2012-04-11, 11:37
Medlem
Har någon läst dages Aftonbladet: "Därför får DrÅsa inte träffa sin sambo"?

Jag har inte tidningen men kan gå och köpa den "på allmän begäran" ifall det behövs
Citera
2012-04-11, 12:29
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken16
Kvarstår är det faktum att sanctissimus publicerat ett icke ankomststämplat dokument i tråden.

större märkligheter må ha skett under flashbacks långa historia

Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
ska man kanske inte gräva i.

kan inte utelslutas att det behövs en Åkerman EC 230 B, därav har du en poäng...
Citera
2012-04-11, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag har inte tidningen men kan gå och köpa den "på allmän begäran" ifall det behövs
Köp den & scanna in artikeln, NU!
Citera
2012-04-11, 15:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Artikeln lär ute på Aftonhorans nätupplaga före kvällen.
Finns ingen anledning att sponsra dem
Citera
2012-04-11, 15:10
Medlem
SuperTeflons avatar
Saxat ur Dråsas anmälan:
Citat:
Den 6:e mars greps min sambo och häktades på grund av misstanke om inblandning i anläggning av brand.
Varför inte skriva sanningen: Att han häktades för grov mordbrand istället för att hitta på en egen brottsrubricering? Är ”anläggning av brand” ens en häktningsorsak? Tydligen svider den korrekta brottsrubriceringen så hårt i Dråsas samvete att hon inte ens kan skriva den i anmälan. Hon har med denna omformulering på ett freudianskt sätt öppnat för sin egen inblandning i anläggandet av branden. Varför denna mentala blockering? Har Dråsa månne dåligt samvete för något?
Citat:
Min lilla Nikon kamera, denna är av mindre vikt, men ändå viktig och måste snabbt kunna
kontrolleras. Har aldrig använts av min sambo, han kan inte ens med den.
Den logiske rationelle Dr Brasa kan inte ens använda en kompaktkamera. Vilken sexåring som helst klarar av att använda en kompaktkamera. Kanske kan det bero på att Dr Brasa vet att Nikonkamera inte bör särskrivas?
Citat:
För övrigt har deras bemötande varit under all kritik, och som sagt att ej möjliggöra besök-, eller telefonsamtal annat än under penalistiska förhållanden (nu klassas jag nog som rättshaverist per automatik) men det är fullkomligt upprörande hur det får gå till.
Som man blir nyfiken på hur detta horribla penalistiskt präglade besök gick till! Fick de inte prata om vad som helst? Var de inlåsta? Kränktes deras egon/varumärken på något annat utstuderat penalistiskt sätt?

Hoppas Dråsa tar upp detta i boken hon håller på och skriver medan hon är barnledig.
Citera
2012-04-11, 18:33
Medlem
Citat:
Min lilla Nikon kamera, denna är av mindre vikt, men ändå viktig och måste snabbt kunna
kontrolleras. Har aldrig använts av min sambo, han kan inte ens med den.

Jag trodde att : han kan inte ens med den betyder att DR Brasa inte tycker om Nikonkameran inte att han inte vet hur man använder den men men DR Brasa tycker kanske inte om kameran och vet inte heller hur den ska användas.
Citera
2012-04-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Nu får vi lugna ned oss lite! Dråsa är bara en fd mediakåt landsbygdsutbildad provinsialläkare, inte professor i svenska språket. Om hon vill komparera ordet "optimal" är det upp till hennes egen dumhet att göra det och ingen anledning för oss att mästra henne för det.

Hon skriver illa och det är definitivt allvarligt. Detta är en människa som förväntas kunna föra begripliga journaler, begripliga inte bara för henne själv, utan för alla, och där liv och lem faktiskt kan bero på om hon lyckas med det eller inte.
Ännu mer oroande är att hon argumenterar på en treårings nivå. Är hon så förbannat korkad som hon framställer sig är det ju läskigt. Hon visar tydligt att hon inte har något som helst begrepp om att det är viktigare (inte minst för hennes sambo) att rättssäkerheten bibehålls, dvs att polisen gör sitt jobb i god ordning, än att tid, dvs skattemedel, läggs på en enligt egen utsago icke-misstänkt person som är så korkad att hon trots att hon använder begrepp som "stor sorg" inte har köpt en ny laddare ens efter två månader!
Som tidigare påpekat blir det bara etter värre av att hon verkar förneka inte bara Dr Brasas inblandning i MORDBRAND utan även det obestridliga faktum att han är misstänkt för MORDBRAND och inget annat.
Hur kom hon igenom läkarutbildningen? Krävs det varken läs- och skrivkunnighet, begåvning eller moral?
Citera
2012-04-11, 22:39
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Artikeln lär ute på Aftonhorans nätupplaga före kvällen.
Finns ingen anledning att sponsra dem

Såja, där kom den.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14657586.ab
Citera
2012-04-11, 22:53
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Såja, där kom den.

Soppa som kokas på spik blir inte speciellt mustig. Kändes som jag drabbades av en déjà vu...
Citera
2012-04-11, 23:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Saxat ur Dråsas anmälan:
Varför inte skriva sanningen: Att han häktades för grov mordbrand istället för att hitta på en egen brottsrubricering? Är ”anläggning av brand” ens en häktningsorsak? Tydligen svider den korrekta brottsrubriceringen så hårt i Dråsas samvete att hon inte ens kan skriva den i anmälan. Hon har med denna omformulering på ett freudianskt sätt öppnat för sin egen inblandning i anläggandet av branden. Varför denna mentala blockering? Har Dråsa månne dåligt samvete för något?
Ja, man undrar hur hon fann den formuleringen vara den mest optimalaste (eller den bästaste, om man så vill)!

Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Soppa som kokas på spik blir inte speciellt mustig. Kändes som jag drabbades av en déjà vu...
Följande fick vi i alla fall veta:
Citat:
– Bor man i samma hus så är inte det här konstigt. Det har funnits många tillfällen till dialog om hon velat, *säger Marcella Österberg, utredare.
Åsa undviker att kommunicera på ett vardagsplan just för att kunna ladda ur på det här viset. Hon konstrar, djävlas, vill göra sig märkvärdig och "straffa" polisen.
Citera
2012-04-11, 23:36
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Såja, där kom den.

Aftonbladet:
Citat:
– Hon har inte fått något besök utan man har försökt få till det. Jag vet att det har varit strul mellan Åsa och polisen, säger sambons advokat Ulf Klementsson.
Enligt advokaten har det både varit tal om telefonsamtal och besök.
– Att skylla på att jag inte svarar i telefon är inte acceptabelt med tanke på min situation, skriver Åsa i anmälan.

Stoppa pressarna! Strul mellan Dråsa och polisen!!!!!!!! Har vi hört det förut? Dråsa brukar tydligen alltid vara mer upptagen av att skriva debattartiklar eller JO-anmälningar istället för att samarbeta med polisen. Är detta ett moget beteende värdigt en läkare?

Hon har ringt flera gånger om sin laddare och annat småkrafs. Uppskattar värdet på det beslagtagna till:

1: Dong: 300 SEK så ingår gratis kontant bredband i en månad. Eller kontakta TRE och få en ny.
2: Kameraladdare: 500 Sek
3: Kompaktkamera: 1500 Sek
4 2 x hårddisk: 2200 sek

Totalt: 4500 SEK. Lite Anita-Lindblom-varning på att gräva ned sig för det tycker jag. Dråsa äger ju hus och företag i mångmiljonklassen och dessutom kommer grejerna tillbaka senare då de knappast kommer att förverkas av staten.

Hon verkar ha lagt ned betydligt mindre kraft på att få till ett möte med Dr Brasa. Att svara i telefon bara för att man är ensamstående småbarnsmamma? Nej det förstår vi ju att det inte är möjligt. Ringa upp ansvarig person för att avtala en tid för besök går inte heller, hon är ju faktiskt småbarnsförälder och har viktigare saker för sig!

Varför har Dråsa så svårt med poliser? Drillad av Dr Brasa? Lik i garderoben?

Är det inte minst sagt anmärkningsvärt att hon inte ens ringt Dr Brasa? Vad är dråsa för fräckt litet stycke egentligen? Är hon månne redan på väg till nästa sugar daddy? Om så är fallet får vi utgå från att det är en man som umgås med avancerade mediala varumärkessjälvmordsplaner.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-04-12 kl. 00:01.
Citera
2012-04-11, 23:53
Medlem
Citat:
Såja, där kom den.

När sambon greps beslagtog polisen flera av Åsas ¬saker.
”Saker….som är oerhört viktiga för mig” – skriver DrÅsa.

De flesta av oss läsare skulle vara benägna att tro på henne ifall det handlade om föreläsningsmaterial som verkligen är ”personligt” och möjligtvis skulle betyda att en stor arbetsinsats har gått förlorad ifall hon inte kommer åt materialet i tid.

Men DrÅsa pratar om en kameraladdare.. och hur ”oerhört viktigt” det är att hon kan ”dokumentera” dottern och att det absolut inte går utan just DEN kameraladdaren..

Och just där tappade hon all trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in