2012-04-12, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Hon vill inte berätta det för honom pga av att han då skulle riskera att "bryta ihop" och ge Polisen det erkännande som de vill ha. Har ML inte längre att förlora kan han lika gärna kasta in handduken. Där ML sitter nu vet han inte att han i princip redan förlorat allt. Ju mer han får träffa Dråsa desto mer varse blir han. Knepig sits för Dråsa: Hur dumpar man sin oduglige medbrottsling/make utan att åka dit själv? Där har ni Dråsa handlingsförlämning/irrationella beteende.

DrBrasa lär förneka sin egen skuld till döddagar och överklaga alla beslut. Därför kan han inte lämna ut DrÅsa i detta läget trots att hon nu inte vill träffa honom och gör slut med honom genom lägga skuld på polisen. Det lär dock komma ett skede där DrBrasa för in elementet skjuta över skuld på DrÅsa. Frågan är när?
Citera
2012-04-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
DrBrasa lär förneka sin egen skuld till döddagar och överklaga alla beslut. Därför kan han inte lämna ut DrÅsa i detta läget trots att hon nu inte vill träffa honom och gör slut med honom genom lägga skuld på polisen. Det lär dock komma ett skede där DrBrasa för in elementet skjuta över skuld på DrÅsa. Frågan är när?

Är det detta som Dråsa överväger då hon funderar på att göra slut eller också inte. Skulle tro att Dråsa inte kommer undan skuld i det långa loppet. Visst juridiskt skall det mycket till för att fälla henne men officiellt kommer vi alla veta att hon är medskyldig den dagen då ML skjuter över skuld på Dråsa ...
Citera
2012-04-12, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
"1. En vit dong från företaget 3, innehållandes mitt SIM-kort för mobilt bredband. Utan detta har jag inget nät hemma..."

Jorå, det haru visst det...

"- Vi bor på Värmdö vid vattnet så det är bojar, fiskenät, ryssjor och signalflaggor blandat med lite New England-stil med Chesterfieldsoffor och läderkoffertar."

Min älskling/själsfrände/livskamrat/barnets far/iblandbo/karl sitter på sannolika häktad för grov mordbrand/"på grund av misstanke om inblandning i anläggning av brand", men jag fokuserar på att skriva en JO-anmälan om en fucking jävla kameraladdare.

Är hon mentalt efterbliven, eller bara jävligt sjuk i huvet?

En upptagen småbarnsmor kan ha svårt att finna tid att köpa en ny kameraladdare, särskilt om hon samtidigt ska föda en jättelik Baskervilles hund. Som tidigare nämnts i tråden iakttogs dock DrÅsa vid IKEA Kungens Kurva för några veckor sedan. Där finns minst 4 st elektronikaffärer som säljer kameraladdare, dongar etc. Dessa ligger från 200m upp till 500 m från IKEA. Så tids- och rumsfaktorn har inte varit avgörande för den bristande tillgången till behövlig elektronisk utrustning
Citera
2012-04-12, 08:35
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
En upptagen småbarnsmor kan ha svårt att finna tid att köpa en ny kameraladdare, särskilt om hon samtidigt ska föda en jättelik Baskervilles hund. Som tidigare nämnts i tråden iakttogs dock DrÅsa vid IKEA Kungens Kurva för några veckor sedan. Där finns minst 4 st elektronikaffärer som säljer kameraladdare, dongar etc. Dessa ligger från 200m upp till 500 m från IKEA. Så tids- och rumsfaktorn har inte varit avgörande för den bristande tillgången till behövlig elektronisk utrustning

Just det. Jag kan inte föreställa mig att hon varit utan internet sedan polisen tog grejerna.
Dagens teori från mig är att hon tjafsat med polisen och velat diktera villkoren för besöken etc.
När det inte funkat (polisen har förmodligen inte varit tillräckligt inställsam) har dråsa ilsknat till och tänkt att fan nu ska dom jävlarna få lämna tillbaks mina grejer.
Alltså sätter hon sig ner och skriver ett argt brev och kräver att få grejerna åter och snickrar till en anledning till att behöva grejerna desperat. Barn är ju bra att ha och gömma sig bakom och att använda som slagträ, så hon drar en vals som bygger på att hon är en lidande handfallen mamma som sitter övergiven med en "bäbis" (1,5 år är inte bäbis enligt mig) och deras tillvaro är outhärdlig utan kameraladdaren.
Dramaqueen.

Fö tror jag ni överskattar hennes utsikter att skaffa en ny parter då hon dels börjar närma sig 40, dels verkar hysterisk dels har ett jäkla bagage i form av unge med mordbrännare etc. Betänk att man skulle få den där mordbrännaren på halsen som ska hämta ungen varannan vecka etc. Fy fan. (var är spysmileyn)
Citera
2012-04-12, 08:36
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Är det inte minst sagt anmärkningsvärt att hon inte ens ringt Dr Brasa? Vad är dråsa för fräckt litet stycke egentligen? Är hon månne redan på väg till nästa sugar daddy? Om så är fallet får vi utgå från att det är en man som umgås med avancerade mediala varumärkessjälvmordsplaner.
Häktet accepterar väl inte Collect call...
Citera
2012-04-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c<br /> <br /> ..<br /> Min älskling/själsfrände/livskamrat/barnets far/iblandbo/karl sitter på sannolika häktad för grov mordbrand/"på grund av misstanke om inblandning i anläggning av brand", [B
men jag fokuserar på att skriva en JO-anmälan om en fucking jävla kameraladdare. [/b]

Är hon mentalt efterbliven, eller bara jävligt sjuk i huvet?

Man kan ju bara föreställa sig hur det måste kännas för Åsa som ansett sig stå över lag och ordning och däremellan känt det stora kallet att folkbilda oss vanliga människor med en massa trams. Nu sitter hon utan internet och hennes öde vilar i händerna på livet, som nu ska välja åt henne.....

Mentalt efterbliven tycker jag hon har bevisat att hon är för länge sedan, det blir bara lite mer tydligt just nu. Den här JO - anmälan Åsa drog iväg kom knappast som en överraskning. Det ligger i hennes natur att värna om sin unika person och dyrbara tid.

[i]I anmälan påstår hon också att hon kontaktat polisen flertalet gånger med anledning av beslagen men inte fått något svar.– Bor man i samma hus så är inte det här konstigt. Det har funnits många tillfällen till dialog om hon velat, *säger Marcella Österberg, utredare.

www.aftonbladet.se/nyheter/article14657586.ab
Senast redigerad av birkaboo 2012-04-12 kl. 09:17.
Citera
2012-04-12, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Man kan ju bara föreställa sig hur det måste kännas för Åsa som ansett sig stå över lag och ordning och däremellan känt det stora kallet att folkbilda oss vanliga människor med en massa trams. Nu sitter hon utan internet och hennes öde vilar i händerna på livet, som nu ska välja åt henne.....

Mentalt efterbliven tycker jag hon har bevisat att hon är för länge sedan, det blir bara lite mer tydligt just nu. Den här JO - anmälan Åsa drog iväg kom knappast som en överraskning. Det ligger i hennes natur att värna om sin unika person och dyrbara tid.

[i]I anmälan påstår hon också att hon kontaktat polisen flertalet gånger med anledning av beslagen men inte fått något svar.– Bor man i samma hus så är inte det här konstigt. Det har funnits många tillfällen till dialog om hon velat, *säger Marcella Österberg, utredare.

www.aftonbladet.se/nyheter/article14657586.ab

Med tanke på att Åsa varit dels på flera förhör själv och dels faktiskt träffat Magnus, dock inte på hennes egna villkor utan att någon ska vara närvarande och att hon måste visiteras och lämna mobil och annat i en korg utanför så tycker hon att mötena har varit "under all kritik". Hon har fått ringa till häktet och prata med Magnus via en personal om det varit något akut typ var är sladden till mobilladdaren som funkar i bilen
Att hon läst lusen av personalen på häktet och att hon minsann inte ska behöva visiteras (något äckel ska inte få tafsa på mig". Detta gör dom bara för att jag är känd och vill få möjlighet att få ta på mig. osv. Ja mötena har varit pennialistiska för henne.
Det riktigt upprörande är att hon inte fått ta in hunden Puma eftersom hon drog med sig hunden till mötet och fick nobben pga "allergi" hos andra eventuella besökare och intagna på häktet var även det "under all kritik". Nu tänker hon minsann aldrig mer sätta sin fot på häktet. Ska Magnus träffa henne så får dom komma med personal hem till henne. Tafsande och att förbjuda Puma det var liksom droppen.
Senast redigerad av tjugohundratolv 2012-04-12 kl. 09:30.
Citera
2012-04-12, 10:00
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugohundratolv
Det riktigt upprörande är att hon inte fått ta in hunden Puma eftersom hon drog med sig hunden till mötet och fick nobben pga "allergi" hos andra eventuella besökare och intagna på häktet var även det "under all kritik". Nu tänker hon minsann aldrig mer sätta sin fot på häktet. Ska Magnus träffa henne så får dom komma med personal hem till henne. Tafsande och att förbjuda Puma det var liksom droppen.

Underbart. Äntligen har någon sagt ifrån och satt stopp för att släpa med sig det där missfostret till genmaipulerad best överallt.

Antingen har hon bara lärt sig härma ML:s beteendemönster, eller så är hon sjukligt arrogant.

Oavsett vilket borde någon lära henna att veta hut!
Citera
2012-04-12, 10:01
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När sambon greps beslagtog polisen flera av Åsas ¬saker.
”Saker….som är oerhört viktiga för mig” – skriver DrÅsa.

De flesta av oss läsare skulle vara benägna att tro på henne ifall det handlade om föreläsningsmaterial som verkligen är ”personligt” och möjligtvis skulle betyda att en stor arbetsinsats har gått förlorad ifall hon inte kommer åt materialet i tid.

Men DrÅsa pratar om en kameraladdare.. och hur ”oerhört viktigt” det är att hon kan ”dokumentera” dottern och att det absolut inte går utan just DEN kameraladdaren..

Och just där tappade hon all trovärdighet.
Precis vad jag också tänkte. JO kan omöjligt utreda ärendet.
Citera
2012-04-12, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Underbart. Äntligen har någon sagt ifrån och satt stopp för att släpa med sig det där missfostret till genmaipulerad best överallt.

Antingen har hon bara lärt sig härma ML:s beteendemönster, eller så är hon sjukligt arrogant.

Oavsett vilket borde någon lära henna att veta hut!

Nu är ju inte detta vilken hund som helst utan Magnus son. Puma saknar sin pappa men icke då. Personalen på häktet ville inte att Puma och pappa skulle träffas.
Citera
2012-04-12, 10:25
Bannlyst
Lite kul att hon skriver till JO att hon låter som en rättshaverist, för det är hon inte. En rättshaverist har oftast rätt i viss mån men Åsa har inte något rätt i den JO anmälan. Jag tycker att polis och åklagare och framförallt häktespersonalen varit extremt tålmodiga med henne. Undra hur många förhärdade brottslingars anhöriga som ens kommer på tanken på att ta med sig hunden till anhörigbesök eller ta med sig mobil och annat? Och dessutom ställer till med tjafs när dom blir nekade besök med saker och hund?
Citera
2012-04-12, 10:41
Medlem
Citat:

Sanna dina ord

Brasa kommer aldrig att bryta ihop på det sättet att han erkänner. Att bryta ihop för hans del betyder att han får nersammanbrott i häktet och hotar att stämma hela personalen. Sen får han lugnande för att inte demolera sitt rum..

DrBrasa (likaväl som DrÅsa) är hämndlysta individer. Svartvita. Antingen är du med dem - eller sedan är du emot dem. Samarbetar inte DrÅsa med Brasan lär det inte dröja länge innan Brasan början "tjalla" i häktet. Men då gäller det DrÅsas inblandning i det hela - inte hans egna..

Hur DrÅsa än väljer finns det ingen happy ending i detta fall.. Det är många saker hon måste tänka på: sin egen inblandning i härvan, ekonomin, barnet (och hunden), sin karriär, sin framtid.

Hur ska hon välja för att vinna så mycket som möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in