2011-12-05, 18:41
  #4969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Använd semitethered. Hur ofta stänger du av din iphone helt? Måste du det kan du iaf använda de flesta funktionerna utom piratappar.

Jag har också tänkt på det, men funkar det bra till 5.0.1??
Själv stänger jag typ aldrig av den, men det händer ju ibland att den laddas ur helt när man inte har nån laddare i närheten.
Är det svårt att "boota" om den elr vad det nu heter??
Citera
2011-12-05, 20:23
  #4970
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twins11
Jag har också tänkt på det, men funkar det bra till 5.0.1??
Själv stänger jag typ aldrig av den, men det händer ju ibland att den laddas ur helt när man inte har nån laddare i närheten.
Är det svårt att "boota" om den elr vad det nu heter??
Det lättaste som finns!

Du stoppas in din mob i datorn, öppnar redsn0w, trycker på "just boot" väntar 2 min, och din phone är igång!
Citera
2011-12-05, 21:29
  #4971
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twins11
Jag har också tänkt på det, men funkar det bra till 5.0.1??
Själv stänger jag typ aldrig av den, men det händer ju ibland att den laddas ur helt när man inte har nån laddare i närheten.
Är det svårt att "boota" om den elr vad det nu heter??
Har du en iphone 4s så funkar inte tethered ios 5.0.1
Citera
2011-12-05, 21:43
  #4972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Det lättaste som finns!

Du stoppas in din mob i datorn, öppnar redsn0w, trycker på "just boot" väntar 2 min, och din phone är igång!

Oki, låter hyfsat smidigt iaf, ska nog ta och testa detta när jag får tid övers (säkerhetskopieringen brukar ju ta ett tag)

Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Har du en iphone 4s så funkar inte tethered ios 5.0.1

Ne, en iPhone 4g äger jag, då borde det funka med semitethered elr??
Citera
2011-12-05, 21:44
  #4973
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twins11
Ne, en iPhone 4g äger jag, då borde det funka med semitethered elr??
Då ska det funka
Citera
2011-12-06, 00:47
  #4974
Medlem
vad kan man använda på iphone 4s då? orkar inte vänta på muscle nerd ...
Citera
2011-12-06, 10:40
  #4975
Medlem
Draedons avatar
Kan man nedgradera från iOS 4.3.5 till 4.3.3 utan sparade blobs eller är det omöjligt?
Citera
2011-12-06, 12:46
  #4976
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kan man nedgradera från iOS 4.3.5 till 4.3.3 utan sparade blobs eller är det omöjligt?
omöjligt
Citera
2011-12-06, 12:46
  #4977
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
vad kan man använda på iphone 4s då? orkar inte vänta på muscle nerd ...
iphone 4s går inte att jailbreaka på något sätt idag
Citera
2011-12-06, 17:15
  #4978
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twins11
Jag har också tänkt på det, men funkar det bra till 5.0.1??
Själv stänger jag typ aldrig av den, men det händer ju ibland att den laddas ur helt när man inte har nån laddare i närheten.
Är det svårt att "boota" om den elr vad det nu heter??
Om du inte har en 4S utan någon annan model så kan du jailbreaka semitethered. Den fungerar bra och precis som den heter.

Nej, det är väldigt enkelt att boota om. Bara plugga in och starta program och trycka på en knapp.
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Har du en iphone 4s så funkar inte tethered ios 5.0.1
True dat. Finns ingen jb för 4S. Inte ens tethered.
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kan man nedgradera från iOS 4.3.5 till 4.3.3 utan sparade blobs eller är det omöjligt?
Utan sparade blobs så är enda möjligheten om du tidigare haft 4.3.3 och kört iFaith på telefonen och då sparat ner en signerad IPSW (iOS) fil. Det har du troligen inte gjort eftersom du frågar.
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
iphone 4s går inte att jailbreaka på något sätt idag
Sant.
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
vad kan man använda på iphone 4s då? orkar inte vänta på muscle nerd ...

De mest återkommande frågeställningarna här i Mobiletelforumet är ju om enhet si och så går att jailbreaka. Och när man svarar nej så blir användaren irriterad och vill ha svar av någon annan. Jailbreak är väldigt öppet och finns det ett jb till en viss telefon är det enkelt kollat genom hemsidor som håller koll på sådant (länk längst ner i inlägget).

Muscle Nerd och de andra iphoneknäckarna har hintat, skrutit och larvat sig länge nu men faktum är att senaste untethered jb kom från Comex med sitt jailbreakme.com (jailbreaka direkt från en hemsida) upp till iOS 4.3.3.

När det gäller iOS 5 untethered så är jag oerhört tveksam till att en sådan kommer faktum är att jag inte tror att det kommer att komma.

Det finns många som sysslar med jb och om du vill hålla koll på när det dyker upp för din enhet kan du använda http://jailbreak-me.info och knappa in din email så får du reda på när det dyker upp ett jb för din enhet/iOS.
Citera
2011-12-06, 19:55
  #4979
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
När det gäller iOS 5 untethered så är jag oerhört tveksam till att en sådan kommer faktum är att jag inte tror att det kommer att komma.

Det finns många som sysslar med jb och om du vill hålla koll på när det dyker upp för din enhet kan du använda http://jailbreak-me.info och knappa in din email så får du reda på när det dyker upp ett jb för din enhet/iOS.
Jag tror faktiskt det är så att mycket handlar om att vänta ut Apples första stabila version av iOS5, för ingen av de versioner som finns ute nu fungerar ju optimalt för samtliga personer. Stay positive!
Citera
2011-12-06, 20:30
  #4980
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Jag tror faktiskt det är så att mycket handlar om att vänta ut Apples första stabila version av iOS5, för ingen av de versioner som finns ute nu fungerar ju optimalt för samtliga personer. Stay positive!
Haha, låter jag negativ!

Jag tror faktiskt inte att det är så. Minns att Muscle Nerd lade ut skärmdumpar på en 5 beta och skrev att de hade lyckats jb 5 beta untethered. Alla var jättepositiva och många uppdaterade till 5.0. När väl 5 släpptes klar version så uppgav Muscle Nerd & Co att hålet var täppt.

Huruvida det verkligen fanns ett hål eller ej vet jag inte...men det skryts, ljugs, luras och insinueras mycket i jailbreak-branschen.

Det kanske är som du säger, att de väntar ut en bra stabil version. Dock finns ett problem, eftersom Apple slutat med SHSH-blobs så kan man inte nedgradera till någon lägre version av iOS 5 längre...alls. Detta har det hittills inte presenterats någon lösning på detta. Så länge ingen lösning presenterats så kommer detta innebära att när (snarare om!) en untethered jb släpps till senaste versionen av iOS så kommer de som inte snabbt som attan uppgraderar till den senaste versionen att stå utan jailbreak till iOS 5.

Exempelvis. Kalle sitter på en enhet som är iOS 4.3.3 jailbreakad med untethered jb. Han har inga blobs sparade för 4.3.3. Han har inte uppdaterat till iOS eftersom det inte finns någon untethered jb till denna. När untethered jb kommer till iOS 5 så måste Kalle snabbt som attan uppgradera till senaste versionen innan Apple täpper till hålet. Gör Kalle det så sitter han på en iOS 5 untethered jailbreak. Skulle något strul då uppstå så kan Kalle inte gå tillbaka till 4.3.3 och förlorar därmed sin jb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in