står sig. Hade hon lyssnat på polisen och fattat vad som gäller, hade hon redan träffat sin särbo (?). Det tycks som om prioriteringen är något annorlunda, det är antagligen slut mellan paret redan?
Min tro är att Dråsa inte har för avsikt att fortsätta förhållandet. Hon har helt enkelt ingen lust att träffa Dr Brasa mer, men har heller ingen lust att berätta det för honom. Enklare då att påstå att hon själv visst skulle komma om hon bara fick. Tidigare har hon twittrat att "nu väljer livet åt mig". Nu "väljer polisen åt henne" med en lätt travesti. Vad som än händer så är det aldrig Dr Åsa som har gjort nåt. Bekvämt!
Citera
2012-04-12, 02:26
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itahy
Min tro är att Dråsa inte har för avsikt att fortsätta förhållandet. Hon har helt enkelt ingen lust att träffa Dr Brasa mer, men har heller ingen lust att berätta det för honom. Enklare då att påstå att hon själv visst skulle komma om hon bara fick. Tidigare har hon twittrat att "nu väljer livet åt mig". Nu "väljer polisen åt henne" med en lätt travesti. Vad som än händer så är det aldrig Dr Åsa som har gjort nåt. Bekvämt!

Dråsa har tagit 40-50 bilder på L varje dag sedan hon föddes. Samtidigt har hon varit varumärke, hundägare, mammaledig, företagsledare, bloggare, debattör samt förenat detta med ett maniskt twittrande. Kanske det helt enkelt inte finns någon tid över till något så oviktigt som en far till L?

Det är lätt att vara en dålig mor, men det är svårt att erkänna det, eller hur Åsa?
Citera
2012-04-12, 03:44
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Såja, där kom den.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14657586.ab
Det här påminner om anmälan mot dr åsna angående att hon lät sin kalvstora hund springa fritt i Nacka friluftsreservat. Nu råkar jag veta att Nacka´s finest innehåller osedvanligt många tjuvar och tölpar men det ändrar inte det faktum att om man skall höras upplysningsvis och få saken ur världen så får man snällt inställa sig på Jakobsdalsvägen 1 enligt överenskommelse.
Det tyckte inte dr åsna.
Senast redigerad av gersman 2012-04-12 kl. 03:50.
Citera
2012-04-12, 03:55
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hur menar du att domstolarna i Sverige är politiska och hur skulle det kunna hjälpa ML?
Vänd på saken. Hur kan en domstol vara opolitisk när nämndemännen är politiskt tillsatta? Luktar lite DDR enligt min spräckta näsa.
Citera
2012-04-12, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken

Hon är fly förbannad på ML. Han har 1. förstört hennes varumärke 2. blåst henne på drömhuset 3. gjort det omöjligt att tekniskt dokumentera dotterns utveckling.

Både Åsa och ML är rationella. Ingen agerar känslomässigt? Eller?
Min teori är att det är ganska precis tvärtom här. Branden är en känslomässig urladdning, rena haveriet. Resten är också känslokaos. Inga rationella spår så långt ögat når.

Det är slut mellan de båda doktorerna det tror ja med. Men inte av den tidigare anledningen då jag trodde Dråsa skulle göra slut pga hon var oskyldig. Dråsa gör slut för att ML tvingar henne i landsflykt med sitt tilltag. Dråsa godkände mycket väl eldandet av huset MEN Dråsa visste inte att de skulle åka dit så snabbt pga att dråsa ej kände till bilen i Umeå och en hel del annat som ML har i sitt bagage ......
Citera
2012-04-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itahy

Hon vill inte berätta det för honom pga av att han då skulle riskera att "bryta ihop" och ge Polisen det erkännande som de vill ha. Har ML inte längre att förlora kan han lika gärna kasta in handduken. Där ML sitter nu vet han inte att han i princip redan förlorat allt. Ju mer han får träffa Dråsa desto mer varse blir han. Knepig sits för Dråsa: Hur dumpar man sin oduglige medbrottsling/make utan att åka dit själv? Där har ni Dråsa handlingsförlämning/irrationella beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in