Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-20, 14:40
  #1801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jag noterade tidigare i tråden (ett antal dagar sedan) då det länkades till Dråsas twitter, att Dråsa antydde att hon funderat tidigare på seperation med Dr Brasa. Hon skrev ngt i stil med att nu har ödet (eller om det var slumpen, omständigheterna, ngt fatalistiskt alltså) bestämt åt henne kring någon hon funderat över en tid ... Jag tolkade det som en antydan till funderingar över separation, fast Dråsa är också lömsk (mkt kalkylerande, baktankar, manipulation, falska ytor) så hon kanske bara antydde tankar om separation som del av en större plan EFTER grillfesten ...
Ja, hon hade skrivit tidigare (ca 27:e februari?) på twitter att hon funderade på om hon och dottern skulle åka utomlands någonstans där hon skulle arbeta/hjälpa till. Nu minns jag inte exakt vad hon skrev och det går ju inte att kontrollera nu.

Det var nog det hon refererade till när hon sedan skrev att ödet valt åt henne.
Citera
2012-03-20, 14:40
  #1802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre

När det gäller Dråsa så har man ju sett henne i diverse sammanhang på TV och i annan media. Jag skulle säga direkt att det är mycket grovt och direkt felaktigt att peka ut Åsa som psykopat. Däremot skulle det definitivt inte förvåna mig om hon "lider" av en lättare narcissistisk personlighet. Hon sprudlar ju av impulsivitet och upptäckarlust och även stor mediakåthet, men det gör inte henne till psykopat. För att vara psykopat ska alla kriterier i kluster-B uppfyllas. Borderline-, Histirionisk-, Antisocial personlighetsstörning. Näe Åsa är inte psykopat helt enkelt, långt ifrån.

Du får läsa tråden om CB, där börjar vi nog närma oss psykopati eller andra grova störningar.

Annars tycker jag din beskrivning på hur omgivningen agerar och reagerar när psykopater börjar härja är väldigt träffsäker. Magnus vet man ju inte mycket om, men är det någon som skulle kunna vara lite mer störd än den ändra så lutar det ju klart åt Dr Brasa.

Instämmer i din beskrivning. Tvisterna har ML dragit in henne i, allt har blivit rörigt.
__________________
Senast redigerad av hammocken 2012-03-20 kl. 14:46.
Citera
2012-03-20, 14:54
  #1803
Medlem
SuperTeflons avatar
Om helvetet fryser över och så där, hur många promilles chans har Dr Brasa att bli frikänd och att lyckas med sitt upplägg i Kevinge-strand-affären?

Konstigare saker har ju hänt och medge att det skulle vara en vändning som skulle liva upp tråden.
Citera
2012-03-20, 15:21
  #1804
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Förutom Umeå tingsrätt så är även Örebro tingsrätt en domstol som har flera ärenden med Magnus Lundberg. Allt ifrån tvister med fodringar, trafikförseelser och även brottmål om olaga hot.

Ska lägga upp lite domar och pågående ärenden mot Magnus.
Citera
2012-03-20, 15:26
  #1805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Förutom Umeå tingsrätt så är även Örebro tingsrätt en domstol som har flera ärenden med Magnus Lundberg. Allt ifrån tvister med fodringar, trafikförseelser och även brottmål om olaga hot.

Ska lägga upp lite domar och pågående ärenden mot Magnus.

Lägg ut rubbet, precis allt.
Citera
2012-03-20, 15:28
  #1806
Avstängd
tjugohundratolvs avatar
Ska lägga upp domen strax det handlar om att Magnus blev hotad närhan skulle suturera någon patient. Han var alltså målsägare.
Citera
2012-03-20, 15:41
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Begäran om yttrande av Lycksele kommun 2011-08-01 från Länsstyrelsen i Västerbotten avseende förvärvstillstånd Myrträsk 1:15

http://www2.lycksele.se/diaweb/famdok.asp?DSN=3&P=77760

sida 69 och framåt:
Citat:
.... Tvisten har nu avgjorts av Lycksele tingsrätt, som genom dom den 1 juni 2011 fastställt att Sundströms i Sorsele AB har bättre rätt än såväl Stig Åke Lindgren som Magnus Lundberg till fastigheten Lycksele Myrträsk 1:15. .....

Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Förutom Umeå tingsrätt så är även Örebro tingsrätt en domstol som har flera ärenden med Magnus Lundberg. Allt ifrån tvister med fodringar, trafikförseelser och även brottmål om olaga hot.

Ska lägga upp lite domar och pågående ärenden mot Magnus.

Kan du ta med Lycksele tingsrätt också?
Citera
2012-03-20, 15:49
  #1808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Förutom Umeå tingsrätt så är även Örebro tingsrätt en domstol som har flera ärenden med Magnus Lundberg. Allt ifrån tvister med fodringar, trafikförseelser och även brottmål om olaga hot.

Ska lägga upp lite domar och pågående ärenden mot Magnus.

Det låter bra. För övrigt helt otroligt att Åsa varit ovetande om allt kriminellt eller lyckats mörka allt elände hennes sambo gjort. Han är ju en grovt och notoriskt kriminell person och massmedia har bara visat upp den bild Åsa levererat i form av "den leende lyckliga familjen i skinande vita kläder". Sanslöst.
Citera
2012-03-20, 16:06
  #1809
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Men, om vi förutsätter att ML är kraftigt personlighetsstörd, då är det rent av troligt att Å varken kände till avslaget på bygglovet, eller brandplanerna. Mycket händer bakom ryggen, när den värsta sortens narcissist upplever en motgång eller känner sig trängd. Framförallt känner sig trängd. En normal person blir naturligtvis besviken på ett avslag, och börjar kanske kämpa juridiskt. Andra anlägger en brand. Avgör själva vad som är normalt.
Saker och ting har inte helt utspelat sig bakom ryggen på Dråsa®. Nerikes Allehanda sökte förgäves få en kommentar angående svartbygge och uthyrning av källarutrymmen som bostäder m.m. 2010. Det kunde hon strunta i då det bara är en lokal- / regionaltidning. AB och Expressen hade kunnat sluta upp men har tilldelat Dråsa® rollen av "god" i sina skriverier, därför lät det sig inte göra (men man lät henne gärna bre ut sig om polisens inkompetens i samband med anmälan av den lösspringande hunden. Vidare har Dråsa® i praktiken skickat ut Örebropolisen på en onödig utryckning. Hon visste att Magnus befann sig på träsktomten, hon visste vem hon var sambo med - ändå ljuger hon. Hon har också personligen varit och bevittnat tillverkningen av piratkopian av lyxbåten i Egypten. Sådant ifrågasätter inte Dråsa®.

Hon verkar kraftigt störd själv, Dråsa®.
__________________
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-03-20 kl. 16:08.
Citera
2012-03-20, 16:07
  #1810
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jag noterade tidigare i tråden (ett antal dagar sedan) då det länkades till Dråsas twitter, att Dråsa antydde att hon funderat tidigare på seperation med Dr Brasa. Hon skrev ngt i stil med att nu har ödet (eller om det var slumpen, omständigheterna, ngt fatalistiskt alltså) bestämt åt henne kring någon hon funderat över en tid ... Jag tolkade det som en antydan till funderingar över separation, fast Dråsa är också lömsk (mkt kalkylerande, baktankar, manipulation, falska ytor) så hon kanske bara antydde tankar om separation som del av en större plan EFTER grillfesten ...

Om hon distanserar sig så kraftigt, och sedan separerar från Magnus, så kommer han att anse att hon är förbrukad, och att hon har sålt ut honom. Det kommer inte att finnas någon gräns för vad han kan avslöja om hennes inblandning då. Som den tvättäkta psykopat han är ser han människor och relationer som verktyg, och om detta verktyg kan få honom mindre skuldsatt (i moralisk mening) så kommer han att sälja ut henne. Hon kan räkna med att alla hennes lögner kommer att skjutas i sank, av hennes partner dessutom. Han har ju uppenbarligen inga betänkligheter när det gäller att avsluta relationer den hårda vägen. Så fort han får reda på hennes planer så är hon körd.
Citera
2012-03-20, 16:13
  #1811
Medlem
kristibruds avatar
Jag har försökt hitta svar själv men lyckas inte då tråden är så omfattande, min fråga är hur hamnade misstankarna på Magnus in the first place?
Citera
2012-03-20, 16:15
  #1812
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Jag har försökt hitta svar själv men lyckas inte då tråden är så omfattande, min fråga är hur hamnade misstankarna på Magnus in the first place?

Inre spaning, som polisen brukar säga. Villa brinner ner, polisen kollar vem som äger villan. Ser att Magnus Lundberg har betalt två mille i handpenning. Polisen kollar videokameror. Magnus har fastnat på bild. Hey presto!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback