Citat:
Ursprungligen postat av Twins11
Jag har också tänkt på det, men funkar det bra till 5.0.1??
Själv stänger jag typ aldrig av den, men det händer ju ibland att den laddas ur helt när man inte har nån laddare i närheten.
Är det svårt att "boota" om den elr vad det nu heter??
Om du inte har en 4S utan någon annan model så kan du jailbreaka semitethered. Den fungerar bra och precis som den heter.
Nej, det är väldigt enkelt att boota om. Bara plugga in och starta program och trycka på en knapp.
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Har du en iphone 4s så funkar inte tethered ios 5.0.1
True dat. Finns ingen jb för 4S. Inte ens tethered.
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kan man nedgradera från iOS 4.3.5 till 4.3.3 utan sparade blobs eller är det omöjligt?
Utan sparade blobs så är enda möjligheten om du tidigare haft 4.3.3 och kört iFaith på telefonen och då sparat ner en signerad IPSW (iOS) fil. Det har du troligen inte gjort eftersom du frågar.
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
iphone 4s går inte att jailbreaka på något sätt idag
Sant.
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
vad kan man använda på iphone 4s då? orkar inte vänta på muscle nerd ...

De mest återkommande frågeställningarna här i Mobiletelforumet är ju om enhet si och så går att jailbreaka. Och när man svarar nej så blir användaren irriterad och vill ha svar av någon annan. Jailbreak är väldigt öppet och finns det ett jb till en viss telefon är det enkelt kollat genom hemsidor som håller koll på sådant (länk längst ner i inlägget).
Muscle Nerd och de andra iphoneknäckarna har hintat, skrutit och larvat sig länge nu men faktum är att senaste untethered jb kom från Comex med sitt jailbreakme.com (jailbreaka direkt från en hemsida) upp till iOS 4.3.3.
När det gäller iOS 5 untethered så är jag oerhört tveksam till att en sådan kommer faktum är att jag inte tror att det kommer att komma.
Det finns många som sysslar med jb och om du vill hålla koll på när det dyker upp för din enhet kan du använda
http://jailbreak-me.info och knappa in din email så får du reda på när det dyker upp ett jb för din enhet/iOS.